Sterrit NVVR - Ervaringen, overleg en voorpret!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:18

Jazzit schreef:
(Volgens mij levert deze oproep niks op, volgens mij hebben de meeste NVVR'ers ontzettend supercoole paarden)

Nouuuuu, de meeste van die "supercoole paarden" hebben het ook eerst moeten leren :P
Vorige sterrit zat ik in een groepje waar een jong paard bij was die de eerste dag zo druk was dat ik me afvroeg of die het wel zou gaan redden. Dag 1 zat ze continu in de staart van de mijne (veilige buffer), maar daarna ging het heel snel veel beter. Bij de NVVR heb je allerlei soorten paarden, hele coole, maar ook neuroten. Aan de baas dus om te bepalen wat veilig en verantwoord is.

Malenka

Re: Sterrit NVVR - Ervaringen, overleg en voorpret!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:48

Ik wil ook erg graag mee doen. Maar mijn paard is de afgelopen maanden maar heel weinig gereden. Zijn bespiering is dus grotendeels weg gevallen en ik weet niet of we dat voor de sterrit helemaal op orde gaan krijgen. Als ik zou gaan dan vertrek ik vanuit Bergen op zoom. Over de snelweg is dat 150km. Hoe veel dat in werkelijkheid voor ons zal zijn weet ik nog niet zo goed. Ergens tussen de 200 en 250km denk ik. Dat zal dus wel een week rijden zijn (dagafstanden van zeker 30km) In oktober vorig jaar hebben we 3 dagen achter elkaar zo'n 40km per dag op tempo gereden. Als hij weer in conditie is dan kan hij dus wel wat hebben.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:01

Heb je dan wel bagagevervoer? Want zulke afstanden zijn echt niet handig als je ook bagage op het paard meeneemt.

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:41

Hey,

Wauw, zovele kilometers dat is echt zo gaaf! Vergeef me mijn vergissing dat ik dacht dat veel doen de dingen makkelijker maakt. Ik heb even je site ook bekeken! Heel erg gaaf zeg! En wat leuk om ook op de fiets en met karretje te doen.
Ik ga voor het eerst een langere tocht maken. En ben vooral op zoek naar hoe mensen dat doen met de bagage. Ik wil vanalles, maar het moet wel reeel zijn, dus ik ben me erg aan het inlezen in hoe anderen de voorbereiding doen, en het daadwerkelijk gaan!

Groetjes, Simone

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:54

Simone1108 schreef:
Hey,

Wauw, zovele kilometers dat is echt zo gaaf! Vergeef me mijn vergissing dat ik dacht dat veel doen de dingen makkelijker maakt. Ik heb even je site ook bekeken! Heel erg gaaf zeg! En wat leuk om ook op de fiets en met karretje te doen.
Ik ga voor het eerst een langere tocht maken. En ben vooral op zoek naar hoe mensen dat doen met de bagage. Ik wil vanalles, maar het moet wel reeel zijn, dus ik ben me erg aan het inlezen in hoe anderen de voorbereiding doen, en het daadwerkelijk gaan!

Groetjes, Simone

DE tip voor dit moment: http://www.equitana.com/ Geen vraag of je kunt het antwoord daar vinden. Erger nog: zij hebben antwoorden nog voordat jij de vraag verzonnen hebt :D
Maar zonder gekheid; ik kan je uit ervaring sterk aanbevelen om daar minimaal een, maar liever twee of meer dagen rond te lopen en iedereen het hemd van het lijf te vragen en te kijken wat er allemaal te koop is.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:53

Waratje schreef:
Heb je dan wel bagagevervoer? Want zulke afstanden zijn echt niet handig als je ook bagage op het paard meeneemt.

Ja, dat is wel de bedoeling. Anders zal ik er langer over moeten doen. Dan zal het zo'n 10 dagen worden. Als het echt niet anders is dan zal ik vanaf een ander punt moeten startten of het over moeten slaan... maar dat laatste zou ik wel heel erg jammer vinden.

Wat doen jullie eigenlijk qua hoefbescherming? Normaal heb ik mijn paard onbeslagen lopen. Beslaan wil ik ook echt niet. Maar ik denk niet dat we op zo'n afstand nog onder hoefbescherming uit komen. Dat zal dus toch hoefschoenen worden denk ik.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:02

Mijn merrie krijgt waarschijnlijk voor ijzers, de anderen gaan er vierkant op. Maar goed, dat is ook voor bijna 3 weken trektocht met waarschijnlijk nogal wat harde weg.

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 02:50

Hoi Malenka,

In 2009 hebben we met Ronnie de Pony ca. 250 km gelopen (2 weken) met blote voeten.
Het is goed opletten waar je rijdt, we hebben zoveel mogelijk zachtere bodems & bermen opgezocht, maar we kregen toch ook een hoop asfalt voor de kiezen. Maar het ging wel. (En de hoefsmid hoefde er bij de bekapbeurt erna niet zoveel vanaf te halen :+ )

Groetjes,
Daphne

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:28

Nog mensen die vanuit t Oosten van het land vertrekken waar ik eventueel bij kan aanhaken met een lichte koudbloed?

