Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Viennanova schreef:Ik heb een Volvo V70 voor de paardentrailer (1,5). I-de-aal. Verbruik gaat nauwelijks omhoog, de auto kan het makkelijk doen, ligt stabiel op de weg en ja....veilig. Volvo is HET merk als het gaat om veiligheid.
Gebruik deze auto ook voor woon-werkverkeer. 120 km op een dag. Wil nooit weer anders (heb citroen, peugeot, toyota gereden).
Viennanova schreef:Het goed doen kan ook zonder je in de mate scheel te betalen. Bij een tweepaards zou ik je gelijk geven, maar er zijn veel meer auto's die een 1.5 mogen trekken (veilig) zonder die bedragen wegenbelasting. Dit is ook de reden waarom ik mijn Toyota landcruiser weg heb gedaan....

, binnenkort kan ik eindelijk met de trailer op stap
amouroke schreef:Die wegenbelasting en verzekering heb ik eerst laten uitrekenen door mijn verzekeraar. Uitgeteld moet ik per jaar maar 150 euro meer betalen dan wat ik nu betaal. Woon wel in België, misschien maakt dat verschil.

bokko schreef:Helaas is het trekgewicht niet bepalend voor hoe een auto met een bepaald gewicht rijdt, in mijn ervaring rijden zwaardere auto's ook gewoon prettiger met het gewicht. Je hebt net even wat over om de aanhanger te corrigeren.