Problemen met het aan de hand lopen. 'happen'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

countrygirl

Re: Problemen met het aan de hand lopen. 'happen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:39

Wat ook goed werkt.... is sissen als een slang! Klinkt raar he? Maar zodra ze hapt... draai je je om, dus naar haar toe..... stapt voorwaarts en sisssssss..... echt hard sissen.... ik denk dat ze een stapje achteruit doet...
Zodra ze van haar verbazing bekomen is... touw weer beetpakken en gewoon verder wandelen.
Op het moment dat ze weer braaf zonder happen naast je loopt... belonen!

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 23:40

ellepel schreef:
wij hebben er momenteel ook een die het doet,oren naar achter en als je te ver voor haar loopt dan hapt madam naar je. :P
zorg dat ze op de goede plek naast je loopt en als je ziet dat haar oren terug gaan kun je eerst es een keer waarschuwen met je stem: ehh! of foei!
hapt ze toch dan geef je haar een tik met je hand, of met het touw
doe ik wel en dat helpt voldoende :j

ohw!
geef je je pony wel eens snoepjes uit de hand?
zo ja,dan mee stoppen,veel paarden worden daar erg happerig van omdat ze dan wat van je willen en als ze het niet krijgen gaan ze happen :j

Hoe moet ik het dan wel geven? Want ik geef altijd n mini handje korreltjes en dat kan je nerges op prikken ofso :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:44

je groot maken als ze dat doet armen in de lucht gooien en een flinke stap in haar richting zetten, soms schrikt het af en lopen ze achteruit.

en dus zoals een andere bokker het al zei even flink op dr plaats zetten letterlijk en figuurlijk

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:10

Olster4ever schreef:
je groot maken als ze dat doet armen in de lucht gooien en een flinke stap in haar richting zetten, soms schrikt het af en lopen ze achteruit.

en dus zoals een andere bokker het al zei even flink op dr plaats zetten letterlijk en figuurlijk

Ja, dat is ook wat ik bedoel. Het werkt ook bij steigeren.... en dan heftig sissen.... poeh, maakt wel indruk hoor!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:45

Sissen, een klap voor de kop (aah zielig, nee is niet zielig, wij slaan lang niet zo hard als een ander paard als ie gebeten wordt) of terugbijten. Ik heb een keer een shetlanderhengstje in z'n neus gebeten omdat ie altijd liep te klieren... Was niet eens heel erg hard, maar blijkbaar was ie ervan onder de indruk want hij heeft het nooit meer gedaan.

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 22:25

Volgens mij zit m'n pony ook op bokt, sinds vandaag heeft ze geen enkele keer haar oortjes naar achter gelegd, niet proberen happen & flink gedraaft ;D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:27

Veerlebeest schreef:
Hoe moet ik het dan wel geven? Want ik geef altijd n mini handje korreltjes en dat kan je nerges op prikken ofso :D

in een emmer?
scheelt als je niet uit de hand voert,maar uit een emmer, of anders op de grond.
veel paarden willen dan toch naar je handne happen omdat ze denken dat er wat lekkers in zit..omdat ze dat gewent zijn.
is er niks dan worden ze bijterig.
zou daar toch een tijdje mee stoppen en hapt je dier niet meer dan kun je dan altijd nog kijken of je uit de hand wilt voeren?

FFJill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 22:33

ellepel schreef:
Veerlebeest schreef:

in een emmer?
scheelt als je niet uit de hand voert,maar uit een emmer, of anders op de grond.
veel paarden willen dan toch naar je handne happen omdat ze denken dat er wat lekkers in zit..omdat ze dat gewent zijn.
is er niks dan worden ze bijterig.
zou daar toch een tijdje mee stoppen en hapt je dier niet meer dan kun je dan altijd nog kijken of je uit de hand wilt voeren?

Oke :) Kga het toch maar eens proberen :)

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:11

Ik heb hetzelfde met de mijne gehad. Die wilde gewoon dat ik stopte met rennen zodat we weer rustig konden wandelen. Ik heb hem dat wel afgeleerd door elke keer dat ie em in mijn mouw pakte hem met een paar flinke zwaaien achteruit te zetten. Hij kent level 1 parelli grondwerk en mijn oplossing was dus een flinke yoyo game back. Want als meneer hapt is hij niet welkom in mijn persoonlijke ruimte ;)

lammelanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:00

ik heb ook zo'n dergelijk probleem met mijn 2 jarige. Sinds hij gecastreerd is en ik loop met hem in de wei, dan legt hij zijn oren vreselijk plat. Hij lijkt dan echt heel vals, maar hij heeft nog nooit ietts gedaan. zonder halstertouw loopt hij naast me maar soms loopt hij sneller en snijdt ie me de pas af. ik zet hem dan in zijn achteruit en dat doet ie netjes. Zou het betekenen dat hij het niet leuk vind? In de bak kan ik niet oefenen, want hij gaat in een sliding onder het houten hekwerk door met stroomdraad! iemand een idee? Volgende week ga ik naar een freestyle cursus.

petitbrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:46

heb zelf veel aan parelli gehad