ziek paard laten verzekeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: ziek paard laten verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 01:39

Helemaal mee eens, Prisca. Ik bezuinig echt niet op da, maar heb wel zoveel kennis dat ik weet wanneer ik wel en wanneer niet een da moet laten komen.

Niet banketstaaf bedoeld, maar voor een paar plekjes die op schimmel lijken, behandel ik eerst een paar keer met bijv. imaverol. Werkt dat niet, wordt het erger, dan laat ik de da kijken. Een kolieker geef ik eerst Colosan. Helpt dat niet met een kwartiertje, dan laat ik de da komen wanneer dat ook is. In 9 vd 10 gevallen ben ik wel in staat het zelf op te lossen. Daarnaast heb ik een topda en zo langzamerhand een eigen apotheekje. Als een paard ziek is, overleg ik eerst telefonisch met de da. De koorts kan ik zelf opnemen, een koortsremmer en ab-kuurtje kan ik heel goed zelf toedienen. Uiteraard in samenspraak met de da. Dan hou je al heel veel centjes in de zak.
Een koliekoperatie doe ik absoluut niet, geldt ook voor een gebroken been. De lijdensweg voor een paard (en eigenaar) is zo lang en het resultaat vaak twijfelachtig. Als ik wel een da nodig heb, dan heb ik een goed gevulde reservepot en soms slinkt die hard. Da's niet om groot te doen, geeft eerlijk gezegd meer aan wat ik laat voor mijn paarden.

Ik heb meerdere paarden en als je die verzekeren wilt, loop je ook leeg.
Als je minder kennis hebt of nauwelijks een reservepotje, dan zou ik wel verzekeren. Je zult maar een da nodig hebben en die niet kunnen betalen.....

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:10

mijn paarden zijn niet gekeurd voor de verzekering en zijn zo geaccepteerd zonder dat er iemand is wezen kijken. Beide heb ik voor 2500 euro verzekerd.
Mijn paard alleen voor plotsinge dood en levensbedreigende ziektes etc en onze jonge paard ook tegen ziektekosten en blijvend kreupelheid dus uitgebreid. Voor beide paarden betaal ik in totaal 102 euro per half jaar.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:13

ja ik meen dat ik voor atypische huidklachten de da laat komen.
Leek op schimmel, maar was niet typisch, mijn paard 24/7 tusssen 3 anderen die niet van mij zijn.
Geen tijd om zelf te rommelen.
Als het duidekijk schimmel was misschien wel zelf gaan behandelen, maar zoals ik al eo, was niet typisch en ook de da wist niet zo goed wat het was. Om besmetting ye voorkomen zo snel mogelijk met het juiste middel behandelen
Heb ook wel een en ander gezien en wat ervaring met wat kleiine zaakjes. Maar neem gewoon geen risico met die kleine.
Misschien een minameut, maargoed er staat nergens dat minameuten die verzekering niet mogen afsluiten ;)

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:24

Citaat:
z0rr0 schreef:
ik verzeker geen paard.
je bent er meer aan kwijt dan dat de da bij je is.
zonde van de centen

Ben ik het helemaal mee eens. Die kosten van de verzekering heb je er echt snel uit. Ik heb gewoon zelf een 'potje'.

ben ik het niet helemaal mee eens :o ik betaal ook 40 euro per maand aan premie.maar dat is voor de volledige verzekering, dat houdt in dat ik idd 75% van de dierenartskosten vergoed krijg, maar ook dat als mijn paardje komt te overlijden (100%) of niet meer geschikt is voor de sport (90%) ik ook een bedrag uitgekeerd krijg zodat ik dan eventueel een nieuw paardje kan kopen :o

