Sizzle schreef:Een onzekere ruiter zal dit vroeger of later altijd op het paard overbrengen helaas. Zelfs goede manege paarden kun je als onzekere ruiter vaak niet in je eentje buiten rijden terwijl dit met een ander samen wel helemaal goed gaat.
Het kan maanden goed gaan, maar als jij onzeker blijft zal het paard op den duur gebruik van maken, en terecht natuurlijk.
Een echt mega cool paard dat nergens van op kijkt en ook niet op de ruiter reageert zijn vaak helaas ook de paarden die ook niet graag moe worden en ik denk dat dit wellicht ook niet echt klikt als je wedstrijdpaarden gewend bent.
Sorry, ik heb een "sportpaard" gefokt uit degelijke wedstrijdlijnen, niet te beroerd om keihard te werken, maar 100% braaf. Paard is langere tijd van iemand geweest die absoluut geen held was, maar die probleemloos met dit paard uit de voeten kon.
Dit paard is eerlijk; maakt geen misbruik van z'n mens en biedt die leiding die z'n mens niet geeft, zonder z'n eigen plan te trekken. Het enige wat je als mens daar tegenover moet stellen is dat je 'm respectvol behandeld. Het paard heeft me nooit uitgetest, in tegendeel! Bood juist z'n vertrouwen. Kom maar, doe maar, ik zorg er wel voor dat het goed komt.