Wat te doen als...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missmoonie86

Re: Wat te doen als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:27

Nee ik zorg wel dat het niet uitlekt.. Ik houdt me gewoon even van het domme ( om het even zo te zeggen). Mijn verzorgster gaat ook mee, zo kunnen we 2paarden in 1x om rijden naar de stal en niet 1 voor 1. Enige wat me een beetje zorgen baad is dat ik mijn eigen zadelkasst daar heb staan en geen geschikte auto(opel astra klein model) heb en de kast daar niet in past. Moet voor die tijd ( voor a.s. zaterdag ) iemand vinden die een auto met trailer heeft of een busje waar de kast inpast..

Voor de rest ben ik nu vooral erg zenuwachtig/bang gewoon omdat ik niet weet wat er komen gaat. En dit ook totaal niet netjes vindt gaan. Ben blij als dit allemaal achter de rug is!

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:29

Eens even serieus met die kerel om de tafel gaan zitten.
Als jij zéker weet dat je hem betaald hebt, dan is dat toch zo.
En volgende keer beiden een paraaf zetten bij een "voldaan" schema of iets dergelijks.
Altijd vervelend zo'n gedoe en al helemaal over geld.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:29

zo zo daar ben je lekker mee maar niet huis
ik zou idd ook maar die lange buitenrit gaan maken ;)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:30

Missmoonie86 schreef:
Amalarab schreef:
Dat wordt een lange buitenrit maken binnenkort! En hou het stil, succes! Echt belachelijk dit!
Je had die eerste keer dat hij erover begon natuurlijk nooit moeten betalen en vanaf dat moment laten paraferen maar ja dat is achteraf gepraat.

Ja precies, vanuit de stal waar ik nu sta en de stal waar ik naar toe wil is ong 3u ter paard rijden, gelukkig gaan we via het bos en kan je goed doorrijden.
Ik zeg het zekers tegen niemand, want alles wat je zegd kan tegen je gebruikt worden.

Qua betalingen, ja in principe had ik niet moeten betalen, maar uit goed vertrouwen en dat hij stopte met zoiets te zeggen heb ik het toch maar gedaan.
Maar ja dat is altijd achteraf

En van te voren al wat spullen mee nemen naar huis zodat je kast leeg is als je weggaat.
En als je die kast niet mee kan nemen is dat gewoon pech hebben..belangrijkste is je paard, zadel en hoofdstel.

Vorig jaar ook vertrokken bij een stal ivm serieuze problemen. We hadden mazzel dat de eigenaar later wegging en bij thuiskomst een lege stal aantrof. We kregen onverwacht hulp en konden toch nog dingen meenemen die we anders hadden moeten laten staan.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:32

Jeetje Ramona, wat vervelend zeg :(

Hoop voor je dat je het of opgelost krijgt, of dat je bij die andere stalling weer terecht kunt.
Misschien dat de staleigenaar waar je nu heen wilt, met je wilt rijden tegen een kleine meerprijs eventueel om de kast te halen? En wie weet zelfs tegelijk met de paarden?

En idd, nu al spullen mee nemen onder het mom van opruimen, zodat dalijk alleen de kast achter blijft.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:34

Missmoonie86 schreef:
In November begon de eigenaar van de stalling met een raar verhaal dat ik een maand moest achterlopen met de betaling van de stal.
Dat vondt ik echt mega raar want als ik mijn loon krijg dan betaal de paarden als eerste zo dat die SAVE zijn ( om het maar even zo te zeggen)
en daarna komen mijn andere rekeningen. Ik ben de 29ste Juli 2010 op de pensionstal gekomen en heb direct 400,-euro betaald.

Iedereen interpreteert het als in dat de staleigenaar vind dat je te weinig betaald hebt, maar als ik het zo lees, dan lees ik dat je in principe vooruit betaald, dat wat je betaald is voor de 4 weken die daarop volgen. Misschien wil hij juist dat je aan het einde van 4 weken betaald, dus dan zou je nu eigenlijk even een keer betalen moeten overslaan.
Maar als ik zo kijk naar de reacties op je topic, dan zie ik al dat ik het waarschijnlijk wel fout heb.
Ik zou in ieder geval als ik jou was kijken voor een andere stal, mocht je daar weg moeten dat je je paarden ergens kunt stallen, en het nog eens met die man erover hebben wat dat betalen betreft. En inderdaad, zoals al werd geopperd, zo'n kwittantieboekje aanschaffen of in ieder geval regelen dat je elke keer een handtekening van die kerel krijgt, én (als ze dat hebben) hun stempel.
En als dat niet helpt, zou ik daar echt weggaan.. het is een beetje sneu van die man om ook z'n vriendinnetje op jou af te sturen!