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:38

Ikke, kijk je dan bij Leisure riding of Tack & Clothing bij Equitana qua trektochtspullen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:45

Christel1164 schreef:
Ikke, kijk je dan bij Leisure riding of Tack & Clothing bij Equitana qua trektochtspullen?

Overal waar iets interessants kan zijn. Het Zwitserse leger staat er vaak met muildieren en paarden. Kun je mooi de kunst afkijken van echte profs :D ook als het gaat om minimaliseren.
Je kijkt vooral NIET bij de "veel van weinig" toko's (meestal hal 9); die hebben alleen de standarisatie van de standaard en dat is niet wat je zoekt voor tochten, dat is meer voor de penny's en om wat standaard spul voor dagelijks gebruik te scoren, maar zelfs dat is er vaak niet eens de moeite.

Vaak staat wanderreiten als onderwerp wel bij elkaar en daar kun je vaak leuke ideeen opdoen, maar uiteindelijk is het toch je ogen goed de kost geven en je fantasie gebruiken.

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:53

Zwiterse leger?! Vast met Freibergers!
Wanderreiten. Oja, 't is allemaal in het Duits natuurlijk.
Ja precies, ik ben bang om in Penny land te verdwalen, alle nieuwe dressuur outfits te zien ipv wat ik wil zien :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:06

Christel1164 schreef:
Zwiterse leger?! Vast met Freibergers!
Wanderreiten. Oja, 't is allemaal in het Duits natuurlijk.
Ja precies, ik ben bang om in Penny land te verdwalen, alle nieuwe dressuur outfits te zien ipv wat ik wil zien :-)

Neem een catalogus mee bij de kassa (meestal gratis).
De Equitana is met "deutsche grundlichkeit" opgebouwd, dus alles wat bij elkaar "hoort" staat ook bij elkaar.
http://www.equitana.com/exhibition_guide_217.html
Hal 2 zal wat mogelijkheden bieden,
Hal 4 voor de inspiratie, maar meer voor ideeen dan voor direkt bruikbare spullen,
Hal 5 zeer beperkt, maar sommige grote merken hebben interssante oplossingen,
Hal 7 wanneer je tussen de opsmuk en het uiterlijk vertoon van de western heen kunt kijken, dan hebben veel leveranciers hele vernuftige oplossingen,
Hal 12 als hal 5, maar waarschijnlijk zinvoller.

De "bovenverdieping" is voor de penny's. Hol er een keer doorheen, maar besteed er beperkt tijd aan. Soms staat er wel iets zinvols tussen, maar scheid het kaf van het koren!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:16

Malenka schreef:
Wat doen jullie eigenlijk qua hoefbescherming? Normaal heb ik mijn paard onbeslagen lopen. Beslaan wil ik ook echt niet. Maar ik denk niet dat we op zo'n afstand nog onder hoefbescherming uit komen. Dat zal dus toch hoefschoenen worden denk ik.

Ik heb een keer een tocht van 250 km gedaan, op blote voeten. Veel asfalt, maar ook bos en bermen. Net als Jazzit dus.
Ik heb vooraf heel veel asfalt training gedaan ;)

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:30

Mijn Chief staat voor ivm medische redenen op ijzers, ik heb voor achter hoefschoenen van Renegade, en die bevallen mij uitstekend!!!

Simone1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:32

ikke schreef:
DE tip voor dit moment: http://www.equitana.com/ Geen vraag of je kunt het antwoord daar vinden. Erger nog: zij hebben antwoorden nog voordat jij de vraag verzonnen hebt :D
Maar zonder gekheid; ik kan je uit ervaring sterk aanbevelen om daar minimaal een, maar liever twee of meer dagen rond te lopen en iedereen het hemd van het lijf te vragen en te kijken wat er allemaal te koop is.

Helaas geen equitana voor mij, geen tijd dus dat maakt het erg lastig. Maar ik neem aan dat wat je op een beurs kunt krijgen toch ook wel ergens verkocht wordt?! Of ben ik dan te naïef?

Groetjes,

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:51

Dat klopt op zich wel, maar het handige van die beurs is dat "iedereen" uit Europa er bij elkaar is en je dus met 1x reizen heel veel kunt zien/voelen/meemaken. Dat is gewoon veel prettiger dan dat je dingen op internet moet gaan zoeken en dan eventueel moet gokken of het echt biedt wat het lijkt te bieden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:53

Simone1108 schreef:
ikke schreef:

Helaas geen equitana voor mij, geen tijd dus dat maakt het erg lastig. Maar ik neem aan dat wat je op een beurs kunt krijgen toch ook wel ergens verkocht wordt?! Of ben ik dan te naïef?

Groetjes,

Je bent in zoverre naief dat het inderdaad wel te koop is, maar kom er maar eens achter welke malloot zo gek is om dat produkt in het assortiment te hebben. Het punt is dat je in Duitsland (en Engeland) veel meer zinvolle zooi kunt kopen. Nederlandse ruitersportzaken hangen voornamelijk vol met "snelle handel" en de echt leuke spullen durven ze niet in te kopen, mede omdat er nauwelijks vraag naar is (omdat we ook niet weten dat het bestaat).

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:10

Oooooh, dus dat is waarom ik bij Divoza rondloop en me afvraag waarom ik nergens hebberig van word?! L-)