Merkkleding ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:07

Pfff wat ontzettend belachelijk.
Ik heb op CC echt nog nooit gekeken of iemand misschien
een Pikeur jasje of een HH jasje aanhad? Als je je daar mee
bezig houdt vind ik dat wel erg sneu.

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:56

ik heb het wel gemerkt hoor, inderdaad vooral op springconcours, wat voor merk je aan hebt....
hoe meer hoe beter is het daar... en ik dacht dat dressuur erg was, nou dat valt nog meer vergeleken met de grotere springconcoursen!

ikzelf geef er niet veel om, maar toen ik met mn kingslandjas aan kwam zetten (omdat ik dat gewoon een super fijne jas vind) werd er opeens anders met me omgegaan, heel vreemd...

sweetdreams_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:59

KarinvdM schreef:
Wat een onzin zeg, als ik aan het rijden ben let ik er niet op wat voor jasje, broek, laarzen of helm een ander draagt. Het boeit me trouwens ook niet.

nee inderdaad ik let er ook niet op! :o

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:21

dropje_90 schreef:
ik heb het wel gemerkt hoor, inderdaad vooral op springconcours, wat voor merk je aan hebt....
hoe meer hoe beter is het daar... en ik dacht dat dressuur erg was, nou dat valt nog meer vergeleken met de grotere springconcoursen!

ikzelf geef er niet veel om, maar toen ik met mn kingslandjas aan kwam zetten (omdat ik dat gewoon een super fijne jas vind) werd er opeens anders met me omgegaan, heel vreemd...

precies wat ik dus ook heb!

beauty276

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:03

mijn part kan het me niet schelen wat andere denken als jij het maar leuk vindt ;)
en als je merkkleding bij je paard aandoet en jij vindt dat niet leuk en andere wel dan moet je je eigen keus maken :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:51

Nooit opgeled eerlijk gezegd. Krijg altijd wel respect of wat dan ook aha.

Nee ik zou er niet anders van worden behalve als mensen echt chagrijnig kijken ofzo. daar word ik zoooo bang van.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:52

wat mij betreft niet, maar ik denk dat dit aardig subjectief is/kan zijn :j

CleovG

Re: Merkkleding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:10

Het gaat niet om het merk, maar om de manier waarop je het draagt.

Daarbij is PK nou ook niet echt een heel duur merk hoor :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:18

MarcoBorsato schreef:
Anthea schreef:
Hahahahaha. Of ik nu een oud shirt van de H&M aan heb of mijn Pikeur jas van bijna 300 euro, maakt niks uit. Volgens mij let er ook niemand op. :')

Ik vind jou er anders vaak armoedig uit zien, daarom ga ik niet graag met je naar buiten...

_O-

Ik draag tijdens het rijden gewoon kleding die comfortabel zit. :Y)
En mocht iemand arrogant willen doen omdat er toevallig 'pikeur' op het jasje staat... sneu gedrag.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:37

Ik hou mij gewoon aan de regels, ga niet eerst naar de kleding kijken om te besluiten of ik iemand voorrang ga geven of niet....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:15

jeetje, dit fenomeen heb ik echt nog nooit meegemaakt, en ik rij toch al een tijdje redelijk actief rond in 3 verschillende provincies qua concoursen :+
mensen die apart reageren op bepaalde paarden rassen.. ja.. die kom je weleens tegen,maar mensen die zo reageren op het type kelding wat je draagt? ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval :n
en ik ga er zeker geen rekening mee houden om bv de bakregels aan te passen om iemand in een Pikeur jasje voorrang te geven op mijn "mindere" kleding

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:16

Haha Ik heb niet eens Harry's Horse, maar gewoon V&D of C&A of iets anders. Ik let daar niet eens op bij anderen.
Als het maar comfortabel zit toch?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:33

Dat heeft toch niks met bakregels te maken?
Stel je al voor:
- Ik mag in stap op de hoefslag omdat ik een pikeur jas draag.
- Zij daar krijgt geen voorrang ook al rijdt ze op de linkerhand, dan had ze maar geen merkloze jas aan moeten trekken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:35

MarcoBorsato schreef:
Anthea schreef:
Hahahahaha. Of ik nu een oud shirt van de H&M aan heb of mijn Pikeur jas van bijna 300 euro, maakt niks uit. Volgens mij let er ook niemand op. :')

Ik vind jou er anders vaak armoedig uit zien, daarom ga ik niet graag met je naar buiten...

