Bokkende pony..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MXLISSA

Re: Bokkende pony..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 18:14

Aaah het ging vandaag weer slecht :o
ze begon te bokken en te trappen naar ons, ze had vast haar dag weer niet.
ze heeft nog wel vrijgesprongen :):)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:48

MXLISSA schreef:
Aaah het ging vandaag weer slecht :o
ze begon te bokken en te trappen naar ons, ze had vast haar dag weer niet.
ze heeft nog wel vrijgesprongen :):)

Hm, als ze bokt en trapt naar jullie, denk ik toch dat de pony echt een loopje met jullie neemt. dat gedrag moet je d'r echt zo snel mogelijk afleren, 1 goeie trap die raak is kan jou goed verwonden.

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 21:56

Ja ik heb haar ook aangepakt hoor, ze was echt vervelend. :(

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:05

Misschien een hengsten ketting omdoen en als ze het dan weer doet straffen, na een paar keer is het dan wel over

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:14

Ik lees meerdere tips om een osteopaat erbij te halen om te kijken naar de rug/spieren van het paard... Vind dit goede tips, en ik zou zeker aanraden om de eigenaresse van de pony hierover te vragen. Het klinkt mij namelijk als een paard met pijn, als haar humeur zo wisselend is en ze het bij iedereen doet (behalve als de eigenaar ook geen goede band met haar heeft).

Het kan zijn dat de pony het buitenrijden nog net leuk genoeg vind om de pijn te verdragen, maar het in de bak rijden niet. Of dat de pony de dag ná het rijden reageert, doordat de gevoelige/pijnlijke spieren waar de pony al last van had gebruikt werden. Dat zou het trappen ook verklaren, als ze pijn ervan heeft.

Succes ermee.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:09

Mic schreef:
Tja, het is een Haflinger dat zegt al genoeg :D

want..?

Een haflinger kan ook rugpijn hebben, even zadel en rug laten checken lijkt me heel verstandig!!
Is dat allemaal in orde, dan kan het best dat ze niet zo'n zin heeft in de bak en heeft ontdekt dat bokken helpt om daar onderuit te komen. Maar daar zou ik niet in eerste instantie vanuit gaan..
Waar haar gedrag ook vandaan komt, het is heel leuk om eens wat NH lessen te nemen, ik denk dat ze jullie namelijk ook wel aardig onder de duim heeft ;) (gericht trappen is nooit oke natuurlijk).

Demii96A

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:14

Misschien heeft ze wel iets met d'r rug ff na laten kijken!

pindaknor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 13:10

rex41 schreef:
MXLISSA schreef:
We hebben gister een buitenrit gemaakt, het ging opzich wel goed alleen toen we op een veld gingen rijden ging met vriendin erop galopperen, en toen heeeeel veeeeel bokkies doen hahah! :o even alle energie eruit gegooid, en ze ging heeel hard crossen. Toen zijn we na de buitenrit nog even in de bak gegaan en toen gingen we springen! Dat ging echt goed :) Vandaag gaan we longeren en dan stap ik er erop. :):)

:D :D Goedzo !! :D :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:40

Heel af en toe ga ik nog wel eens in de bak rijden. Maar na een half rondje begint hij al te spooken. Een tijd heb ik gedacht dat er toch een lichaamelijk probleem was. Buiten heb ik er totaal geen last van dan kunnen alle oefeningen tot in de perfectie gedaan worden ( wisseld, travers ed). Dus niks geen lichamelijk probleem. Een paarden psychiater is wel wat voor hem ;) tegenwoordig rijden we niet meer in de bak omdat het niet verbeterd en ik het belangrijk vind dat we er alletwee lol in hebben *\o/*

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 08:50

het gaat nu steeds beter, de eigenaar rijd elke keer in de bak en ze bokt al steeds minder, we hebben ook een hindernis staan en springen vind ze het allerleukste wat er is dusja. :o