Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

haha gaat automatische was mijn 34 jarige pony die ik al 15 jaar had 

ponyparadijs schreef:Ik kan me overigens niet voorstellen dat Lindy haar paarden niet heeft geleerd dat ze vast staan hoor. Maar onbeheerd op een stal laten voor een paar uur vindt ik erg link.
Persoonlijk zou ik voor een shet gaan. En bijkomend voordeel is dat Neva straks een leuke hobbelpony heeft! En nu vast kan poetsen enzo!
)Lindy1982 schreef:het probleem is dat het straks ook langer dan een uur is als de 1 wel op wedstrijd gaat en de ander niet..
de 1 wel op buitenrit en de ander niet etc..
Blanket schreef:Dan moet je dus niet (lang) op buitenrit en niet op wedstrijd. Het is het een of het ander.
Lindy1982 schreef:naja dat is niet wat ik vraag.. ik vraag of hier van af te helpen is.. of er trainingen oid zijn..
Het hoeft niet morgen over te zijn en als de tip is een pony bij oid dan neem ik dat ook voor lief..
Ik vraag alleen tips hier en aan de tip niet op wedstrijd en buitenrit is natuurlijk geen echte tip..

aerdenhout1 schreef:Dan krijg je wel een neurotisch paard Cassidy! En op jou stal staan dus meerdere paarden! Alleen al het geluid van een paard, al is het in een andere stal dan naast het paard, geeft vaak al een soort van rust.
Ik zou ook nooit het risico nemen om een paard op te sluiten dat verlatingsdwang heeft.
Daarom is het ook beter om een paard in een kudde te laten, of met meerdere paarden op stal natuurlijk,maar die mogelijkheid heeft natuurlijk niet iedereen.
Moeilijk probleem...misschien toch een kleine pony erbij kopen?

Lindy1982 schreef:maar hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen??
1 pony er bij ( wel een kleine ) is geen straf omdat ik ook nog een dochter van 2 heb die gek is op paarden en haar pony is net ingeslapen

Quir schreef:Een paard of pony moet gewoon heel simpel weg LEREN om alleen te staan/zijn. Ze staan 95% van de tijd samen, dus wat maken die minuten/uren/al zijn het dagen nu uit?! Gewoon gaan, ze loopt door de draad heen. Dan zou ik haar inderdaad gewoon opsluiten in de stal. Echt maar een paar keer nodig en ze leren vanzelf dat zijn/haar maatje terug komt en dat ze er eeeeeeeeeccccccccchhhhhhhttttttttt niet aan dood gaan.
Je kan er wel een ander maatje bij kopen/zetten, maar wat schiet je daar mee op? Ze moeten toch ooit leren alleen te zijn, want ook met een andere pony er bij zal het vast wel eens voorkomen.
Niet zo moeilijk doen, paarden zijn niet van suiker. Dat denken ze vaak alleen maar!!!