opeens een rare reactie! What to do?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:47

Als ze de pony nog maar zo kort heeft is het misschien een idee om de oude eigenaar te vragen of die dit kent? Hangt er natuurlijk erg vanaf waar ze de pony gekocht hebben, niet iedereen zal hier eerlijk over zijn, maar nit geschoten is altijd mis. Als ik je verhaal zo lees lijkt het me niet een kwestie van geen zin hebben, in ieder geval niet als het de vorige keren gewoon echt goed ging. Zo'n extreme reactie lijkt me dan toch pijn/ongemak of inderdaad een soort trauma. Hoe ging het met longeren, was ze toen wel rustig? Als het nog eens gebeurt zou ik er in ieder geval niet opstappen. Ik snap dat je bang dat om de pony te laten winnen, maar als mijn pony zo duidelijk aangeeft dat er iets mis is geef ik haar het voordeel van de twijfel. Dan eerst maar alleen longeren en kijken of het beter wordt.
Terwijl ik ana het typen bedenk ik me dat het me wel een beetje bekend voor komt... Ik heb ooit een pony gekocht die vrij druk was, maar wel heel braaf en fijn te rijden. Ze was bij eerdere eigenaren wel heel lastig geweest, maar bij de verkoper ging het heel goed. Ik heb haar in totaal vier weken gehad omdat ze op een gegeven moment in verzet kwam. Begon met stilstaan, daarna achteruit lopen, daarna steigeren. Er was geen land mee te bezeilen, dus is ze teruggegaan naar de vorige eigenaar. Ik was nog jong en onzeker, en dus was dit niet de pony voor mij, ik kon haar niet bij helpen. Lijkt me in dit geval ook iets om goed over na te denken als dit vaker gebeurt. Als het geen pijn is zit er blijkbaar toch iets niet helemaal goed, het is de vraag of een 10-jarige daarmee om kan gaan. Nu kunnen ze d epony misschien nog terug brengen als het echt niet gaat.
Je zegt dat de pony niet overwerkt kan zijn, eerder lui, maar onderschat dat niet. Een andere plek en een andere ruiter, met andere manier van rijden, kan best heel veel impact op zo'n beestje hebben, dat het ze toch te veel wordt. Dat kan tijdelijk zijn, maar het kan ook betekenen dat de pony misschien toch niet

aerdenhout1

Re: opeens een rare reactie! What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:04

Het zo natuurlijk zo maar kunnen dat hij op het land of met spelen een trap, of rare beweging heeft gemaakt waardoor er ergens iets vast is geschoten en pijn doet.
Moeilijk om zo even te zeggen wat er mis is, zonder te zien wat hij doet en de pony te kennen.

Nableize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 00:16

Even een update :), morgen wordt de vorige eigenaar gebeld en de stal waar ze is gefokt voor vragen. Als het probleem al bestond dan wordt ze terug gebracht en een ander baasje voor haar gezocht. Dat vind ik best jammer aangezien het een hele lieve en vooral mooie pony is.
Wel is het begrijpelijk want met Sandra's vorige pony was écht geen land te bezeilen, dus de schrik zit er nog steeds goed in bij hun.
Mijn advies is in ieder geval dat ze goed onderzoek doen voordat ze een nieuwe aankoop doen..

Dank voor alle tips tot nu toe,
Ik houd jullie op de hoogte :)

X

Nableize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 21:14

hallo bokkers!
even een update.. Vandaag is de vorige eigenaar benaderd met de vraag of dit probleem al bestond. Ze waren op vakantie en namen over een week contact met ons op, en komen dan kijken. Morgen wordt de fokkerij gebeld waar Queenie vandaan komt om te vragen of ze daar al onder het zadel is geweest. Ons idee is namelijk dat Queenie nog geen jaar onder het zadel is. Ze stond op die stal als fok merrie en is toen door verkocht aan de vorige eigenaar. Daar heeft een meisje (van 1.80) haar ingereden met een slecht passend zadel en misschien vandaar deze reactie. Morgen gaan we lekker longeren en daarna met bareback pad erop, om te kijken hoe dat gaat. Ik heb er een goed gevoel over aangezien ze echt een schat is en er voor de rest geen kwaad in zit.

Ik ben benieuwd!
xx