zomervakantie en onze haflinger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:24

Sanne2000 schreef:
marlies405 schreef:
Als ik in de zomer op vakantie gaat, heeft m'n haflinger lekker 2,3 weekjes vrij. Staat dan lekker met z'n vriendjes op het land. Er wordt verder goed voor hem gezorgd door voeren en mesten. En dit jaar ga ik gewoon MET m'n haflinger op vakantie :D

Dat is helemaal toppie Marlies! Ik ga ook een week met mijn Haf op vakantie :+

Ohh, dat is gaaf +:)+ ! Tja, dan hoef je ook geen oppas te zoeken voor je puber haf :D .
Enne, met wie ga je? Met iemand die ik ken toevallig? :+

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:26

Pien28 schreef:
Voor mij is nu elk uurtje bij de paarden vakantie.

HELEMAAL MEE EENS :D :D :D

rakni

Re: zomervakantie en onze haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:36

Ik heb mijn ijslander in de zomer op de weide staan in een kudde. Daardoor kan ik hem met gemak achterlaten. Hij krijgt aandacht van zijn maatjes, doordat er meer mensen komen wordt hij iedere dag "gezien". Daarbij heb ik een geweldige bijrijdster die hem dan verzorgt. Ze komt bijna iedere dag maar een dagje overslaan is niet erg, genoeg eten op de wei en genoeg beweging en aandacht. Heerlijk!

Mijn tip is zowiezo: vind een goede bijrijdster! Daar heb je echt veel aan.

Als je dat liever niet hebt zou ik zoeken naar een plek waar hij in de groep in de weide kan. Heeft je paard ook vakantie en gezelschap. toezicht is belangrijk

Verder heb ik ook zeker een mening over een paard alleen houden. Wellicht is er een pony in de buurt die een stalletje zoekt?

succes ermee en veel plezier met je paard!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:37

Wij gaan zelf wel op vakantie maar dan komt er iemand bij ons in huis om op de paarden te passen, We gaan wel in de periode dat de paarden 24/7 buiten staan omdat ik het de oppas niet wil en kan aandoen om dan ook nog al die stallen te moeten mesten.

Wij hebben dus een vakantiehuis voor mensen die met hun paard op vakantie willen en wij hebben ook vaak gezinnen waarvan een aantal mensen niet van paarden houd, dat lost zichzelf vaak heel goed op. 's Ochtends wordt er lekker gereden en 's middags wordt er naar het zwembad/pretpark etc. etc. gegaan. Het is wel eens gebeurd *en wel vaker als 1 keer :D * dat de anti-paardmensen het na een weekje toch wel heel leuk vonden die paarden en gingen helpen met de verzorging en er zelfs wel eens op wilden terwijl ze er voorheen een enorme hekel aan hadden :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:51

Ik heb weinig weggeweest, maar twee keer wel voor een langere tijd. De eerste keer heeft een vriendin voor hem gezorgd, die had dan een aantal weken 'haar eigen paard'. Het tweede jaar heb ik hem meegenomen. :D

Wat hier vaak gebeurd is dat de paarden een aantal weken op het land gezet worden bij een pensionstal in de buurt.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:55

Hier heb ik een pgber voor :+ vriendin zorgt voor mijn paard als ik weg ben en ik voor haar paarden. Dit gaat al zo'n 8 jaar en zijn niet anders gewend. Vorig jaar was heel erg wennen, ging ik mee met haar en haar ouders op vakantie. We waren net verhuisd maar werden toen verzorgd door mensen die we ook al veel langer kennen dus konden zorgeloos op vakantie!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:20

Sinds ik mijn paard heb ben ik nog maar 1 keer op vakantie geweest, en dat was 2 dagen nadat ik haar had gekocht had bijna 4 jaar geleden.. :)) Mijn pony wordt uitgemest, binnen en buiten gezet en gevoerd dus eigenlijk is dat al ideaal. Als je paard 24/7 buiten staat is het al wat makkelijker, misschien een kennis/vriendin/stalgenoot die hem wat aandacht wil geven en dagelijks wil checken op wondjes oid dan kom je al een heel eind :)

D4J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 21:44

De oplossing is dichterbij als ik gedacht had. *\o/*
Mijn schoonzus wil wel voor hem zorgen en haar dochter kan Willy dan berijden.
Spontaan aangeboden terwijl ze altijd gezegd heeft dat niet te doen.
Ze vinden Willy vast leuker als gedacht :)
En mijn ouders helpen daar ook een handje in mee al is mijn moeder nogal bang voor hem.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:01

HA --> TAO

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:39

Goed dat je een oplossing hebt. Ik vind het ook niet kunnen dat je paard alleen staat trouwens.