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:35

Het is toch te gek dat dit niet bespreekbaar kan worden gemaakt. Is die kerel dan zo'n onprofessionele hork dat ie een slechte naam wil oplopen? Ik snap dat niet. Je moet zulke dingen toch gewoon kunnen uitpraten. Als dán de afspraken niet worden nagekomen kun je ook zeggen dat je vertrekt vanwege dit of dat.
Heel vervelend dat je een heel plan moet gaan maken om weg te komen daar.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:37

Ja, maar als hij al eens een ketting om een stal heeft gehangen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:38

Vraag in elk geval welke maand je dan niet zou hebben betaald.
Bedoeld hij soms je borg? Hier zijn stallen die de eerste maand 2 keer de stalling vragen en als je weg gaat is dan de laatste opzeg maand betaald.
Dat voorkomt vertrekken zonder opzeg termijn.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:26

Even een update:
Gister ( vrijdag) is vriendlief met mij mee gegaan naar stal en zijn we met de vriedin van de stal eigenaar om de tafel gaan zitten ( eigenaar zelf was er niet :S). Zij vertelde ons dat ik nu maar 100,-euro achter zou lopen in de betalingen.. Nou ja goed wij dus toch maar die 100,-euro gegeven en dat ik dan alleen deze maand nog moet betalen dus de 29ste februari. Ene kant voelde het wel goed.. Maar heb toch nog sterk mijn twijfels.. Wat als ze nu volgende week weer komen dat ik nog niet betaald hebt???
Maar ja.. Waar ik nu sta kan ik ook rijden als het regent of sneeuwt want er zijn 2binnenbakken.
De stal waar ik naar toe ga is geen buiten/binnenbak.. Daar baal ik dan wel van..
De stal waar ik nu sta mogen de paarden maar van 09:00u tot 13:00u naar buiten en als het in de zomer te warm is mogen ze helemaal niet naar buiten. ( is een keer een paard flauw gevallen daar,zeggen ze ).
En de stal waar ik naar toe wil, mogen ze het hele jaar door naar buiten ook als het regent.
Enige nadeel is dat er geen rijbak is ;(

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:36

Is er in de buurt geen rijhal?Wij hebben hier een hele grote rijhal waar je voor een bepaald bedrag per maand de sleutel kunt "kopen" en dan kun je het hele jaar door rijden :)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:36

kun je niet gewoon even overleggen dat je een paraafje in je agenda wilt als jij betaald hebt? Dan heb je altijd bewijs dat je betaald hebt en kun jij gewoon blijven staan met je paarden.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:46

ik zou het heel makkelijk oplossen.

Of je eist een handtekening op een bewijs van betalen , ( kwitantie , bon , of brief etc. ) en houd die bij je.
Of je maakt het geld over per bank.

Dan is er ook geen misverstand meer en kun je daar rustig blijven staan. ( als je je daar nog prettig bij voelt)

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:50

Missmoonie86 schreef:
Even een update:
Gister ( vrijdag) is vriendlief met mij mee gegaan naar stal en zijn we met de vriedin van de stal eigenaar om de tafel gaan zitten ( eigenaar zelf was er niet :S). Zij vertelde ons dat ik nu maar 100,-euro achter zou lopen in de betalingen.. Nou ja goed wij dus toch maar die 100,-euro gegeven en dat ik dan alleen deze maand nog moet betalen dus de 29ste februari. Ene kant voelde het wel goed.. Maar heb toch nog sterk mijn twijfels.. Wat als ze nu volgende week weer komen dat ik nog niet betaald hebt???
Maar ja.. Waar ik nu sta kan ik ook rijden als het regent of sneeuwt want er zijn 2binnenbakken.
De stal waar ik naar toe ga is geen buiten/binnenbak.. Daar baal ik dan wel van..
De stal waar ik nu sta mogen de paarden maar van 09:00u tot 13:00u naar buiten en als het in de zomer te warm is mogen ze helemaal niet naar buiten. ( is een keer een paard flauw gevallen daar,zeggen ze ).
En de stal waar ik naar toe wil, mogen ze het hele jaar door naar buiten ook als het regent.
Enige nadeel is dat er geen rijbak is ;(

kan je vanaf nu niet zelf een briefje maken die jullie bij ondertekeken dat je betaald hebt?

