Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jenneke1029 schreef:[TAO] Annamarie van der Toorn komt bij ons langs dit was ons toppic toen.
Pebbels kan nu zonder problemen vervoerd worden, wel laten we voor de zekerheid het tussen schot eruit.
Neonlight schreef:Bij ons was de oplossing hem heel krap te zetten. Nu konden we de schotten niet verzetten, maar we hebben aan het schot een schuimrubber kussen over de hele lengte gemaakt, van een 15cm dik. Hierdoor stond hij met zijn lijf mooi opgesloten, en met zijn benen had hij nog wel de ruimte om wijdbeens te staan. Omvallen ging niet meer echt, want als je maar een paar cm speling hebt naar de wand is er niet echt sprake meer van omvallen. Hij had gewoon direct steun, en het deed hem weinig zeer.
Flo123 schreef:Hoi!!
Heeft met balans te maken. Je zou hem op de trailer moeten zetten en hem in de trailer een pasje moeten omzetten. Hij (of zij) moet (opnieuw) leren dat hij een pasje kan omzetten en dan niet omvalt. Steeds heel veel belonen als hij dit goed doet. Dus veel oefenen met pasjes omzetten, naar links en weer naar rechts. Hij moet gewoon leren dat als hij zijn balans kwijt is, gewoon een pasje om kan zetten en dan weer stevig op zn voeten staat. Ik zou dit een paar keer oefenen voordat je echt weer met hem op pad gaat.
Je zou in je training ook kunnen werken aan zijn balans, balkjes lopen etc.

Wel echt vervelend, gelukkig dat het nu over is!
.
)
) Tijdens de rit heb ik telefonisch contact gehad met mijn ouders zodat hun ook wisten wat er gebeurde. We hebben helaas nog geen camera in de trailer, gaat er nu wel komen
)
terwijl ik wil zeggen, braaf meid zo hoort het
ik beloon er wel maar gewoon met een snoepje en met dat het voorbij is.
en dan mag ze inderdaad lekker bij der pony in de wei rondlopen (is geloof ik toch de grootste beloning hehe
) Marietje_007 schreef:Flo123 schreef:Hoi!!
Heeft met balans te maken. Je zou hem op de trailer moeten zetten en hem in de trailer een pasje moeten omzetten. Hij (of zij) moet (opnieuw) leren dat hij een pasje kan omzetten en dan niet omvalt. Steeds heel veel belonen als hij dit goed doet. Dus veel oefenen met pasjes omzetten, naar links en weer naar rechts. Hij moet gewoon leren dat als hij zijn balans kwijt is, gewoon een pasje om kan zetten en dan weer stevig op zn voeten staat. Ik zou dit een paar keer oefenen voordat je echt weer met hem op pad gaat.
Je zou in je training ook kunnen werken aan zijn balans, balkjes lopen etc.
Vandaag heb ik dit geprobeerd, we hebben haar erop gezet (zoals altijd zonder troubel) toen ik achter haar stond en haar wou omduwen blokeerde ze. Ze werd gewoon een plank en ze weigerde haar buitenbenen ook maar op te tillen/te verzetten. Ik kwam gewoon niet tegen der op (ben hellaas niet zo sterk dat ik 600 kg die niet wil kan omduwen). Denk dus dat dat het probleem is. Mijn vader heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ze het evenwicht iets verloor. Maar dan ook zet ze geen stap.
Omdat het geen succes had hebben we haar al na een paar keer weer uit de trailer gehaald en op het pad geoefend. Daar lukte het uiteindelijk wel.. Heel erg belonen natuurlijk. Ze dacht trouwens ook vast dat ik gek was geworden omdat ik steeds aan het duwen was
Ze was trouwens in de trailer wel aangespannen en zich aan het verzetten maar niet onzeker of angsitg ofzo :S
We gaan dit dus even oefenen.. denk dat we t probleem hebben gevonden! (hoop ik).
Fidele schreef:En een belangrijk verschil is ook dat als het buiten donker is, het gedrag vele malen erger is.

gisa schreef:Uit eerdere berichtjes heb ik begrepen dat jouw paard het moeilijk vind als je zijn gehele lijf of alleen de voor-of achterhand wil verplaatsen. Misschien heeft iemand dat in het verleden met geweld gedaan.
Ben je op de hoogte met Parelli. Die heeft 2 spelletjes om het paard te verplaatsen. Als je dat geleerd hebt kun je je paard verplaatsen met alleen een handgebaar of een blik. Dit leer je je paard op de grond op een plaats waar het paard zich veilig voelt.
Zodra dit vanzelfsprekend wordt heeft het mogelijk geen probleem meer om in de trailer een andere positie te kiezen.
voordat we dan effectief kunnen trainen) Maar bedankt voor de tip heb contact gezocht
_Canter_ schreef:Hier ook een paard met een trailerprobleem. Ik ben heel benieuwd naar het resultaat van het in beweging zetten van jouw paard in de trailer om dat 'bevriezen' op te lossen.

(bedoel je zo een ding wat ze bij hondenbehendigheid gebruiken) ((ik snap dat die dan lager is haha maar zo een idee?)) Kun je die kopen? Of zelf maken?
maar als ik kijk naar andere paarden waarmee ik heb gewerkt dan vertrouwd ze me echt. Niet door het vuur. Maar zolang ik rustig ben is het prima.
Marietje_007 schreef:Ze was in het begin wel altijd heel moeilijk om om te gaan (in de stal zeg maar, als je dan wil dat ze een stapje opzij gaat, inmiddels doet ze dat wel).
Maar in het algemeen heb ik nooit echt gemerkt dat ze evenwichtstoringen heeft. Het is gewoon het blokeren in de trailer.
)Marietje_007 schreef:Mijn vader zei ook al, we weten eigenlijk niet hoe ze normaal op de trailer stond, ze liet zich niet zo lomp tegen de buitenwand vallen als nu, maar misschien zocht ze er altijd al steun aan?! We hebben er nooit achtergereden dus zou t niet weten. Beetje jammer achteraf gezien
Marietje_007 schreef:Met die balken ga ik ook invoeren! gewoon in de bak oefenen dat ze over dingen heen moet stappen.
De wip snap ik alleen even niet(bedoel je zo een ding wat ze bij hondenbehendigheid gebruiken) ((ik snap dat die dan lager is haha maar zo een idee?)) Kun je die kopen? Of zelf maken?

Marietje_007 schreef:In het algemeen is mijn paard alles behalve bang, ze is heel nuchter en alles aan het ontdekken, ze gaat overal aan ruiken en snuffelen en duwen. Erg sensibel op vreemde dingen is ze dus niet.
)Marietje_007 schreef:Bij het trailer probleem ben ik steeds heel rustig en niet zenuwwachtig, ik zou ook best toe durven te geven als ik het niet zou zijn. Dan zou ik ook stoppen want dan werkt het niet. Ik weet wanneer ik onrustig wordt of zenuwwachtig en merk dat ook direct aan de paarden. Gelukkig ben ik al de hele tijd heel rustig en is er geen spanning terwijl we oefenen