aan halster lopen met sterke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:06

Mijn oplossing, ik heb zelf een Tinkerdame van ruim 1.60 die ook zeer sterk en eigenwijs is. Opvoeding doet veel ;)

Chubby schreef:
Het is een kwestie van consequent zijn. Daarbij mag je best ff wat harder optreden (zwieper met halstertouw, of eens flink straffen aan touwhalster), maar zorg er in elk geval voor dat er géén beloning (hap gras) volgt! Dus beter iets te hard straffen zonder beloning, dan net niet hard genoeg en wel beloning.

Wanneer je écht consequent bent, en ieder die met het paard omgaat, dan is het in no time opgelost en kun je zonder straffen verder. Weinig kans dan op kopschuwheid e.d. ;)

monicees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:11

wanneer juist gebruikt is er niks mis met hulpmiddelen hoor.

ik bestuur mijn tank op 2 pinken met een simpele dikke trens..
Mijn tinker heeft, zoals de meeste tinkers NIET hebben, juist wel een schrikachtig/nerveuzig karakter..
rijden/wandelen met haar door een drukke streek als de randstad is hier not-done.. maargoed.

veel oefenen met je paardje TS en vooral niet op of toegeven

Tovie

Re: aan halster lopen met sterke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:11

Ik zou geen bitje doen. Als ze dan toch eet is dat niet zo goed met bit in.
Heb je anders al eens een keer geprobeert met twee mensen te lopen. Één links een één recht.
Met zijn tweëen ben je toch altijd weer iets sterk dan alleen. En dan kan de gene die aan de kant loopt waar ze heen wil nog duwen. Dan tot het weet alleen lukt.
Wat je ook kan proberen is wandelen met een muilkorf om. Dit ziet er wel niet echt leuk uit.
Maar als ze dan wil gaan eten lukt het in ieder geval niet. En krijgt ze laat maar zegen niet haar beloning(gras) voor het omvertrekken van jou. En dat je dan steeds een opperen muilkorf neemt tot dat je zonder kan. Wat ook kan inplaats van een muilkorf is een voederzak maar dan natuurlijk zonder voer. Die gebruikte ze vroeger om het eten in te doen. En dan kan ze ook niet eten. Het ziet er alleen echt niet uit.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:59

Daarom mag niet iedereen met onze tinker dame lopen en of werken.
Ze is zo slim en mag gewoon niet in de gaten krijgen hoe sterk ze is.
Dit is te voorkomen door gewoon een goede maar ook zeer comsequente band met haar op te bouwen. Er zijn nu een aantal mensen die met haar mogen werken voor de rest blijft iedereen van haar af.
Maar borstelen.. dat mag wel weer iedereen want dan is het een schaap.
Ik zou zeggen begin weer van voor af aan en de verzorgster alleen onder begeleiding totdat ze jouw methode ook in haar vingers heeft.
Dan komt het helemaal goed.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:40

Oh heerlijk! Ik heb hier ook zo'n Tinker staan die het keer op keer flikte. Maar op een dag probeerde hij te eten en zonder erbij na te denken, riep ik zijn naam en haalde ik uit met mijn voet richting zijn mond die het gras naar binnen aan het gulzen was. Hij schrok hier goed van! Acheraf voelde ik me wel een beetje schuldig, maar hij doet het nou niet meer :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:48

ik herken het probleem ook
tips als oefenen in de bak hebben meestal geen nut, daar ze in de bak wel perfect meelopen en alles doen, maar owee als er een grassprietje passeert :D
van mij krijgen ze meestal gewoon een trek of een duwtje
bij de hardnekkige kijk ik het eventjes aan wanneer ze duiken, en hoe vlug, vaak gebeurt er dat er dan op het laatste moment in de plaats van een grassprietje een stalen topje voor hun neus zit :D
(maw: paard neemt een duik naar het gras, voet staat plots in de weg, paard knalt met neus tegen men schoen, na enkele keren hebben ze het door, en ik hoef niet te slaan,schoppen of trekken :D)

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 18:17

tja ze is gewoon heel slim: we lopen braaf, ze is beetje om zich heen aan het kijken, kijkt naar de kant waar ik niet loop en hoppaaa hoofd gaat omlaag. Ik zie het ondertussen wel beetje aankomen, maar het vergt dus heel veel energie om een stukje te lopen omdat ik continu oplettend ben op die beweging.

Maar ja we komen er wel! Bedankt voor alle tips! Ik ga morgen voor een touwhalster kijken, neem nu steeds een zweepje mee, en zorgen dat haar buik vol zit wil stiekem ook wel helpen (A), maakt het trainen toch iets makkelijker!

ziggyprommis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:14

dat promleem heb ik ook vaak bij mij ex-verzorg haflinge,
ik zag net iemand die de optie gaf met halster touw mee te nemen en dat helpt inderdaad ookgoed zodra die gaat gras eten en niet mee wil loop ik gwn door en trek gwn lopend voor hem uit en dan loopt ie vanzelf meestal wel mee :o

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 14:37

Steeph33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:08

hengstenketting :9 klinkt misschien raar maar werkt super..

suusiesu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 13:58

klopt, werkt inderdaad goed. Maar consequent handelen werkt ook goed dus hoop over een tijdje weer met een gewoon touw te kunnen lopen!