Jury geeft les onder de proef....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Akhal_Teke

Re: Jury geeft les onder de proef....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:12

Ik vind het wel aardig. Zeker in de B heb je vaak ruiters die nog niet zo vaak een wedstrijd hebben gereden. Klinkt alsof ze enkel wilde helpen. Dit kan ik mij in de B zeker voorstellen. Bij hogere klassen vind ik het niet kunnen, maar in de B heb ik het wel vakr meegemaakt.

Een klacht indienen?? Omdat iemand je probeert te helpen?? Het lijkt Amerika wel....daar klagen ze je al aan als je een scheet in de verkeerde richting maakt; kom op zeg!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:17

annie88 schreef:
Het was een officiele KNHS wedstrijd.. De vereniging gaat een klacht indienen bij de KNHS.

Waarom zou je een klacht in dienen?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:23

annie88 schreef:
Het was een officiele KNHS wedstrijd.. De vereniging gaat een klacht indienen bij de KNHS.

Dat neem je niet :o
Jee wat heb jij een lef.
Als jij daadwerkelijk ballen had gehad, had je haar na afloop gevraagt waarom ze dat deed.
Vind dat je haar nu een behoorlijk groooooot mes in de rug steekt.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:41

Ik schrijf ook regelmatig bij jury's en sommigen zijn zo enthousiast dat ze in zichzelf allerlei dingen gaan roepen. Het is dan uit enthousiasme en niet zozeer dat ze de ruiter willen helpen. Misschien was dat ook in jouw situatie het geval?

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:02

Ik persoonlijk zou het niet op prijs stellen als ze tot 3x toe je uit je concentratie haalt.
Ik heb het zelf ook vaak mee gemaakt maar dat is tijdens een onderlinge wedstrijd dus dan kijken ze niet zo streng,en er loopt toch een KNHS vertegenwoordiger rond op het terrein tijdnes het concours?
Heb je die niet aan gesproken dan?

Een klacht indienen vindt ik wel een beetje te ver gaan,mits het vaker gebeurd als jullie haar vragen als Jurylid,maar je hebt het nu 1x mee gemaakt?
Dan zou ik het toch echt tegen de jury zelf gezegd hebben van goh zou u dit op het protocol willen zetten of NA de proef?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:47

Als de vereniging dat besluit, is dat het goed recht van de vereniging. Uiteindelijk creëert de jury hiermee een oneerlijke concurrentie want heeft ze iedereen geholpen, vast niet! Daarbij is hulp van derden niet toegestaan en dus ook niet van de jury....

Er zijn wel meer jury's die het klaarblijkelijk nodig vinden om mensen te "helpen", tijdens of na een proef. Een aanwijzing geven is tot daaraantoe maar als je een coupon invult zoals het hoort, zou dat niet nodig moeten zijn. Een ruiter kan altijd nog zelf met vragen komen bij een prijsuitreiking.

Een jury is een jury en geen instructeur op het moment dat hij/zij zit te jureren!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:53

ik had ook zo een jury (al heel lang geleden)
maar zei kwam me helpen voor ik de proef ging starten.
m`n pony was bang van zijn eigen schaduw en een spiegel die recht achterin de hoek ston
hij was niet te houden kon alleen bij het jury hokje op de volte blijven dit was wel in de klassen van B categorie c pony`s.

ze kwam haar hokje uit en ging midden in de bak staan met het gevolg dat ik hem maar is aan moest/mocht pakken hij stelde zich aan met losrijden hadden we nergens last van ze vond het al een erg leuke pony en had mij vaker voorbij zien komen (wel met de troostprijs) :o ;) ze vond het knap dat ik zo rustig bleef als meisje van 10 jaar ik vond het niet erg om tevliezen had ook nog nooit een winstpunt gehad die dag barste we intranen uit ik had precies een winstpunt en we hadden er 1 binnen en ze bleven binnen komen heb alles toegepast wat de jury mij vertelde later kwam ik haar weer tegen met een andere pony en goh ze kon me er zo weer uit pikken helaas was die pony veelste sterk en wilde liever springen ze wist een geschikte pony voor me en is die zelfde dag nog mee geweest om mee te gaan kijken we hebben de pony gekocht en we kwamen helaas na 4 wedstrijden gereden te hebben de jury niet meer tegen omdat ik zo snel ging en dus het B / L / M binnen een jaartje uit was gereden.

