2 vermiste ijslanders jullie hulp dringend gevraagt.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bzoem

Re: 2 vermiste ijslanders jullie hulp dringend gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 05:39

Ze zullen vast niet deze kant van t land op komen, maar ik zal ook hier m'n ogen goed open houden!
Ik ben gek op de kandia-ijsjes, afgelopen zomer heb ik een volle broer van Brusa leren kennen.
Ik hoop echt dat ze snel weer gevonden worden!
Is iedereen verder vrij om een vermissings-bericht door te sturen naar kennissen/familie/vrienden etc?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:02

EricPrast schreef:
Kim, gezien de lokatie van stal Kandia, lijkt het mij waarschijnlijker dat ze in 'oostelijke' richting zijn verdwenen. Hebben jullie misschien ook contacten in Dld., Polen en de andere vml. oostbloklanden?

Die kans acht ik ook groter hoor, maar Belgie moet niet uitgesloten worden..daar zijn erg veel "kermisklant"handelaren aanwezig die in winterharde ponies handelen en 'modepaarden' verkopen. Aantal jaar terug was dat de tinker en wie weet wat nu?

Het is zo enorm vervelend dat de vermissing pas anderhalve week later vermeld. Kandia bevind zich ook op internet, mijn vraag, waarom pas zo enorm laat ermee naar buiten komen? De eerste 24 uur zijn cruciaal. Is mij even ontschoten of de datum van vermissing is vermeld..veelal worden paarden op zondagavond uit de weide gejat, kunnen ze op maandags meteen door naar de markt. Zaak om dan te kijken in Duitsland net over rens, Belgie en hier waar de markten waren die week.

Mijn duits is niet best in schrijven. Als iemand eventueel een Duitse tekst zou willen maken, dan wil ik best de fora daar af gaan om ze te plaatsen hoor en wat ijslandse stoeterijen aanmailen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:13

TS, zijn ze ook al met foto en duidelijke titel op www.kapaza.be geplaatst?

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:32

Ik wil helpen, ik wil ze op de site plaatsen en doorgeven maar het is heel belangrijk chipnummers !!!!!!!!!!!!!!
Zou graag foto's, datum en meer inlichtingen ontvangen via mijn rechtstreekse mail adri.hauquier@telenet.be
Ik ben wel gestopt als paardenspeurder door bepaalde bedreigingen maar ik wil ze nog altijd plaatsen op site's en zeker laten weten aan mijn bestand, dierenartsen, dierenklinieken, paardenconfederatie, ook naar mijn buitenlandse contacten, voornamelijk Engeland, Denemarken, Spanje, Italie en nog andere personen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:42

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:01

Top jongens :) mooi om te zien hoe iedereen zich samen inspant :)
Heel erg bedankt Adri..jij ook al gestopt met het 'echte werk' ivm de bedreigingen..triest hoor...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:35

-> OV

never

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 20:52

echt helemaal top zeg vind echt super fijn dat jullie allemaal zo me werken toppie morgen ga ik de chipnummer ophalen.
Fam was vandaag weg dus konden niet de chipnummer na kijken morgen zet ik ze meteen hier op bokt.
nogmaal super van jullie inzet allemaal
iedereen die maar een bericht wil verspreiden super hoe meer hoe liever natuurlijk

never

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 22:15

heb net even overlegt met de familie ze hebben liever niet dat de chipnummers openbaar gemaakt worden bang voor misbruik hiervan.
denk dat mischien wel een terechte keuze is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 22:18

Denk ook dat het verstandig is ze niet openbaar te maken. Wat afschuwelijk dat ze dus nog stees onvindbaar zijn.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:49

Wat ik je wel wil adviseren is het chipnr aan Adri door te geven. Zij en verdere instanties kunnen niets zonder chipnr en zullen, uit ervaring gebleken. Zij lopen nl met een lijst aan chipnrs rond op markten etcetc en controleren metde scanner..als deze aangeeft dat ze gestolen zijn,sja..
Zo ook met nieuwe kopers, die moeten ook weten wat voor chipnr erin zit, zodat ze het dier kunnen natrekken...dus stel dan ook alle VA op hoogte in Nl en buitenland met het chipnr, als 1 van de merries gekeurd wordt en die trekt het na..

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:51

nu zou het heel vreemd zijn moesten het deze paarden zijn , maar ik heb vrijdag 2 ijslanders langst de weg zien staan hier in Belgie ( schilde ) ... rustig aan het grazen, er was al iemand bezig met ze te vangen.

maar de vos was wel donkerder gekleurd ... mogelijk ?

never

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 16:27

lieve mensen kan 1 van jullie frans????
heb ene frans telefoonnummer gekregen van iemand die mischien tips heeft maar wij kunnen geen frans
daar komen mijn tips geloof ik ook vandaan

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:44

Misschien kan je ook kijken of je het onder de aandacht kan brengen bij mein-islandpferd.de.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:54

@never:
Zal je vraag ook even op ijslanderforum zetten!
Kom je daar zelf ook of zal ik je via deze weg op de hoogte houden?

never

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:50

als je me op de hoogte ewil houden graag kan dat telefoonnummer zo via pb sturen

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:02

@never:
Is goed doe maar geef ik het door aan degene die kon / wilde helpen.
Als je inmiddels meer informatie hebt zet die er aub bij dan. Dan kan degene die gaat bellen dat meteen aangeven als ze belt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:30

hierbij een slotje aangezien deze topic niet op OV hoort en niet op EA mag ivm een advertentie voor derden, je kan een bericht plaatsen in onderstaand topic.
[PP] [centraal] Gestolen paarden!!