_O-

Nee ik vind dit echt de grootste onzin, heb er niks beters over te zeggen. :')

Tabitha_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:39

_O- denk dat er tijdens het rijden niet echt op gelet wordt wat je aan hebt, misschien in de kantine wel, maar het gaat er toch uiteindelijk om wie de prijzen mee naar huis neemt? en die zijn niet te koop met een dure jas aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:42

WD-V => RUI

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 00:46

melliss ik ben het eigenlijks wel met je eens hoor..
ik ben vaak genoeg mee geweest naar wedstrijden en mij valt het enigszins ook wel op dat mensen in duure kleding bijna altijd wel (meer) respect enzo krijgen..
maar dat is bij ons op school ook wel lichtelijk zo

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:18

Nou ik ken mensen die alleen maar wedstrijden rijden en de duurste van de duurste spullen hebben. En als je dan voorbij komt lopen met goedkope rijkleding dan kijken ze je wel ff vies aan :( Maar ja dat boeit mij verder niet zoveel..
Maar er zijn mensen die zo zijn hoor..
Zijn ook meestal van die kakkers die geld te veel hebben... ( mijn mening dan )

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:25

ik heb wel gemerkt ( niet aanvallend voor diegenen die dit niet doen ).

Z2 en andere hoge topruiters voelen zichzelf zó perfect dat ik maar aan de kant moet. Ongeacht op welke hand. Dan heb ik het over mariënweide. Daar heb je 1 grote ' bak ' waar iedereen kriskras door elkaar rijd. Ik moet maar aan de kant en als ik dat niet doet krijg ik een arrogante blik toegeworpen. Kom zeg. Ik ben net 14 en ik rijd op een paardje in de B. Ik vind gewoon dat we elkaar voorrang moeten verlenen volgens de regels, en stappen op de binnenhoefslag.

qua kleding heb ik niet echt verschil. Als had ik wel mijn eerste proefje het Pikeur jasje van me grote zus aan. Toen kreeg ik een 8 voor verzorging. En de 2e proef kreeg ik een 6 voor verzorging in mijn harry's horse jasje ( zelfde jury ) :(

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:05

mijn vriendengroep op concours draag ook alleen maar pikeur, kingsland en noem maar op! (zijn dan ook bijna allemaal internationale ruiters). En je merk altijd wel dat andere naar hun omkijken. Ik houd me er eerlijk gezegd ook mee bezig met wat ik aan heb!!

LoveTobbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 15:09

Ik merk wel dat anderen met merkkleding bij mij op de manege meer aandacht krijgen dan ik.
Heb zelf niet vaak merkkleding aan, maar mij boeit het niet zo of ik merkkleding aanheb of niet.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:33

Nou als iemand geen Pikeur jas aanheeft ga ik eeeecht niet voor diegene aan de kant hoor, parkeer mn paard dr gewoon op.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:35

janouke schreef:
mijn vriendengroep op concours draag ook alleen maar pikeur, kingsland en noem maar op! (zijn dan ook bijna allemaal internationale ruiters). En je merk altijd wel dat andere naar hun omkijken. Ik houd me er eerlijk gezegd ook mee bezig met wat ik aan heb!!

Dus omdat het internationale ruiters zijn dragen ze alleen maar Pikeur, Kingsland etc.? Interessant. :j

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:36

jha de ken jij een internationale ruiter die daar niet meer rijdt?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:38

Scum schreef:
Ik snap werkelijk niet wat je met dit topic wil. Wat heeft je kleding er nou mee te maken of je je aan de rij-regels houdt?

Ik heb werkelijk nog nooit iets in die trant meegemaakt :n

ik ook niet, maar al zou het... was het echt niet best geweest :=