Pony die niet nageeflijk rijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Pony die niet nageeflijk rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:29

Vanaf de F12 word ook de nageeflijkheid beoordeeld. Mooi naar 'onder' lopen zoals jij noemt,betekend niet dat dat automatisch goed nageeflijk is

koekimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:34

Snoevie schreef:
Vanaf de F12 word ook de nageeflijkheid beoordeeld. Mooi naar 'onder' lopen zoals jij noemt,betekend niet dat dat automatisch goed nageeflijk is

ik bedoelde daar dus nagefelijk mee.. maar ik denk niet dat ze nu al bij de F12 gaat rijden?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:35

Heb maar 1 tip: les nemen.. priveles..

Snoevie

Re: Pony die niet nageeflijk rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:37

Koekimonster,je kan idd instromen max. Tot de F6

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:58

mijn paard liep in het begin ook niet nagefelijk.
maar dat kwam omdat die een beetje lui was :7
ik heb veel les genomen waar ik moet opletten etc.
misschien ook wat voor jouw?

noad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:47

Snoevie schreef:
ja.
je gaat er puntenaftrek op krijgen als je pony met het hoofd in de lucht loopt.
de basis is een ontspannen paard die correct voorwaarts naar de hand toe word gereden,nu hoeft niet alles perfect voor elkaar te zijn in de B,maar aan die voorwaarden moet je wel een beetje proberen te voldoen als je wil starten met kans op een winstpunt.

dus mijn tips; zoek eerst eens uit waarom je pony zo 'sterk' is. je moet vooral zorgen dat jij niet ook sterk in je handen bent.

Helemaal mee eens

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:50

juval schreef:
jammer dat het nog niet zo lekker lukt. Wedstrijdje meedoen kan natuurlijk wel, maar reken niet te veel op winstpuntjes. En blijf er thuis met je instructrice lekker aan werken. overgangen en wendingen om je pony wat soepeler en beter aan de hand te krijgen. Wellicht eens wat vaker longeren met een dubbele longe/pessoa/halsverlenger oid.

veel succes!

Helemaal mee eens :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:15

Deliana27 schreef:
in de B ben je niet verplicht nagevelijk terijden maar je krijgt wel hogere punten want een paard loopt fijner in de aanleuning als die negefelijk is. ik hoop dat je hier wat aan hebt! en wat heb je te verliezen! veel succ6 meid met je wedstrijden :D

In de Z ben je ook niet verplicht je paard nageeflijk te rijden, je rijdt alleen een beetje voor banketstaaf als ie het niet doet :+