Hoe leren jullie de proeven uit je hoofd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

speednijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:43

gewoon veel oefenen en leren:)

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:48

Eindeloos je proef op een blaadje tekenen, of lopen }:0

__Esther__

Re: Hoe leren jullie de proeven uit je hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:47

Lezen, opschrijven, opdreunen, rijden, met je hand de lijnen maken, in gedachten de proef rijden. Heb alleen nog steeds niet het lef gehad om het op de wedstrijd zelf daadwerkelijk uit het hoofd te rijden Y:)

elon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 20:08

haha okee, nou bedankt allemaal, het komt er dus op neer, leren leren en nog eens leren... :o
hm... niet mijn sterkste kant hihihh :D maar ik ga het zeker proberen!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:22

Ik las heel vaak gewoon me proef vaak door, en tekenden hem daarna vaak op een blaadje. Maar laatst had ik met me nichtje de letters neergelegd in de vorm van de bak maar dan in het klein, en dan las zij het voor en ging ik het lopen. En daarna kende ik het best wel goed uit mijn hoofd, dus misschien kan je dat broberen ?

Ruby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:28

Wat ik wel eens gedaan heb is de letters van de bak in de woonkamer gelegd en dan het proefje zelf gaan lopen :P Maar op papier tekenen is misschien wat minder genant ;)

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:55

Vaak oefenen thuis en tekenen op een blaadje ;).

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:49

Ik lees de proef een paar keer en in de les worden de lijnen van de proef lekker intensief doorgenomen dat ik het zo ook leer. Verder hebben de proeven vaak een logische en symetrische opbouw wat het leren ook wel makkelijk maakt. Het is best eng voor het eerst uit je hoofd rijden maar ik heb gemerkt dat het best fijn is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:52

Ik lees hem altijd een keer door, en dan ga ik hem met mijn vinger op een tekening van een bak 'oefenen', werkt opzich wel, maar helemaal uit m'n hoofd leren kan ik sowieso niet :))

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:54

Proef moet je nooit helemaal uit je hoofd leren wel oevenen maar niet uit de hoofd want dan weet je wat er vantevoren wat er komen gaat en dus misschien eerder dan dat er gezegt word en dan kan de proef heel slecht gaan

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:17

jess8 schreef:
Proef moet je nooit helemaal uit je hoofd leren wel oevenen maar niet uit de hoofd want dan weet je wat er vantevoren wat er komen gaat en dus misschien eerder dan dat er gezegt word en dan kan de proef heel slecht gaan

Geen idee wat je bedoelt, misschien een beetje duidelijker zijn? TS heeft geen voorlezer, dus ze kan moeilijk eerder zijn als wat er gezegd wordt....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:29

Ik vind het daarbij nog eens de grootste onzin, want juist omdat je weet wat er gaat komen kun je alles veel beter voorbereiden.

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:27

'savonds voor dat ik op bed ga lees ik ze door en dan eerst een kwart uit het hoofd visualiseren , dan de volgende kwart en dan het laatse stukje en dan op gegeven moment weet je hem helemaal en dan zonu en dan even een paar keer in de week herhalen ,
het is ook handig om je proef te visualiseren hoe je hem perfect wilt rijden dat helpt bij mij wel vaak en ik val vaak ook beter in slaap als ik dat doe :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:28

Ik sprak het altijd in op voicerecorder en luisterde het dan af bijv. tijdens het rijden.

Iloveheidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:29

ik spreek het in op mijn telefoon en voor dat ik ga slapen luiter ik het en onder het rijden doe ik wat ik heb in gesproken:P

kristelsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:58

Ik loop de proef zelf als ik de hond aan het uitlaten ben, helpt goed!! Ik zou de proef niet te vaak te paard oefenen, grote kans dat je paard dan mee gaat denken.....

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:15

Ik kijk altijd even naar de bak (bak aan huis :D) en dan teken ik een soort van de lijnen en dan weet ik hem. :j

zenith1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:41

Bij het nieuwe boekje kun je ook een DVD kopen. Lekker op de bank kijken, daarna proef lezen en dan kijken of je hem kan tekenen.
Of uit je hoofd voorlezen en iemand laten controleren of je het goed doet. Daarna natuurlijk op je paard oefenen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:57

tiffenyntje schreef:
het is ook handig om je proef te visualiseren hoe je hem perfect wilt rijden dat helpt bij mij wel vaak en ik val vaak ook beter in slaap als ik dat doe :j

haha, zo is ook precies zoals ik het doe! Ik ben al heel vaak al-proef-rijdend in slaap gevallen haha

maar naarmate je vaker proeven uit je hoofd hebt gereden gaat het steeds makkelijker! Ik hoef nu de proef maar 2x te lezen, daarna 2x in mn hoofd oefenen en ik ken hem... :)

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:28

Gewoon vaak rijden en doorlezen :j

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:56

Ik leer ze ook altijd vanbuiten
dan ben je inderdaad veel geconcentreerder op je rijden :j

ik lees ze gewoon een paar keer aandachtig en rij ze daarna eens
normaal gezien zitten ze dan in mijn hoofd

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 01:15

elon schreef:
haha okee, nou bedankt allemaal, het komt er dus op neer, leren leren en nog eens leren... :o
hm... niet mijn sterkste kant hihihh :D maar ik ga het zeker proberen!

Herkenbaar! :D
Haha op school met woordjes stampen voor Frans/Duits/Engels kon ik uren stampen en ik kende ze nog niet. Maar een proef had ik zo in het hoofd zitten terwijl het niet eens perse moest (had altijd wel voorlezer, oefende hem ook niet eens gek vaak). ;)

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:21

Ik probeer de proef altijd uit me hoofd te leren door hem te lezen en dan in gedachte door de bak te gaan. Naar een paar keer weet ik hem dan wel. Helaas heb ik wel altijd iemand nodig om voor te lezen op wedstrijd, door de spanning vergeet ik namelijk weer het een en ander :+

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:28

Ik leer ze uit mn hoofd door de proef door te lezen en in mn hoofd de proef in mn bak te rijden.
Alleen kan ik ze alleen thuis zo oefenen.
Zodra ik op wedstrijd ben en ik moet mn proef starten ben ik het kwijt helaas dus ik moet toch altijd een voorlezer regelen.

koffieleut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:29

Ik oefen ze veel en lees ze vaak door.