Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Doubtless schreef:Dan ga ik dat wel doen met gebruik van een zweep, ben bang dat zij harder kan schoppen dan ik

De vorige eigenaar (fokker) ging fijn met haar om & ze zag er relaxed uit bij hem! amyz schreef:T is natuurlijk een gok, maar denk dat je er met die negatieve associaties echt niet ver naast zit... Als je haar dan een knal verkoopt maak je dat alleen maar erger. ...
_Sim_ schreef:Ik zou het gedrag zeer zeker corrigeren, maar dan niet met een trap, zweep of halstertouw. Imo wordt het dan alleen maar van kwaad tot erger.
Tuurlijk is de stal de eigen ruimte van het paard, maar het paard moet jou of wie dan ook wel respecteren als je in of bij de stal komt tijdens het voeren.
Ik zou het gedrag corrigeren door bijvoorbeeld het paard (moet ie wel een halster om hebben) bij het halster te pakken, paar passen terug zetten en pas laten eten als jij het zegt. Zowiezo altijd blijven corrigeren met stem(verheffing).
Er zijn vast nog wel meer vriendelijke manieren te bedenken die toch effectief zijn.