Stam Aanhangwagens in Kaatsheuvel. Ik zou eerst opvragen wat het gaat kosten om de bodem en eventueel de zijwanden te laten doen. Maak een rekensommetje wat je totaal kwijt zou willen zijn aan het laten opknappen van je trailer maar vraag ook eens wat hij je nog voor de trailer zou geven als je hem zou inruilen op een jongere trailer. Ik heb jaren geleden een oude Weijer van 1986 gekocht die ook opgeknapt moest worden. Wij hebben zelf een nieuwe bodem en zijwanden geplaatst, nieuwe bedrading en verlichting. Kosten ongeveer € 400. Ik heb bij Stam ramen laten maken in de kap (model met stalen kap, zonder ramen, enkel een raampje in het voorste gedeelte van de wand). Kosten weet ik niet meer maar was te doen. Twee jaar later ben ik gaan informeren wat het me ging kosten om de stalen kap op te laten knappen. Kosten € 400. Gezien de leeftijd van de trailer vond ik het niet waard om dat nog te laten doen. Stam had een Atec van 1997 in de verkoop en daar heb ik de Weijer met bijbetaling op ingeruild. Anderhalf jaar geleden heb ik de bodem van de trailer na laten kijken en een nieuwe gietvloer laten leggen. Ik heb nog veel plezier van de trailer en laat hem jaarlijks nakijken.
Om eerlijk te zijn....denk dat er weinig bedrijven zijn die een dergelijk klusje voor weinig willen uitvoeren. Materiaal is nog niet eens de grootste kostenpost, maar wat te denken van het arbeidsloon. Wat arbeid betreft bouw je bijna sneller een nieuwe! Dit soort klusjes zijn leuk (en betaalbaar) als je zelf handig bent, anders niet aan beginnen.
geka
Geplaatst: 12-10-11 17:05
Wij zijn een bedrijf die hoofdzakelijk paardentrailers renoveren
wij doen rechtstreekse inkoop bij de leveranciers en hebben nauw contact met de dealers van alle merken trailers daarom kunnen wij voor een redelijke prijs uw trailer er weer goed en netjes op de weg kunnen zetten
wij doen ook aan deel renovatie bijv vloer /wanden /oploopklep montage van rubber op vloer/gietvloer/ rubberen oploopmat met ingegoten klimlatten/rolzeiltjes /complete reminrichtingen /verlichting / tussenschotten