Herkennen paarden hun baasjes snel? En hoe?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Herkennen paarden hun baasjes snel? En hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:36

Ze weten allemaal dondersgoed wie er bij hun hoort, en met wie ze totaal niks te maken willlen hebben. Die van mij reageert ook op mijn fluitje, en zo heel afentoe hinnikt hij eens.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:17

Paarden herkennen andere paarden ook, ook als ze elkaar maanden niet gezien hebben. Ik neem dus maar aan dat dit bij paard- mens ook zo is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:03

Mijn nieuwe paardje begroette me ook binnen een week met een hinnikje. Mijn vriend komt niet elke keer mee, maar ook die wordt met hinnikje begroet en hij geeft niet eens voer (alleen knuffels). Ze heeft haarfijn door wie haar nieuwe mensen zijn. ;) (zal nog een schok voor haar zijn als ze erachter komt dat ze die aandacht zal moeten delen met een paar collega's, ze staat nog even op een tijdelijk adres tot er plek is op stal)

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:54

Ik denk dat het paard afhankelijk is, zoals je bij mensen hebt de een is goed in het een en de ander ergens anders in.

zo denk ik ook dat het ene paard een beter geheugen heeft dan de ander.

Je zal eens wat dingen moeten uitproberen, roep je altijd omdat je stem lijkt op dat van je zus, of loop eens op een andere manier naar hem toe.

en wat ik je wil meegeven als hij je herkent geniet er van <3 .

ik heb zelf een jonge tinker, en een tijd geleden deed hij mee in een presentatie, ik zat buiten de ring tussen 100 man publiek, zijn ogen waren steeds op mij gericht.

zooo knap

veel plezier met je paardje

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:46

Mijn paardje(ook een tinker) is afgelopen zomer naar school geweest.
Toen ik haar al een hele poos niet had gezien en eindelijk weer eens die kant op ging, stond ze met een koppeltje andere paarden in de bak, lekker wat te rommelen met hooi.
Ze stonden in de verste hoek. Ik riep, koppie omhoog, kijken, hinniken en naar me toe komen.
Dat zijn dingen die je wel goed doen.
Word je blij van....

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 06:56

Dat vind ik ook! Het is echt zo hartverwarmend als je paard je begroet. Dan kan je er weer heel de dag tegenaan

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:30

Mijn shets herkennen de auto's waar ik mee op stal kon en de scooters can mij en mijn moeder. Ze hinneken altijd! Zelfs mijn merrieveulen van 4 maanden die ik nu sinds afgelopen zaterdag heb.

Als ik ze uit de wei ga halen, of wil laten weten dat ik er ben dan fluit naar ze! Ze hinniken dan en komen galoperend naar het hek. Veulen wat ik vorige maand heb gehaald snapte dat binnen 3 dagen!
Het is idd te leuk als je begroet word.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:41

mijn pony herkent mijn voetstappen zelfs! en als mijn moeder meegaat is het al helemaal feest want dat betekend snoepjes en eten, terwijl die er ook maar soms is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:53

Mijn paard herkent mijn stem of gewoon de manier hoe dat ik hem roep..
Vaak geeft hij een soort van brommetje dus niet hinniken.
Dit brommetje maakt hij ook als hij eten krijgt dus dit mag van iedereen zijn.

castano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:08

bij ons in het showteam zien ze elkaar eens in de maand en ze weten exact wel paard bij onze groep hoort en welke niet....zo herkenen mijn paarden mijn auto geluid al van verre en ons varken ook..er word luid gehinkend en geknord als ik bijna thuis ben...handig voor de familie die weten dan ook dat ik eraan kom...bij mijn man en of andere doen ze het niet.....

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:28

Mijn pony's staan s'ochtens al met hun neus door de tralies van hun stal en ze hinniken. Ik denk omdat ze weten dat ze eten krijgen :9 . Ik denk dat ze mijn voetstappen herkennen of zo. /3 :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:31

Die van mij schijnt mijn auto te herkennen... als ik het terrein op kom rijden, gaat hij altijd een paar keer tegen de deur bonken. Ik heb het zelf nooit gehoord... aangezien ik dan nog in mijn auto zit :+