Adem in...Adem uit....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:21

Cassidy schreef:
Succes met Parelli. Van wie heb je les gehad? Ik hoop dat je er mee doorgaat want het is echt super. Blijf alleen niet te lang in de basis hangen, level 1 moet je in drie maanden hebben doorlopen...daarna wordt het pas echt interessant.
Zag je bij het grondwerk al verbetering bij je paard?

Ze komt uit Heerjansdam via marijke de jong www.paardenbegrijpen.nl. Ik wil er zeker mee doorgaan ik vind het ook erg leuk. Ik wil graag een band opbouwen met mijn paard en wederzijds vertrouwen opbouwen. De eerste fase is vooral het leiderschap bepalen en zorgen dat hij uit mijn ruimte blijft.

Ze zegt dat mijn paard erg gevoelig en open is. Dit is met grondwerk erg positief. Ik heb al een touwtjeshalster, carrotstick en leasrope besteld zodat ik goed kan gaan oefenen.

1 keer in de 2 weken krijg ik les. :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:22

mikado98 schreef:
gwn wat hooi neerleggen dan blijft ie wel staan :P

Bedoel je dit nou als grapje?
Bij een jong dier moet er vooral geen eten aan te pas komen want daar worden ze vaak stront vervelend van..

Ik snap verder het probleem. Veel geduld hebben zoals je nu al hebt. Ooit komt het helemaal goed. ik heb het heel erg gehad met mijn jonge haflinger. Grondwerk helpt onwijs goed. Nu ze bijna 6 wordt heb ik het idee dat ze een beetje volwassener is geworden en me niet meer zo heel erg uit test. Succes nog. Heb je verder wel les tijdens het rijden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:23

Ik heb respect voor Marijke de Jong en de hele Academische Rijkunst, maar dat is geen Parelli.

Nino3

Re: Adem in...Adem uit....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:27

Nino3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:29

eridinges schreef:
mikado98 schreef:
gwn wat hooi neerleggen dan blijft ie wel staan :P

Bedoel je dit nou als grapje?
Bij een jong dier moet er vooral geen eten aan te pas komen want daar worden ze vaak stront vervelend van..

Ik snap verder het probleem. Veel geduld hebben zoals je nu al hebt. Ooit komt het helemaal goed. ik heb het heel erg gehad met mijn jonge haflinger. Grondwerk helpt onwijs goed. Nu ze bijna 6 wordt heb ik het idee dat ze een beetje volwassener is geworden en me niet meer zo heel erg uit test. Succes nog. Heb je verder wel les tijdens het rijden?

Ik heb inderdaad ook les tijdens het rijden :). Gaat ook steeds beter :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:18

Belonen lijkt je pony als 'klaar' te zien. Ik zou hem niet uitgebreid op zn hals kloppen, gewoon een goed zo en met rust laten (als in; je hoeft niet te corrigeren) is beloning genoeg. En consequent volhouden; stilstaan is stilstaan en niet gauw nog twee hoefjes vooruit. Tijdens het rijden zou ik zeker niet aan belonen met eten beginnen; kan je heel narrige haflinger van krijgen!

liedje89

Re: Adem in...Adem uit....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:09

Belonen met eten tijden het rijden kan ook gewoon werken hoor. Ik ken wel iemand die dat deed, had ook een mooie noodrem want als ie zijn had in zijn beloningszakje deed stond zijn paard ook altijd stil. Dat de beloning het eind van een oefening is leer je je paard vaak zelf aan hoor, wij belonen ook gewoon tijdens het werk (met stem) en dan eindigd de oefening nog steeds alleen als je weer een nieuwe hulp geeft.

Mijn instructrice academische rijkunst wijst je voor grondwerk ook wel eens door naar een parelli instructrice. Dus als ze zegt dat het parelli was zal het wel kloppen.

yaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:07

parelli kan wonderen verichten!