TanteSabien schreef:Rena100 schreef:Is dit serieus zo? Wat zit de regel en wetgeving toch vreemd in elkaar in NL. :S Tja ik zou zelf zeggen: 't is een hobby en geen werk, maar goed dat hoeft dus niet perse zo te zijn...
Dit is echt zo ja.
Ik wist niet wat ik hoorde!!mick75 schreef:Ik vind trouwens wel dat er veel professionele, of semi-professionele (handels) stallen zijn die gretig misbruik maken van vaak jonge meiden die weinig angst kennen om de paarden te rijden. Maar in die gevallen zouden de sancties bij de stalhouder moeten liggen en niet bij de ruiter. De stalhouder in die gevallen verdient veel geld over de ruggen van jonge meiden die gewoon willen rijden terwijl die meiden hun leven riskeren zonder fatsoenlijke vergoeding.
Zo is het bij mij ook gegaan toen ik een jaar of 15 was.
Ik beleerde (ja echt!!!) het ene paard na het andere en het maakte niet uit hoe gek ze deden.
dit deed ik ook tegen een rottig loontje en heb dit gedaan tot ik zwanger werd van mijn oudste.
Nu heb ik er last van want mijn lijf is stuk en op en ik ben pas 25 jaar.
Hier nog 1, vanaf een jaar of 12 op elk paard gestapt wat de beste man me vroeg. Ben 1 keer onder het paard gekomen, wat toen op mijn rug heeft gestaan. sinds 5 jaar daarna non stop last van rugpijn, en nu is soms zelfs zo erg dat ik echt een hele dag plat moet liggen van de pijn. En daardoor niet naar me gewone werk kan. En ik kreeg hier niet eens voor betaald, vond het al te machtig mooi dat ik die paarden mocht rijden. Nu zou ik me toch nog eens achter mijn oor krabben of ik het wel zou doen, maar toen niet hoor.
Overigens zie ik het persoonlijk toch echt als hobby hoor. kan me ook niet voorstellen dat er echt mensen zouden zijn met een ww, die zeggen dat ze neit of minder kunnen solliciteren/werken omdat ze een bijrijd paard hebben..
Zou ik ook echt te zot voor woorden vinden hoor.
en doe het met plezier..