Airbagvest, Hit-air of Point Two?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Airbagvest, Hit-air of Point Two?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:46

Ja ik snap ook niet waarom ze deze erop laten staan.... :n Staat zelfs in de catalogus die ik van mijn leverancier heb....

En ik zal de 'nieuwe' Helite air jackets in Deurne tijdens de indoor cross mee hebben! En dan is er ook extra korting op mijn spullen ivm oudejaarsopruiming :Y)

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:59

Ik heb sinds een half jaar een hitair jacket. Gebruik hem zodra ik op paard stap. Nadat ik in januari hard van mijn paard gevallen ben en ik niet meer durfde heb ik hem aangeschaft. Ik heb er geen spijt van. Zit prima, als een bodywarmer. Nog geen val meegemaakt dus daarover geen ervaringen. Ik heb voor deze gekozen omdat de nek en stuit beschermd lijken. Het geeft mij een zekerder gevoel. Een gewone BP ook gepast, maar niks wat comfortabel zat en mooi aansloot heb een bolle bovenrug en enorme (.)(.)
Ik gebruik hem gewoon voor het lekker buiten rijden en in de bak. Eigenlijk altijd als ik op een paard stap, net als mijn cap.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:29

ik ben ook enorm blij met mijn hitair jacket
heb er met rijden totaal geen last van en vind hem eigenlijk ook wel stoer staan

Afbeelding

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:50

ik ben ook aan het overwegen een hit-air aan te schaffen, heb alle commentaren gelezen. Ik ben zo bang dat de vesten te lang zijn, omdat ik juist een kort bovenlichaam heb en helaas ook wel een XL ofzo moet hebben. Kan iemand mij vertellen welke de kortste van de 2 is ?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:57

Hit air is korter.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:59

Ingeklapt is de Hit Air het kortst denk ik. Maar je hoeft niet bang te zijn om de verkeerde lengte te kiezen, je kunt altijd ruilen hoor als de maat niet goed is.

Manonislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 14:43

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:57

Ik zit even mee te lezen..nu ik al een aantal week op bed lig met gebroken rug.. na val van paard... en aangezien k op hengstenhouderij werk en wel vaker val... lijkt me dit een fijne oplossing.. omdat mn rug wel zwakke plek blijft.. maar kan me niet voorstelken hoe het zal voelen om te vallen met zn ding

dave30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:09

gebroken rug..ai...BETERSCHAP !!

Mijn moeder heeft een rugenwervel gebroken gehad,is ze nooit van te boven gekomen.Hoop dat het bij jou mee zal vallen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 11:26

dave30 schreef:
gebroken rug..ai...BETERSCHAP !!

Mijn moeder heeft een rugenwervel gebroken gehad,is ze nooit van te boven gekomen.Hoop dat het bij jou mee zal vallen.

Haha thnx voor de opkikker... lol

Nja ik hb geen pijn gelukkig.. en ook nooit gehad.. dus daar zal het niet aan liggen... nja 14 feb.. krijg k te horen wat ik mag... en niet.. als an mij ligt 1maart weer te paard..

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 12:15

tjemig je rug gebroken!!!
heel verkeerd terecht gekomen met vallen? Fijn dat je iig geen pijn hebt.
Hoop voor je dat je goed nieuws krijgt de 14e!

Ik heb ook een airjacket en ben er heel blij mee. Nog niet mee gevallen gelukkig, maar hij zit heerlijk!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 21:40

Als ik het goed begrijp heb je dus van de hit-air 2 types, 1 meer bodywarmer geheel en 1 meer tja buizenstelsel geheel?

Ik heb het idee dat de P2 minder in de nek zit dan een hit-air, klopt dat?

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 22:33

Nou beterschap en voorzichtig als je er weer op mag

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:19

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:31

Heeft er ondertussen al iemand ervaring met het Helite AirNest airbag vest? Ook ik heb spijtig genoeg mijn rug gebroken na een val van een paard vorige zomer. Ik mag stilaan terug beginnen rijden (8,5 maand later) maar wil eerst een airbag vest aanschaffen, maar ik kan niet kiezen :D

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:56

Voor zover ik weet is een Helite precies hetzelfde als een Point-Two maar dan zonder P2 merkje. Komt ook uit dezelfde fabriek.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:49

Hier nog eentje die haar rug maar liefst 3 keer gebroken heeft waarvan de laatste keer op 2 plaatsen.
Ik heb de Point Two Air gekocht omdat deze beter beschermd als de Hit Air vest.
PTA is duurder, maar zoveel beter in mijn ogen.
Beschermd de rug lager, ploft iets sneller dan de Hit Air, en van de Hit Air heb ik meerdere mensen horen klagen dat deze pijn doen in de nek eens die geploft is.

Gisteren ben ik voor de eerste keer van mijn paard gevallen sinds de aankoop, PTA deed zijn ding GEWELDIG!
Plofte heel snel op, gaf een kleine 'knal' (niet overdreven luid, niet luider dan dat je je stijgbeugel naar beneden trekt),
loopt traag leeg (op een halve minuut ongeveer was die volledig leeg), gasflesje is héél eenvoudig te vervangen.
Ben er nu dubbel zo tevreden over :j
Uiteraard knal op mijn kont gevallen en nadien achterover,
dus de onderkant van mijn rug heeft even een schokje opgevangen, maar bij het achterover vallen viel ik op een heerlijk kussen.
Een mens zou met plezier van zijn paard vallen hahaha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:44

Vraagje hé, ik heb gelukkig een heel braaf paard maar ook die heeft wel een keer gebokt toen die jonger was. Ik blijf altijd héél lang zitten tot ik eigenlijk te moe ben en het paard echt niet stopt dan moet er me er wel af laten vallen.
Ik heb een slechte rug en nek dus dit lijk me wel wat omdat ik heel veel buiten rijdt en je kunt ook vallen al je paard struikelt of gekker nog door een auto wordt aangereden...

Maar als een paard als een gek loopt te bokken en je echt wel in het zadel heen en weer stuitert, gaat die dan niet af?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:52

Als je inderdaad een halve meter uit je zadel vliegt gaat die wel af denk ik :)