Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Napie schreef:Wat langer uitstappen zou je 4 uur voor moeten uittrekken bij mijn shetlanders en wachten tot de rui voorbij is 3 maanden. Dan ben ik alweer 3 wedstrijden verder

_Layco_ schreef:Citaat:ik geef ook al extra lijnzaad en vitaminen, maar elk jaar gaat het moeizamer
Laat je pony gewoon lekker verharen, en probeer elke dag gewoon een uurtje of 2 tijd te maken
om je pony te borstelen, zo gaat het veel sneller
_Layco_ schreef:Citaat:ik geef ook al extra lijnzaad en vitaminen, maar elk jaar gaat het moeizamer
Laat je pony gewoon lekker verharen, en probeer elke dag gewoon een uurtje of 2 tijd te maken
om je pony te borstelen, zo gaat het veel sneller
Napie schreef:Ik rij 1,5 a 2 uur. Dan loopt het zweet van de buik af (aangespannen door mul zand, onregelmatig terrein) Ze gaan na het rijden op stal. Ik stap ze van te voren op temperatuur, dwz dat de buitenkant niet meer warm is en ze dus gestopt zijn met zweten. Rond die tijd is de ondervacht aan het drogen maar de buitenvacht is pas de volgende ochtend droog. Pony's krijgen extra ruwvoer, geen deken gezien die dezelfde functie heeft als de vacht (vocht van binnen naar buiten maar daar blijft het ook liggen dus na een uur is de deken nat en koud)