ijspeert schreef:Ik heb deze Friese merrie 2,5 jaar. ze is 5 jaar
vorige eigenaar had veel bitten geprobeerd omdat ze haar niet goed aan de teugel kregen. ze had een tekorte hals?
Dus dit wil zeggen dat ze met 2,5 jaar is ingereden en op die leeftijd al veel bitten in haar mond heeft gehad.
Ik denk dat er met inrijden iets zeer traumatisch is voorgevallen en daarom absoluut geen vertrouwen heeft
Zo met veel grondwerk weer van vooraf aan beginnen,en alles rustig opbouwen als of je een groen paard heb.
ze is erg jong ingereden. direct drachtig gemaakt. voor de keuring geweest etc. dus spanning spanning en nog eens spanning.
heb nog zo'n merrie staan die er nogal boos en agressief van werd (ook hetzelfde) maar dat is nu echt een topmerrie. loopt inmiddels Z2 en gaat echt voor de volle 100 % voor me, terwijl ze me eerst altijd liet zitten.
dit paard verkopen vind ik geen optie. wel over nagedacht. maargoed ze brengt mooie veulens en we zijn allemaal erg gek op der. ze keek het eerste jaar altijd heel zielig en bedroefd. dat is nu niet meer zo. je ziet dat ze lekker in haar vel zit alleen ze blijft snel gespannen en gestrest.

Vrij motiverend dus