Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
renatevb schreef:Ben ik nu de enige die hem niet zou laten inslapen? Ik begrijp jullie echt wel, maar als hij nog lekker pijnvrij in de weide kan staan dan doe je dat toch? Die beslissing heb ik ook voor mijn merrie genomen toen ze bleek atactisch te zijn. Lekker op de wei en in de winter opstal.
Ja het is waar ik moest geld aan der uitgeven terwijl ze daar maar stond, maar het is niet omdat ze niet meer kan rijden enzo dat ik mag beslissen om haar te laten inslapen, terwijl ze het wel nog naar der zin kan hebben. Dat is wat egoistisch vind ik.
Ik zou proberen om iemand te vinden die meer gewend is om met paarden om te gaan, maar op een zachte manier, en die persoon vragen om je paard te helpen en jou leren met hem omgaan.
Kan je hem nergens op een weide zetten met een ouder paard of pony die rustig zijn? Het sociaal contact zal hem goed doen en misschien bloeit ie weer wat open?
edit: het lijkt me dat het gedrag toch moet kunnen verbeteren aangezien hij zo niet was bij de vorige eigenaar?
Caira schreef:Ja joh laten we vooral een dier met pijn in leven laten omdat JIJ te egoistisch zou zijn om de juiste keuze te maken. Ik denk dat TS in haar hoofd al weet wat de juiste keuze is, ze heeft alleen nog even tijd nodig om dat in haar hart te beseffen.
spoekie schreef:Waarschijnlijk vind je me nu een bitch, maar dit is mijn mening:
Ik snap niet helemaal waarom je hem of wil verkopen of terug naar de oude eigenaar doen.
Het komt op mij over alsof je gewoon van hem af wilt. En aangezien die andere twee geen optie zijn, komt een spuitje in beeld.
Ik hoor een hoop dingen: dit paard staat alleen en heeft gebrek aan leiding.
ik zou zeggen: ga grondwerk doen, maar dan rustig. Dus dat jij leert zijn leider te zijn. Dit kan gewoon aan de hand en dit kan dus nog gewoon. Plus dat jij hier heel veel van leert voor een toekomstig ander paardje.
En mijn eerlijke mening? Mijn paardje zou bij mij lekker de wei op mogen. Ik ken toevallig een rusthuis waar je paard voor 100euro per maand full time op de wei staat. Voor zo'n paard zou dat ideaal zijn. Totdat het echt niet meer gaat. Maar ik heb eerlijk gezegd het idee dat niet alle mogelijkheden zijn benut in deze..
justjoycie schreef:@aerdenhout1: ik heb me geregistreerd bij balingehof....ben benieuwd!!
bedankt!
spoekie schreef:Moet elk dier met een beetje pijn maar dood? Dan kun je mij ook maar beter inslapen, ik heb ook een hoop van allerhande kleine kwaaltjes.. En mijn hond ook, die heeft licht last van haar achterpoten, maar rent, springt nog vrolijk rond.. maar ja af en toe heeft ze pijn.. Dat kan natuurlijk absoluut niet.. kom op zeg.
justjoycie schreef:bedankt allemaal voor de reacties!
zo zie je maar weer hoe moeilijk deze situaties zijn.
even @ spoekie:
haha nee hoor ik vind je geen bitch...dit is jou mening en de woorden die jij typt gaan ook zeker door mijn hoofd......en ik probeer ook allerlei opties. zo heb ik gebeld naar stichting true illusion....daar mag ik een aanmeldingsbrief heen sturen. voor hun is tristan wel een interessant paard omdat hun paarden met gedragsproblemen opnemen...alleen idd...hij heeft pijn alleen tot in hoeverre kan ik alleen achter komen met pijnstillers...dus dat staat mij sowieso nog te doen. ik laat hem echt niet maarzo inslapen. dat kan ik niet. wel als hij zo ongelukkig en stram blijft met de pijnstilling....ik wil niet dat het beestje lijd omdat ik het te moeilijk vind om de keuze te maken. dat is egoistisch. als ik in zijn (hoeven) stond had ik dan ook gevraagd om een spuitje.
verder.....ik ga het proberen mensen met de vorige eigenaresse....lukt dit niet...tsja...ik houd jullie op de hoogte