Goed merk stevige, leren laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: Goed merk stevige, leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:15

Mijn eerste leren rijlaarzen waren petries. Wat een vreselijke rot laarzen. Ik kreeg ze met heel veel pijn en moeite aan. Het inlopen was een drama. Ik kon niet op die dingen lopen en ze deden ook erg zeer bij de bal van mijn voet.
Ik heb toen lipica's op maat laten maken. Dat was al heeel veeel beter als de petri's
En heb nu ook nog een paar Ariats voor thuis. Nou dat zijn echt heeeeeele fijne laarzen. Daar kan ik uren op lopen. Meerdere paarden mee rijden en nergens last van. Zijn makkelijk in onderhoud waterdicht en warm.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 00:18

Stevige laarzen gaan jou niet helpen bij je knie :) Tenzij je laarzen koopt die tot over je knieën lopen zodat je ze niet meer buigen kan haha.
Omdat de laars maar tot het onderbeen loopt geeft het geen steun voor de knie. Bij een enkel zou dit eventueel wel op kunnen gaan bijv. als de laars strak genoeg zit rondom de enkel.

Kun je niet kijken naar een knie-brace?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:05

Mijn stevige laarzen hebben wel degelijk een positieve invloed op mijn knie hoor :j Wanneer ik bijvoorbeeld met mijn Ariats en chaps rijd heb ik daarna echt last van mijn knie (binnenkant bij knieschijf), maar met mijn laarzen niet, omdat deze mijn onderbeen meer stevigheid geeft en mijn been iets vaster ligt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:10

Ik weet niet of je een eigen paard hebt, maar je zou ook nog eens kunnen kijken naar sprenger beugels, met zon flexibel stuk en een extra breed voetstuk. Rij er zelf ook mee en heb gehoord dat dat voor mensen met enkel of knieklachten ook erg goed is. Ze zijn wel erg duur, maar je hebt er dan ook lang plezier van.