Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:wij hebben er momenteel ook een die het doet,oren naar achter en als je te ver voor haar loopt dan hapt madam naar je.![]()
zorg dat ze op de goede plek naast je loopt en als je ziet dat haar oren terug gaan kun je eerst es een keer waarschuwen met je stem: ehh! of foei!
hapt ze toch dan geef je haar een tik met je hand, of met het touw
doe ik wel en dat helpt voldoende
ohw!
geef je je pony wel eens snoepjes uit de hand?
zo ja,dan mee stoppen,veel paarden worden daar erg happerig van omdat ze dan wat van je willen en als ze het niet krijgen gaan ze happen
Olster4ever schreef:je groot maken als ze dat doet armen in de lucht gooien en een flinke stap in haar richting zetten, soms schrikt het af en lopen ze achteruit.
en dus zoals een andere bokker het al zei even flink op dr plaats zetten letterlijk en figuurlijk
Veerlebeest schreef:Hoe moet ik het dan wel geven? Want ik geef altijd n mini handje korreltjes en dat kan je nerges op prikken ofso
ellepel schreef:Veerlebeest schreef:Hoe moet ik het dan wel geven? Want ik geef altijd n mini handje korreltjes en dat kan je nerges op prikken ofso
in een emmer?
scheelt als je niet uit de hand voert,maar uit een emmer, of anders op de grond.
veel paarden willen dan toch naar je handne happen omdat ze denken dat er wat lekkers in zit..omdat ze dat gewent zijn.
is er niks dan worden ze bijterig.
zou daar toch een tijdje mee stoppen en hapt je dier niet meer dan kun je dan altijd nog kijken of je uit de hand wilt voeren?
Kga het toch maar eens proberen