Met een ouder paarden starten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Met een ouder paarden starten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:19

Als jij denkt datze het nog aankan moet het wel kunnen. Ik heb nog wedstrijden gereden met een 22 jarige pony. Merkte wel dat ze er toen minder plezier in had...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:59

Waarom niet? Je schrijft dat ze in goede conditie is, en dat ze nog helemaal in orde is. Als het paard er dan zelf ook nog plezier is heeft, zeg ik doen.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:46

Ik start ook met een 17 jarige merrie, soms komen er mensen naar me toe, hoe oud is ze? 6? Hihi, ze heeft alleen verbening in haar kogels achter. Beetje jammer maar door de training en goed beslag gaat het wonder boven wonder steeds beter :) We springen BB voor de fun en mag nu over naar de L1. Ze gaat bijna elke week mee en vind het leuk :D

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:23

2 jaar geleden heb ik een fok merrie van 14 weer opgepakt (ze had 4 jaar niets gedaan) en dat ging heel leuk ik ben er ook een paar keer mee gestart maar heb uit tijdgebrek weer moeten stoppen (ik heb nog een paard) vorig jaar wou ik haar weer op pakken maar ik had een ongelukje gehad dus dat ging niet door maar ik ben van plan om haar weer te gaan rijden als het veulen geboren is. mijn doel is om in oktober weer mee te rijden in de oefencross aangezien zij dat zo leuk vind en ik het niet erg vind om nog een paard te starten.

dit paard laat zelf wel merken als die het wel of niet aankan en ze kan heel veel aan, als 14 jarige had de vee arts haar bijna volledig afgekeurd op haar achterbenen, toen vertelde ik dat ik gewoon met haar sprong en zo en dat wilde die wel eens zien en hij geloofde gewoon niet dat hij haar daarvoor nog bijna afkeurde, met de opmerking "die ouwe knol is nog lang niet versleten"

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:53

zoals al gezegd: gezond+conditie, dan kan het wel :) ik ga starten met een 24 jarige merrie die nog top in orde is :D

maaikedewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:08

Als ze gezond is en haar conditie nog goed is dan kan het makkelijk :).
Zelf rij ik met een friese merrie van 14 in de dressuur, ze gaat regelmatig tijdens training aan de kletter en echt lekker bokken, 't lijkt dat net een jong dier van 4 :D

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:11

Als ze goed in conditie is en nog gezond, hard op de benen, mákkelijk!
Mijn 17 jarige ruin is net een 3 jarige, zowel qua doen en laten als fysiek. Geen dikke benen of gallen, nog even fit en soepel in zijn lijf als 10 jaar geleden!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:42

Die van mij is 15 jaar (niet echt oud nog) maar daar heb ik 6 jaar mee in de B rondgehobbeld (paard vond het wat te leuk in de dressuurringen, en hoe ouder hij nu word hoe beter het gaat en hoe leuker hij het vind, ben nu na een dik jaar pauze in 2 maand tijd de hele B doorgereden, en de eerste 2 wp in het L1 zijn ook al binnen in 4 wedstrijden! Mij en mijn paard had iedereen bijna vorig jaar al afgeschreven omdat mijn paard al ouder werd en hij dus dressuurmatig er nog lang niet was, en het is een kruising FriesX Draver en dat zou nooit een winstpunt halen. Maar kan dus wel! gewoon proberen zou ik zeggen! paard geeft het zelf wel aan! Kwa karakter en conditie is het nog net een 4 jarige!

amsterdamS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:13

tuurlijk kan dat gewoon, als je zoals je zegt datze nog goede benen heb en een goede conditie kan het egt geen kwaad ik ken iemand die heeft een paard van 19 die rijd ook nog westrijden! dus voor jou GEWOON STARTEN ;)