Let de jury hierop? - mond bij Engelse neusriem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:23

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:45

Djilna schreef:
Rijtechnische fouten komen minder snel aan het licht met een gecombineerde neusriem. Een paard kan nl zijn mond niet opensperren bij verzet. Dus eigenlijk is een neusriem zonder sperriem veel eerlijker.

Niet zo'n hoge Engelse. Als je die goed dicht heb zitten, kan het paard zijn mond niet meer open doen (of maar een heel klein stukje). Zijn kaken kunnen niet ver uit elkaar. De sperriem doet dan weinig. Misschien een beetje de lippen bij elkaar houden, maar dat is het dan wel. Bij mij zit de sperriem er voor de sier aan, want ik vind het een mooier gezicht met. Het gaat er toch om hoe strak iemand de hoge neusriem aansnoert. Dat maakt het in mijn ogen eerlijk of minder eerlijk. ;)

Sheran

Re: Let de jury hierop? - mond bij Engelse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 15:15

Mijn paard krijgt met een Engelse neusriem zijn mond nog prima open. Niet helemaal natuurlijk maar wel een behoorlijk stuk.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:29

Ook dan ligt het er maar net aan hoe strak je hem vastmaakt. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:34

Ja, dat bedoel ik dus. Hoe strakker, hoe minder ver de kaken uit elkaar kunnen. De mond kan dan misschien nog een stukje open, maar hoe strakker de hoge neusriem, hoe moeilijker.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:35

Maar dan word het de vraag hoe vriendelijk je nog bezig bent...
:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 19:40

Maar daar ging het ook helemaal niet om. Mijn paard doet zijn mond niet open, dat is het probleem niet. :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:44

Nou, gelukkig maar. Dan maakt een sperriempje ook niet uit. Ik vind het mooier en je kunt hem toch heel los doen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 19:46

Maar ik heb geen hoofdstel meer met gecombineerde neusriem. Dat was het punt, ik moet er een nieuw hoofdstel / zelfde stijl neusriem voor aanschaffen. Dus is het goedkoper en makkelijker om met de Engelse te rijden :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:08

_Arwen_ schreef:
Maar ik heb geen hoofdstel meer met gecombineerde neusriem. Dat was het punt, ik moet er een nieuw hoofdstel / zelfde stijl neusriem voor aanschaffen. Dus is het goedkoper en makkelijker om met de Engelse te rijden :)

Neusriem kan je toch wisselen? Daar hoef je toch geen nieuw hoofdstel voor te kopen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:16

Suzanne F. schreef:
_Arwen_ schreef:

Neusriem kan je toch wisselen? Daar hoef je toch geen nieuw hoofdstel voor te kopen?

Ik heb een Kieffer Ulla Salzgeber Gold hoofdstel, dus ook met gouden gespjes. Ik heb nog geen neusriemen gevonden met gouden gespjes.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:13

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:26

Bij de meeste hoofdstel fabrikanten kun je wel kiezen welke kleur gespen je wilt.
Wij hebben een stubben of een passier met messing gespewerk.

btw hebben wij deze sperrie'lus' maar met een messing knopje (ook bij die dingen kun je kiezen :P )
Afbeelding

Ook een mogelijkheid is een Barnsby of Dirlenbach combi hoofdstel.
Kun je gemakkelijk van neusriem wisselen omdat deze aan weerszijden gespen heeft en je niet hoef te freubelen onder het kopstuk.
Onderdelen zijn los te verkrijgen bij Dirlenbach, gespen zowel zilver als messing.
Wij hadden een combi van hanoveraans, engels en mexicaans.

@Chefke; waarom zou dat niet mogen? er staat toch nergens hoe de sperriem bevestigd moet zijn aan de neusriem.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:57

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik vind een sperriem dus juist minder mooi. Maar dat hangt wel af van het paard vind ik trouwens..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:23

Ik kon de tussenstukjes niet vinden bij Divoza of Horsepower helaas. Ik ga wel gewoon op zoek naar een nieuw mooi hoofdstel met gecombineerde neusriem... niet te duur maar wel mooi :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:40

Een heel groot deel van het probleem wordt ook al opgelost door het bit een gaatje hoger te hangen! *\o/*