Dragen van je eigen haren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Dragen van je eigen haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:29

Ik heb dramatisch haar dus ik ga gewoon voor zo'n oerlelijk haarnetje waar ik het dan verder los in hang.

Een boblijn valt toch voornamelijk weg onder je cap? Ander zou je om het echt netjes af te maken en bij elkaar te houden er zo'n ouderwets haarnetje omheen kunnen doen. Geen idee wat je er anders mee kan, want het lijkt me te kort om op een staart te doen, laat staan in een knot.
Als je het op een staart(je) kan krijgen kan je met een donut en een haarnetje er een heel mooi knotje van maken.

goiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:31

Ligt eraan hoe lang je bob is lovestimba.. Als je een staartje kan maken kun je miss dmv donut ook n knotje creeren

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:32

het kan net in een staartje zoon donut en dan een netje s wel een goed idee,
nee het valt achter wel onder mijn cap maar voor is het te lang
maar eigelijk kan het alleen als mijn haar weer redelijk op lengte is maar als het net geknipt is kan het weer net niet
Laatst bijgewerkt door Lau op 01-03-11 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:33

ik had vroeger (toen nog lang haar) ook altijd een knot met donut! Wat ik wel deed was eerst m'n haar goed rond die donut, en voordat ik dan parelnetje (had wel altijd zwart) en breed elastiek erom deed, deed ik eerst zo'n geheel dun netje erover! Zo had je nooit last van uitstekende haartjes enzo en bleef alles netjes bij elkaar (en dan zakt de boel ook niet zo snel uit).

Nu heb ik echt heel kort haar dus als ik nu weer op wedstrijd zou gaan gewoon cap/hoedje op en klaar, heb vermoedelijk korter haar dan de gemiddelde man haha :P

@degene met boblijn: ik zou voorste lange plukken gewoon met speltjes/schuifjes aan de zijkanten van je hoofd vastmaken en dan gewoon cap op. Als je nog een staartje kan maken dan inderdaad met donut proberen?

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:46

Ik heb een haarnetje voor over een knotje met kraaltjes meestal in combinatie me donut
En een strik met glitters.

deze wissel ik af.
voor mensen met kort haar geen idee hoe ik het zou doen.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:49

vienna2 schreef:
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet :
Ik heb half lang haar : valt net op mijn schouder.
Met een cap deed ik gewoon al mijn haar in mijn cap (eerst een netje er overheen).
Alleen nu ga ik zondag voor het eerst Z starten en vindt het dan mooier om met een knotje te starten.
Ik heb al een paar keer geprobeerd een knot te maken met zo'n donut, maar mijn haar is eigenlijk net iets te kort om de donut goed vast te maken. Hierdoor zit de knot best wel los en ben ik bang dat hij na een tijdje rijden toch gaat uitzakken. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

Je haar nat in een knotje doen, en evt wat mousse ofzo erdoorheen zodat het wat 'samenplakt'?
't Is niet zo gezond voor je haar, maar zo heb je wel een hele dag een nette knot.
Of na je proef kan je dan nog de knot uit je haar halen. Niets zo lekker als eens lekker met je hoofd schudden om dat haar los te krijgen :D

Ik doe als basis altijd eerst een gewone staart, goed strak. Dan draai ik de staart rond de rekker en zet dat zo vast met nog 1 of 2 andere rekkers. Meestal 2, voor de zekerheid. En evt afwerken met een derde, afstekende rekker.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:52

Ik heb een zwart kraaltjes netje, die zie je niet zo goed omdat ik d.bruin haar heb. :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:55

ik heb altijd een vlecht, mijn haren zijn te lang voor in zo'n netje

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:13

Ik heb bruin haar dus mij staat iets wits niet in mijn haar.
daarom kies ik dan altijd wel voor mijn haarkleur :D

ik heb zo'n lelijk netje die over je hele hoofd moet :o

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:17

Ik heb ook zo'n vreselijk netjes met strik. Ik ben al aan het rondkijken voor iets anders, maar eigenlijk is het allemaal niks :P

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:34

Ik heb altijd een grote knot in van mijn eigen haar daar is het lang en dik genoeg voor :) Daaromheen zo'n wit parelnetje en daar nog zo'n dik wit elastiek omheen.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:37

ik heb zo'n witte strik met van die strass steentjes erop

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:05

Voor dressuren een knot. Met springen en SGW's gewoon een staart.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:14

Mijn haar piekt altijd overal onder mijn cap uit. Ik ben me al weken suf aan het zoeken naar een haarnetje, maar hier zijn ze echt niet meer te vinden? Waar halen jullie ze vandaan?

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:10

Utixo schreef:
Mijn haar piekt altijd overal onder mijn cap uit. Ik ben me al weken suf aan het zoeken naar een haarnetje, maar hier zijn ze echt niet meer te vinden? Waar halen jullie ze vandaan?

haarlak en schuifspeldjes?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:13

mimeslosydy schreef:
ik heb zo'n witte strik met van die strass steentjes erop

Die heb ik ook. En een zwarte :j.

Ik maak altijd eerst een staart. Die vlecht ik strak in. En dan maak ik daar een strakke knot van. Dan doe ik de strik erin. Dan het netje om mijn knotje heen proppen en dan hopen dat het blijft zitten.

Ik heb haar te veel :')

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:23

Ik maak een knot van zo'n donut en dan een haarnetje eroverheen zodat er geen plukjes uitsteken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:30

Ik heb mijn haar net over mijn schouders. Maak met een donut een knot en doe daar een parelnetje overheen.

Bij mij in het wit aangezien ik blond haar heb.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:14

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:19

Ik heb een zwart netje met strik. Ik heb eens geprobeerd met een donut, maar mijn haar is zo zacht en slap dat ik het echt nooit mooi krijg. Ik heb ook superveel lagen in mijn haar, dus het lukt me nooit goed.
Met zo'n strik en netje maar ik een staart en doe de staart in het netje.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:57

mm. na lange tijd eindelijk weer eens starten met. en na jaren een ander kapsel. help...
idd. net te kort voor een knot of vlecht met speld. en te lang voor los.
heb het ooit wel eens geprobeerd met staartje en dan onhoog vastzetten onder de cap.
ach ik zie zaterdag wel. proberen maar wat en lang leven de schuifspeld. haha lekker ouderwets. een goede hand gel of mousse doet ook wel eens wonderen.
en begin van nieuwe carriere . toch maar weer mn haar laten groeien. minimaal 10 cm. vindt een donut toch wel erg mooi.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:21

Ik maak ook een knot van een donut en daar doe ik een parelnetje over :j Dan heb ik er alleen nog een groot blauw fluwelen elastiek omheen in dezelfde kleur als mijn jasje :P

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:40

ik wissel af
- een knot met een donut
- een wit strikje met steentjes op en een zwart netje
en heel veel schuifspeldjes :)

Hanneke_Inka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:55

Ik gebruik een haardonut en daar doe ik dan een grote elastiek omheen en dan nog een netje met witte parels.