ik ben deze jury nog steeds erg dankbaar voor al haar moed die ze mij toen mee gegeven had/heb..

dit was dan wel een probleem pony/proef maar gaf me dus ook les we hebben bijna een kwartier ''gelest'' tijden een wedstrijd..

ze stapte ook wel bij andere probleem pony`s/ruitertjes uit en nam altijd de tijd.!!

ps het hoor niet echt zo en zal bij de paarden ook niet snel toegepast worden maar goh wat was/is dat een aardig mens!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:54

Het hoort bij de pony's ook niet.....

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:03

Mensen lees eens even goed,,, Ze zegt toch dat ZIJ er niks mee gedaan had maar de vereniging een klacht in dient??

Dus dat was niet haar keuze.

Verder zou ik er ook niet zo heel blij mee zijn, zeker niet met 3 keer ik zou dan ook helemaal uit mijn concentratie zijn ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:08

Dat kan natuurlijk absoluut niet.
Wat idd weleens gebeurd is dat jury's die 2 proeven moeten doen, tussen de proeven door een tip geven voor de volgende proef. Ikzelf doe dat nooit. Zelfs niet als ze de eerste proef verlies hadden. Ik vind dat de verantwoordelijkheid van de ruiter. Maar dan heb ik het over Z natuurlijk.
In de B kan ik me voorstellen dat je nog wel een tip wilt geven of wilt aanmoedigen voor de 2e proef.

Maarre.... tijdens de proef dingen roepen?? Eh nee, not done.
Klacht vind ik wel ineens heel heftig. Ik zou dit ook eerst tegen de jury zelf zeggen. Ligt aan haar reactie of je alsnog een klacht gaat indienen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:09

M'n zusje heeft dat ook een keer gehad in de L1, ik moest haar toen voorlezen.
De jury riep tijdens de proef dat ze rechter op moest gaan zitten. M'n zusje verstond het eerst niet dus toen heb ik het nog eens naar haar geroepen.
Ik vond hier niks storends aan want het was inderdaad zo dat ze rechter op moest gaan zitten en toen ze dat deed zag het beeld er meteen veel fijner uit.
Ze had toen ook een WP gekregen.

Beetje kinderachtig dat er nu gelijk een klacht tegen deze jury wordt ingedient. Haar er gewoon op aanspreken en waarschuwen was mijnsinziens ook wel voldoende geweest.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:13

Ik zal het omdraaien, nu rij je in het stukje voor de bak nog even los en je ziet de proef van je voorganger. Daarbij bemoeit de jury zich met haar proef, geeft aanwijzingen en dergelijke. Raar denk je maar het zal wel. Vervolgens rij jij je proef en je krijgt geen aanwijzingen maar goed je hebt lekker gereden.

De prijsuitreiking: Jij hebt net geen winst terwijl die met al die aanwijzingen in de prijzen zit mét winst. Hoe kijk je daar tegenaan?

Ik kan het wel raden namelijk en precies om die reden is het absoluut not done om je met een ruiter/amazone te bemoeien......ik vind het raar dat iedereen hier loopt te roepen dat een klacht kinderachtig is want ik durf te zeggen dat als hen bovenstaand voorbeeld overkomt, ze zelf ook heel hard klagen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:14

Citaat:
Ik vind het wel aardig. Zeker in de B heb je vaak ruiters die nog niet zo vaak een wedstrijd hebben gereden. Klinkt alsof ze enkel wilde helpen. Dit kan ik mij in de B zeker voorstellen. Bij hogere klassen vind ik het niet kunnen, maar in de B heb ik het wel vakr meegemaakt.

Een klacht indienen?? Omdat iemand je probeert te helpen?? Het lijkt Amerika wel....daar klagen ze je al aan als je een scheet in de verkeerde richting maakt; kom op zeg!!

