Hoe gaat de Newforestpony Sportdag in zn werk???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:25

liberty"]
[quote="INkie schreef:
BTW wat is dat HC eigenlijk?

Hors Concour = niet voor puntentelling
[/quote]
Gemeen he voor ons.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:47

Nou uh tsja ligt er aan of je er graag aan mee wilt doen Haha!
Maar idd wel een beetje banketstaaf! Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is om ook " paarden combinaties" te laten starten Verward

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 19:55

Belker"]
[quote="liberty"][quote="INkie schreef:
BTW wat is dat HC eigenlijk?

Hors Concour = niet voor puntentelling
[/quote]
Gemeen he voor ons.
[/quote]heel gemeen Boos! Ik heb het al een paar keer gevraagd, maar nee, dat konden ze niet omdat ze een ponyvereninging waren Verward Konden ze geen paarden combinaties laten starten, echt vaag weet je

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 20:16

wat raar! of de pony nou bij de paarden start of bij de pony's Verward het blijft een pony!!!!!!!!!
En ze doen wel HC? lekker vaag! dan kunnen ze betre het HC meteen voor punten telling doen!

katinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:54

waar kan je opgeven voor de nf sportdag?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:57

bel even met het stamboek voor een inschrijfformulier 0418-569019, alleen op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend of mail even naar info@newforestpony.nl

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:53

paardencombinaties? val ik daar ook onder, ben 21 en rij op een pony. zoiets?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 20:56

naomi_s schreef:
paardencombinaties? val ik daar ook onder, ben 21 en rij op een pony. zoiets?

als je een startkaart heb wel, dan ben je een paardencombinatie. Op de sportdag hebben ze ook zonder startkaart onderveeld in 3 leeftijdsgroepen, ook 18+. Als ik HC rij zou ik gewoon tussen de ponycombinaties moeten rijden, maar dan dus niet voor plaatsing en puntentelling Scheve mond

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:03

INkie schreef:
Nou uh tsja ligt er aan of je er graag aan mee wilt doen Haha!
Maar idd wel een beetje banketstaaflig! Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is om ook " paarden combinaties" te laten starten Verward

Een paar jaar geleden deed ik mee met mijn pony, we reden normaal gesproken tussen de paarden, dus we waren een paardencombinatie (aangezien ik al enige jaren de 21 gepasseerd was Cool )
Het was geen probleem kon gewoon mee doen en mijn punten telden mee,
We deden het niet onaardig, we mochten 1 proef starten, we hadden een winstpunt en we waren 5e van de 30 starts.

Later kreeg ik een officiele waarschuwing van de (toen) NBVR dat we onrechtmatig gestart waren, omdat het New Forest stamboek vergeten was, aan te vragen dat het ook door paardencombinaties gestart kon worden (was mij wel toen telefonisch toegezegd) stond de wedstrijd alleen open voor ponycombinaties.
En dat was na te kijken in de Paard en sport in de programma's.

Sinds die tijd, staat er heel duidelijk vermeld, dat paardencombinaties alleen HC mee doen en volwassenen zonder startkaart in de Hobby klasse (of zo iets).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 21:19

Ja dat klopt Sall, maar alsnog, er rijden denk ik heel wat NFers bij de paarden, volgens mij konden wij makkelijk zat gewoon voor punten rijden, bij het Appaloosa-stamboek kunnen ze het ook Scheve mond En de reden die ze mij gaven was omdat ze een ponystamboek waren Frusty

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 09:19

ik wil er supergraag heen maar ik heb geen vervoer ..

welke lieve bokster zou mij willen brengen met mijn pony

echt ik wil het zoooo graag ...
please mensen help me Lachen

is er geen site met de hele informatie erover?
xxx

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:06

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:18

liberty schreef:
Ja dat klopt Sall, maar alsnog, er rijden denk ik heel wat NFers bij de paarden, volgens mij konden wij makkelijk zat gewoon voor punten rijden, bij het Appaloosa-stamboek kunnen ze het ook Scheve mond En de reden die ze mij gaven was omdat ze een ponystamboek waren Frusty

Tja Liberty, waarschijnlijk kost het geld..

Volgens mij is de New Forester toch écht van oorsprong een FAMILIEpony... maar goed, dat zal wel nooit veranderen.
Ik heb trouwens Salvador verkocht... aan een volwassene, die o.a. ook weer met hem gaat starten Cool
Ze wil dit jaar, wel op de sportdag komen kijken, en vroeg of ik mee wilde... Dus dit jaar ben ik wel van de partij, alleen ponyloos.
Ze wordt al helemaal fanatiek, had ook ontdekt dat ze met hem naar dekeuring kon, voor eventueel ster ruin. (ik vind het allemaal prachtig!)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 22:50

Ja ik las op Hipics dat hij verkocht was, leuk dat ie nu al zo'n fantiek baasje heeft!

Nog over de Sportdag, zoiets erbij aanvragen kost niet zoveel geld, er zijn zat verenigingen die ook gecombineerde wedstrijden organiseren Haha!

En idd, de forester is een famielepony, toch voor volgend jaar maar eens proberen of we wel voor punten oid kunnen rijden!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 10:43

Mischien moeten we allemaal onze krachten bundelen, dan kunnen ze zien hoeveel mensen leuk en serieus in sport meedraaien, tussen de paarden.
Hier in de buurt staat ook een hengst die in het Z mee loopt tussen de paarden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:29

Volgens mij is het al gelukt Haha! Zie net in de Forester dat ook paardencombinaties gewoon deel kunnen nemen *LOL*

Maar ja, dit jaar kan ik dus niet, andere dingen al gepland die niet afgezegd kunnen worden Scheve mond

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:39

Ah kijk! Lopen we ons voor niets druk te maken... Ik heb alleen niets gezien op het inschrijf formulier!
En mensen die mee doen, met een paardenstartkaart, moeten wel het vraagprogramma in de Paard en Sport in de gaten houden (qua openstelling voor paardencombinaties), want het is de verantwoordelijkheid van de ruiter zelf om dat te doen, werd mij toen verteld.
Nou, dan kan Salvador volgend jaar met zijn nieuwe baas leuk mee doen..
Knipoog (kijk dat regel ik vast Knipoog )

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:28

Het staat nog niet in de P&S, maar er word aan gewerkt geloof ik, maar meedoenen kunnen ze wel Lachen

Jupiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:20

nou dat gaat dus niet door voor mij Huilen en ik wil er zo graag naartoe

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 10:06

liberty schreef:
Volgens mij is het al gelukt Haha! Zie net in de Forester dat ook paardencombinaties gewoon deel kunnen nemen *LOL*

Maar ja, dit jaar kan ik dus niet, andere dingen al gepland die niet afgezegd kunnen worden Scheve mond

stond er niet dat paarden combinaties wel mee kunnen doen maar niet voor punten telling??

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:16

INkie"]
[quote="liberty schreef:

stond er niet dat paarden combinaties wel mee kunnen doen maar niet voor punten telling??
[/quote]

paardencombinaties konden altijd al meedoen, ik begreep eruit dat het ook voor punten was?