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:06

Je bent daar toch ook niet voor niets gaan staan??? Of juist bij die andere stal weggegaan. Vraag gewoon goed hoe ze willen dat er betaald word en wanneer en vraag steeds een handtekening. Niets meer aan de hand!!!

Chann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:16

je moet gewoon iedere keer als je betaald een briefje laten maken met handtekening erop. als de eigenaar dit niet wil dan zegt dat toch al genoeg?!
heel veel succes, en hopen dat dit niet meer voorkomt.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:44

Jeetje wat een gedoe meid, dit is echt niet leuk meer op stal komen.
Als ik jouw stal zou hebben, dan zal ik als allereerste willen weten waarop ze bazeren dat jij niet heb betaald. Welke maand, ect.. Zoals ik het nu lees heb je nu dus gewoon 500!! euro teveel gegeven aan stalling. Tenminste als je alles correct iedere maand heb betaald. En 500 euro, ik weet niet hoe jij er over denkt vind ik echt ontzettend veel. Heb je nu nieuwe afspraken gemaakt over hoe de komende betalingen gaan zijn?? Want anders komt hij over enkele weken weer aan met de smoes dat je achterloopt.

Persoonlijk zou ik verhuizen naar de andere stal. Je zin met; "( is een keer een paard flauw gevallen daar,zeggen ze )" klopt al niet. Daarom zetten ze nu geen paarden buiten als het warm is? Als er schaduw is en een hoop water kan er veel hoor!
Maar goed, voor je paarden zou die andere stal beter zijn. Voor jezelf zou je ee oplossing moeten vinden om te kunnen rijden. Maar goed, ik neem aan dat daar meer eigenaren staan met paarden en die zullen ook wel ergens rijden in een bak toch?? Ik zou verhuizen!!
Veel succesx hoor!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:57

Het is jammer dat je al die 100 euro hebt bijbetaald. Ik zou hun de bal toespelen: laten ze maar bewijzen dat JIJ te weing hebt betaald. Als jij zeker weet dat je voor elke maand gewoon netjes betaald hebt, moeten hun maar met bewijzen komen. Ik weet niet of jij bij je eigen afschriften kunt aantonen dat je betaald hebt. Maar vervelend is het wel. Ook al blijf je daar staan, het geeft wel een nare sfeer.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:04

Hey Ramona..

Bij mij op stal is nog plek.. 180.- volpension..
Wel in Born :)
Ontopic: idd altijd ff af laten tekenen door staleigenaar..

Groetjes

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:03

Hoe kan je nou € 100,- achter lopen, heb je een keer in delen betaald? Als jij altijd het volledige bedrag hebt betaald is een achterstand van € 100,- onmogelijk! En dan ben je nu dus voor € 500,- genaaid, pfff... Fijne stalbaas hoor...

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:10

overboekingen via internetbankieren binnen de eu is gratis. Ik doe alles via internetbankieren/pinpas zodat alles zwart op wit staat.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:17

Ik zou mn boeltje pakken en vertrekken! (als je natuurlijk ergens heen kan met je knollies!)
Trek hier vooral je lessen uit, schrijf het geld via de bank over en hou de bewijzen bij.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:30

Er zijn bij jou in de buurt vast genoeg stallen die niet zo rekenen. Volgens mij klopt er iets niet in het geheel.... Je moet nu gewoon maar betalen om problemen te voorkomen... Een paard houden kost al genoeg!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:32

Ik snap jou ook voor geen meter, waarom laat je hun niet bewijzen dat je NIET betaald hebt?
En dan heb je nu dus weer 100,- gelapt, en heb je daar bewijs van ? Mag toch hopen dat je van de vorige keren geleerd hebt en nu wel een bewijs van betaling (in de vorm van papiertje met handtekening en de nodige tekst) hebt ?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:40

En ze zeggen dat je deze maand nog moet betalen, terwijl je in feite gewoon vooruitbetaald.... Houd ze in de gaten hoor! En inderdaad om een bonnetje vragen en handtekening. Zijn ze helemaal maf geworden. Duidelijk opschrijven hoor:

29 Februari stalling a E440 betaald voor Maart

Niet anders accepteren hoor, je betaald vooruit, niet van de afgelopen maand!