Ik ga hier eigenlijk wel in mee :). Ik zou het eigenlijk wel op prijs stellen als iemand me op zon moment zou
helpen extra paar getrainde ogen ziet toch meer. En als je niet met het commentaar eens bent doe je gewoon of je het niet hoort. Jij geeft zelf aan dat je de 2de proef nu wel winst had door de tips, en dan ga je een klacht indienen??!! Vrij onbeschoft.

@daffodil: winstpunt rijden is nog wat anders dan in de prijzen vallen:)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:16

Nog zo één die niet leest, de VERENIGING dient een klacht in hebben ze gezegd, niet TS......pffffff.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:18

Met andere woorden, zij helpt jou aan een winstpunt en nu een klacht indienen? Waarom wil de vereniging dat doen?

Ik vind dit eigenlijk wel aardig, inderdaad, wat anderen ook al zeggen, vooral in de B hebben sommige ruiters/paarden nog wat hulp nodig. Ik heb weleens gehoord dat juryleden tussen twee proeven in even iets zeiden, maar nog nooit tijdens de proef. En, als ze het bij meer combinaties deed, wat is het probleem?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:21

Het mag niet, dat is het probleem....en wie zegt dat ze het bij iedereen deed? Ik snap niet dat er zo gemakkelijk tegen regels aangekeken wordt eigenlijk. Nu is het een springwedstrijd en de jury helpt je zodat je wél over een hindernis komt, vinden jullie het dan ook normaal? Ik denk het niet namelijk.

Nu wordt hier gezegd dat het vriendelijk is maar het is gewoon tegen de regels.....en dus niet toegestaan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:23

Ik ken er ook 1 (jurylid, mannelijk, zuid holland) die de proef gewoon onderbreekt om "les" te geven

werkelijk bespottelijk. je komt niet om les te krijgen.....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:25

Citaat:
Nog zo één die niet leest, de VERENIGING dient een klacht in hebben ze gezegd, niet TS......pffffff.

rustig maar :Y) . De vereniging dient geen klacht in als jij als ruiter niet geklaagd hebt bij de vereniging wel?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:29

Ik denk dat een andere starter wel eens geklaagd zou kunnen hebben in verband met oneerlijke concurrentie....en terecht ook. Sterker nog, TS had uitgesloten kunnen worden ivm hulp van derden. Beetje jammer alleen dat de jury het zelf deed, dat maakt het nog erger!

Het kan niet en ik moet het niet zien hoor, want ik dien die klacht gerust zelf in......

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:30

Het lijkt me dat er meer deelnemers waren dus dan zal of iemand anders wel geklaagd hebben of de mensen van de vereniging zelf hebben het gezien of gehoord en dienen daarom een klacht in.

Ze is niet de enige daar op dat wedstrijdterrein ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:33

Zoiets heb ik ook een x gehad, maar dan was het alleen aan het begin van de proef, dat als ik m iets voorwaardser zou rijden in me proef, dan vond ze m beter lopen, en jawhoorrrr,, een winstpunt :D
ik vond het wel aardig :D

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:18

daffodil schreef:

Maar komt dit niet naar aanleiding dat de Ts het heeft aangegeven?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 19:27

Tjha, ik snap heb probleem niet zo.... Zij zegt gewoon 3 verbeter punten als je dat gewoon even laat zien in je proef en jij hebt je winst dan is het toch goed. Wat kan jou het nou schelen..
Liever zo en een winstpunt dan dat er aan het eind onder je coupon staat 152 paard geheel de proef niet actief..
Als je nou in een Z proef rijd en dr staat een of ander viswijf met dr raampie laag te schreeuwen dat je travers of schouderbinnen te scheef is of wat dan ook kan ik er in komen dat je dat niet grappig vind maar ze geeft enkel wat tips.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:09

_Susan_ schreef:
daffodil schreef:

Maar komt dit niet naar aanleiding dat de Ts het heeft aangegeven?

Hoeft niet, elke andere deelnemer kan dat gedaan hebben....

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:18

Dan vind ik alle deeknemers die dit gedaan hebben, niet zo aardig.
Misschien is die vrouw wel te enthousiast geweest en heeft ze zich te ver laten meeslepen.
Maar dan hadden ze ook eerst verhaal kunnen halen bij de des betreffende persoon zelf.

Ik vind dit zeer onaardig naar de jury toe.