Gezocht: Leuke camping met stalling in Drenthe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:40

www.minicampingdebult.nl erg leuk kleinschalig en uitrijmogelijkheden zijn geweldig ligt midden in bos in drenthe! Wij hebben daar caravan en is iederjaar een feestje om terug te komen prachtige natuur wat nooit verveeld!!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:46

Citaat:
www.reeenwissel.nl

ruime nette stallen, bij iedere stal een goed omheinde paddock, vanaf de camping rijd je direct het drentsfriesewold in.
Op de site kun je in het "paardenboek" ervaringen lezen van mensen die er al geweest zijn met hun paard.

Ik ben er vorig jaar geweest, geweldige omgeving, schitterende veilige paddocks en stallen. Zelfs plek voor je koets. En sta uiteraard in het paardenboek.................. Met foto van Roos, mijn Gelderse merrie.

lfobijn

Re: Gezocht: Leuke camping met stalling in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 19:04

dank weer voor de tips!

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:39

Les chevaux!
heel erg leuk;)

is een goede aanrader:)

Turdus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:19

Zie otterberg.nl. Er is ook een binnenbak, dus mocht het vies weer zijn kun je altijd nog binnenrijden.
Ook staat er in de zomer een springtuin. Je kan mee met de manege paarden als je eerst nog niet alleen naar buiten wilt.
Er liggen daar papieren met de routes die je kan rijden buiten.
Verder nette stallen, weiland waar je met 2 of 3 paarden in staat.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:27

De bronzen emmer in Meppen! Ben er een paar jaar geleden geweest en het was echt geweldig.
Is een binnenbak, buitenbak, mooie ruime boxen, vriendelijke mensen, weidegang(voor mij erg belangrijk) en prachtige uitrij mogelijkheden! Was echt geweldig om je caravan uit te stappen en je paard naast je te zien staan in de wei!

Tsjebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:40

het is niet echt een camping...

In pesse is een gezellige stal...

die organiseren ook trektochten waar je met je eigen paard heen kan...

ze hebben daar caravans waar je in verblijft...

een buitenbak een stuk of 8 stallen en veel weidegang...

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 10:22

Dank weer voor de reacties. ik ben gisteren even bij een aantal mogelijkheden wezen kijken wen de kans is groot dat het dit jaar Alberthoeve gaat worden, maar als jullie nog andere ideeën hebben dan hoor ik het graag nog van jullie.
Weten jullie trouwens ook waar ik goede ruiterkaarten van het gebied kan krijgen? ( of heeft iemand die nog liggen en gebruikt ze bijvoorbeeld niet meer?) Bij het toeristeninformatiepunt hadden ze eigenlijk niets liggen. Bedankt weer!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:59

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:06

Ik zit net in de auto op de terug weg van m'n vakantie in Drenthe.
Ik ben in het plaatsje Diever geweest, vlakbij Dwingeloo. Geweldige omgeving, veel ruierpaden in het bos/hei.
In de omgeving van Diever/Dwingeloo/Vledder zijn er veel campings die bijna wel allemaal paardenstalling hebben. Als je even op Google Maps in de buurt van Dwingeloo zoekt vind je vast iets leuks! :D

Een kaart met ruiterpaden zijn te vinden bij de VVV of een bezoekerscentrum.
Natuurlijk kan je ook kijken op www.enjoytheride.nl

Laurenlinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:24

Alberthoeve
Ruitervacantie centrum Havelte
Les Cheveaux

die zijn leuk!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:00

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:50

camping 't witte zand in meppen ;)

bronzen emmer in meppen ben ik ook geweest

frietsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:55

Manege knollegruun is erg leuk, ruime stallen en een gezellige camping. Via de oude buitenbak kom je meteen in het bos op de ruiterpaden. Ook kun je fijn rijden in de binnen- en buitenbakken. De eigenaren zijn heel aardig en het is er echt supergezellig!

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 10:46

Dank allemaal voor de tips, maar inmiddels heb ik besloten ( deel door omstandigheden) dat ik toch weer terug ga naar mijn vertrouwde stekkie in Nunspeet.

lisaliedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:05

Mas schreef:
Kijk eens naar camping de otterberg, waanzinnig leuke camping, super stallen, bak en uitrijmogelijkheden. Volgens mij voldoet ie aan alle eisen.

hier ben ik met een vriendin ook geweest. hele leuke camping en de mensen daar zijn ook heel aardig. je hebt een stal, wei, binnenbak, buitenbak en eromheen zit bos en een meertje enzo. leuk om daar te rijden. ik vond het iig heel erg leuk!!

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:09

De Alberthoeve, mooi camping, stal en bak.
Hele mooi omgeving(woon er vlakbij) je hebt echt alles, zandverstuiving, bos heide en meer. En er is écht zo veel bos, je kan ook de kant van
Diever of Dwingeloo op waar ze ook hele mooie bossen hebben. En er zijn genoeg ruiterroutes.

Ik werk zelf bij Hotel Villa Nova maar daar kan je niet camperen er is wel een stal, weiland bak etc. (ligt vlakbij de Alberthoeve)

Trip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:26

de bronzen emmer ben ik weer geweest.

heb een buitenritje gemaakt op lieselotje klein bosje dat heb je in een uur wel gezien
dat vond ik wel jammer