Hier kan ik zo kwaad om worden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:30

Yellowcab schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je überhaupt naar het strand bent gegaan. Ik sta daar ook in de buurt maar wij gaan nog niet, waarschijnlijk pas volgend strandseizoen pas weer. Veiligheid voor alles en ik wil echt geen risico nemen.

Ik ga ook gewoon regelmatig naar het strand hoor :j Ben nog oplettender en voorzichtiger, dat wel.
Je neemt altijd een risico op het strand ook als er erg werkzaamheden zijn. het is nu eenmaal geen sttisch geheel.

Caira

Re: Hier kan ik zo kwaad om worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:38

Het stond trouwens gisteren wederom in de krant!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:40

Begin eens bij de gemeente, zij kunnen je vaak wel doorverwijzen.\
Hoe zit het met gevaar voor mensen en honden dan?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:46

Rijkswaterstaat waarschuwt voor drijfzand Egmondse strand

Afbeelding
Gepubliceerd op 15 februari 11, 18:49
EGMOND AAN ZEE - Het merendeel van de filterbuizen, die deel uitmaken van de Ecobeach-proef op de stranden van Egmond aan Zee en Castricum, zijn verwijderd. Ongeveer 50 van de circa 600 filterbuizen zijn nog in het zand aanwezig. Deze zitten erg diep waardoor het moeilijk is deze nu te verwijderen. Rijkswaterstaat onderzoekt welke mogelijkheden er zijn om de filters te laten zitten of dat ze toch verwijderd kunnen worden.

Bij het verwijderen van de filterbuizen zijn diepe kuilen gegraven. Deze kuilen zijn weer gevuld met zand en aangestampt. Deze hebben een zettingsperiode van tien tot veertien dagen nodig om weer net zo stabiel te worden als voor de graafwerkzaamheden. Gedurende de zettingsperiode blijft de kans aanwezig op ontstaan van drijfzand. Het ontstane drijfzand zal door eb en vloed vanzelf verdwijnen. Op het strand staan gele waarschuwingsborden waarop staat ‘gevaar drijfzand’. Rijkswaterstaat en de aannemer houden de veiligheidssituatie intensief in de gaten door extra inspecties op het strand. Rijkswaterstaat adviseert dringend strandgangers alert te zijn en ruiters het strand niet te betreden totdat het zand volledig is gestabiliseerd. Zodra de waarschuwingsborden niet meer op het strand staan is het strand stabiel.

bron: nhd 15/2

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:21

annebe schreef:

Voor klachten moet je bij Rijkswaterstaat zijn en niet bij de gemeente. Maar er staan borden en het heeft in de krant gestaan dus die hebben duidelijk voorlichting gegeven.

Mensen en honden zijn minder zwaar dus zakken wat minder weg. Maar ook als mens kan je best een stukje wegzakken. Het is niet zo dat je echt opgeslokt wordt door het drijfzand, zoals in films.

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:09

erg gevaarlijk!

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:09

ik zou trouwens gewoon naar de gemeente gaan.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:11

Heel erg vervelend dat je dit hebt mee moeten maken, lijkt mij doodeng!
Maar ik zou sowieso niet naar dat stuk strand gaan, dit risico wil ik niet nemen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:19

fransje23 schreef:
annebe schreef:

Voor klachten moet je bij Rijkswaterstaat zijn en niet bij de gemeente. Maar er staan borden en het heeft in de krant gestaan dus die hebben duidelijk voorlichting gegeven.

Mensen en honden zijn minder zwaar dus zakken wat minder weg. Maar ook als mens kan je best een stukje wegzakken. Het is niet zo dat je echt opgeslokt wordt door het drijfzand, zoals in films.

Er is een persbericht uit gegaan van rijkswaterstaat, een tijd geleden al.
Sowieso, er is voldoende informatie over verschenen na de eerste keer dat het fout ging dus je kunt ook zelf even goed opletten en informeren als je het niet vertrouwd.