Bij mijn eigen paardje heb ik misschien 3x een hollepeuter uit moeten delen om haar te laten begrijpen dat het menens is als ik iets van haar vraag , en ze dient op te passen voor mijn veiligheid , en mij mijn eigen ruimte moet gunnen. Nu is ze over algemeen poeslief , maar dat is te danken aan het feit dat ik even duidelijk mijn grenzen heb aangegeven in het begin

Nu is er sinds afgelopen september een Fjord bij gekomen.
Superlief beest , super netjes opgevoed....maar LOMP
En als je dan keer op keer die Fjord moet corrigeren dan word je het wel eens een keer zat en pik je op een gegeven moment NIKS meer van zo'n dier verder op zo'n ochtend / middag.
Als die kop dan op zich lief mijn kant op kwam , kon ze ook een pets krijgen. Opdonderen gewoon , als ik je nodig heb dan roep ik je wel

Ik kan me voorstellen dat hoefsmeden veel te maken hebben met onopgevoede / dwarse / respectloze kolere-bokken en dat die dan een soort van constant in zo'n stemming zijn en gewoon NIKS pikken van paarden.
Dat is dan misschien niet goed omdat "jouw" paard het niet slecht bedoelt , maar die smid heeft misschien al wel 3 van die bijtende rotbokken van zich af moeten slaan die dag dus als de "jouwe" dan zijn kop omdraait denkt de smid ook : daar komt er weer 1 , wèg met die kop , kijk maar lekker voor je !
Maar dan had ik toch liever m'n favoriete bekapper Simon met zijn zoute bilspleet die Rena altijd helemaal uit mocht likken , haha
)

).