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:50

Princesspres schreef:
ja ik meen dat ik voor atypische huidklachten de da laat komen.
Leek op schimmel, maar was niet typisch, mijn paard 24/7 tusssen 3 anderen die niet van mij zijn.
Geen tijd om zelf te rommelen.
Als het duidekijk schimmel was misschien wel zelf gaan behandelen, maar zoals ik al eo, was niet typisch en ook de da wist niet zo goed wat het was. Om besmetting ye voorkomen zo snel mogelijk met het juiste middel behandelen
Heb ook wel een en ander gezien en wat ervaring met wat kleiine zaakjes. Maar neem gewoon geen risico met die kleine.
Misschien een minameut, maargoed er staat nergens dat minameuten die verzekering niet mogen afsluiten ;)

Vind je het erg dat ik hier geen bal van snap? :?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:54

avalonnancy schreef:
ik betaal ook 40 euro per maand aan premie.maar dat is voor de volledige verzekering, dat houdt in dat ik idd 75% van de dierenartskosten vergoed krijg, maar ook dat als mijn paardje komt te overlijden (100%) of niet meer geschikt is voor de sport (90%) ik ook een bedrag uitgekeerd krijg zodat ik dan eventueel een nieuw paardje kan kopen :o

De premie die je betaalt is uiteraard afhankelijk van de verzekerde waarde. Voor welk bedrag heb je je paard verzekerd en wat is gedekt voor ziektekosten? Hoe uitgebreider het pakket hoe meer premie betaald moet worden. Dan ben ik heel benieuwd wat je voor 40 euro per maand (is nog 480 euries per jaar) krijgt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:56

Ik heb begin deze maand 3500 Euro aan Utrecht overgemaakt. Voor een beenoperatie aan een jaarling. Die tot over haar oren is verzekerd, ook tegen ziektekosten. Voor een blessure die met operatie sneller en mooier is genezen. Zonder blijvende gevolgen.
Nog niets teruggezien van de verzekering, maar ach, ze hebben een maand de tijd. En ergens in mijn achterhoofd hou ik rekening met het feit dat ze niet gaan uitkeren. Want het zijn misdadigers, als ze een reden vinden om dat niet te hoeven doen, gaan ze niet uitkeren ook.
Ik heb drie paarden. Alledrie verzekerd. Geen potje gemaakt. Op dit moment ben ik even werkzoekend. Wordt dit niet vergoed, heb ik een probleem. Een serieus probleem.
Verzekeren doe ik niet voor een hoestje, of om een startkapitaal te hebben voor een nieuw paard mocht er wat met je paard gebeuren. Verzekeren doe ik om mijn paard de bestmogelijke medische zorg te geven op momenten dat er iets is wat met goede zorg of een operatie weer verbeteren kan. In de hoop dat er idd wordt uitgekeerd als ik wat declareer.
Niets is erger dan je paard af te moeten laten maken, als er een operabele aandoening is met goede kans van slagen, maar je het geld er niet voor hebt.

Maar om terug te komen op je vraag: is een paard met een hoestje te verzekeren? Vraag het aan de DA. Als de hoest tijdelijk met een medicament zo te onderdrukken is dat er bij een klinische keuring niets te horen is, dan is er geen probleem. Er van uitgaande dat de hoest chronisch is. Anders wachten tot de hoest over is, en dan alsnog laten keuren.
Maandelijkse kosten zijn afhankelijk van het verzekerde bedrag en de waarde van het paard.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:22

Citaat:
De premie die je betaalt is uiteraard afhankelijk van de verzekerde waarde. Voor welk bedrag heb je je paard verzekerd en wat is gedekt voor ziektekosten? Hoe uitgebreider het pakket hoe meer premie betaald moet worden. Dan ben ik heel benieuwd wat je voor 40 euro per maand (is nog 480 euries per jaar) krijgt.

Ze is uitgebreid verzekerd! En voor dood 4500 euro. Ze is veel meer waard hoor maar als ik dan zelf wat bijleg kan ik aardig vooruit.
ik krijg alles vergoed behalve kosten voortkomend uit dracht. Ook speciaal beslag ed. Ik heb trouwens met uitkeren nooit problemen gehad, altijd netjes binnen 30 dagen.
Ik heb mijn kosten er voorlopig al uit.
als veulentje wat verwondingen ed. En 1 x een week op de kliniek.