Poetstas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Poetstas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:46

Ik doe mn poetskist altijd met een spin achterop en mn cap in een tasje aan mn stuur..

xxxvaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:28

Ik heb gewoon een grote shopping bag voor al mijn spulletjes past alles makkelijk in en kon jegoed verstellen in maat

mmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:29

Danseresje schreef:
Mmu, kan je het grote vak ook afsluiten?

~Danseresje

ja, het grote vak kun je met een rits afsluiten. Er zit ook een vak tussen de voorvakken en het grote vak in, met wat lusjes etc, dit kan je met een drukker sluiten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:54

Ik heb die blauwe van Imperial Riding (foto staat op de eerste blz van dit topic) is een heel handig ding. Kan ook over je schouder.

crazybeeotch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:56

Ik gebruik gewoon een weekend tas daar past ook alles in :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:29

emily_olle schreef:
soesita schreef:
sinds wanneer moet je borstels mee nemen naar de manege? :? Daar hoort toch elk paard zijn eigen poetsspulletjes te hebben. Dit ter voorkoming van het verspreiden van schimmels en huidziekten. >;)

Ja dat lijkt mij ook zo! Bij ons op de manege hebben we dat iedegeval wel voor ieder paard een apart poets tasje,

Tsja, het zou wel beter zijn. Maar ik ken niet 1 manege waar dat zo is. Op de maneges waar ik geweest ben neemt iedereen gewoon zn eigen borstels mee...

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 22:53

Mmu, kan deze tas ook schuin over je schouder (dus bijv over li-schouder en dat ie op re-heup hangt zeg maar)?

Voor zowel mmu als jellee: oogt de tas ook meteen heel groot of valt dat mee? Want dat wil ik dan wel een beetje voorkomen. Daarom wil ik geen weekendtas meenemen.

Over een poetskist op fiets. Wil vooral een tas waar ik mijn handen niet aan vol heb bij het op slot zetten van fiets en naar bus rennen. Wil nog wel eens te laat vertrekkenden huis. Alhoewel dat denk ik nu minder zal zijn...kan nog niet rennen met mijn knie.

Over borstels van de manege...ik kan wel van manege borstels gebruik maken, maar die moet ik dan bij elkaar gaan zoeken. Grote kans dat ik niets kan vinden of dat ze echt helemaal op en versleten zijn.....dan toch maar een paar eigen borstels. De manegeborstels worden dus ook gewoon bij alle paarden en pony's gebruikt, dus dat kan ik ook met die van mij. Gebruik ze verder toch nergens anders.

Spannend trouwens, ga morgen weer rijden na 3 maanden thuisgezeten te hebben. Hoop dat mijn knie niet raar gaat doen!

~Danseresje

mmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:29

Hoi Danseresje, nee de ariat tas kun je niet over je schouder hangen zoals jij schrijft. Wel over 1 schouder en dan hangt ie onder je arm zeg maar, maar als je 'm vol stopt is dat niet erg handig natuurlijk.

Hij oogt zeker niet groot hoor, juist vrij bescheiden terwijl er superveel in kan.

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:32

Je kan je borstel ook gewoon in een rugzak doen. Zo deed ik het altijd toen ik nog op een manege reed. Dan fietste ik erheen met mijn rugzak, cap op mijn hoofd en zweep in de hand!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 07:46

mmu, bedankt voor je antwoord. ik ga nog wel even kijken, want ik heb fietstassen (waar ik hem dus bij de bushalte zo uit kan trekken) en als die tas bescheiden oogt en je kan er je borstels en cap in kwijt, dan is ie wel het overwegen waard.

aquafan, in mijn openingspost schreef ik ook dat ik momenteel alles in mijn rugzakje heb, maar nog een los tasje met cap. ik ga dus echt niet mijn cap al op de fiets én in de bus (20 minuten in de bus) opzetten (of evt. in de hand in de bus, maar dan nog). vind dat persoonlijk meer iets voor 11-jarigen ofzo en niet voor iemand van mijn leeftijd.

~Danseresje

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 09:02

Danseresje schreef:
dank je timmely. ga even kijken of ik die online kan vinden voor een idee.

dit zijn in ieder geval de tassen die ik op internet had gevonden:

1: Epplejeck grooming bag: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7200007

2: Poetstas Harry Horse: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7200008

3: Poetstas Sling: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7100003
(deze lijkt me alleen wat klein om er ook een cap in te stoppen)

4: Hippe Poetstas Handig Groot en Sterk: http://www.huppa.nl/poetskisten/3837-po ... bruin.html

5: Poetstas - Multitas: http://www.oxer-ruitersport.nl/includes ... 6&prod=347

had er nog een paar, maar die moet ik eerst even in de betreffende webwinkel nog een keer opzoeken, want de opgeslagen link doet het niet meer.
Maar heeft er iemand ervaring met één van bovenstaande tassen?

~Danseresje

Nr 1 is te klein om er een cap in te stoppen.
Nr 2 en 3 zijn ongeveer evengroot, komen waarschijnlijk uit dezelfde fabriek (ik heb twee slings thuis) en daar past makkelijk een cap in en nog wat borstels, zeker als je de losse vakjes gebruikt
Ik vermoed dat nr 4 evengroot is als 2 en 3
nr 5 ken ik niet in het echt.

Die met de leuke kleuren is van Imperial Riding (of IR) en wordt vast in genoeg webwinkels verkocht.

Ik heb de epplejeck om de hoek zitten en alle kisten gaan bij mij altijd kapot omdat mijn paard nogal onhandig is en er elke keer tegenaan stoot, de tassen zijn van stof en kunnen dus een tikje hebben zonder kapot te gaan, vandaar dat ik op stoffen exemplaren ben overgestapt.

Enige nadeel voor jou vind ik dat alles erg open is, je kan het niet afsluiten en met een beetje regen op de fiets wordt de hele inhoud van de tas nat. Dat is ook iets om rekening mee te houden. Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een (sport)tas die je af kan sluiten.

mmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:20

Zal ik 'm eens opmeten voor je anders?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:26

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 18:11

mmu schreef:
Zal ik 'm eens opmeten voor je anders?

graag. of evt een foto maken in gebruik? (als dat mogelijk is hoor!)

~Danseresje

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:15

emily_olle schreef:
soesita schreef:
sinds wanneer moet je borstels mee nemen naar de manege? :? Daar hoort toch elk paard zijn eigen poetsspulletjes te hebben. Dit ter voorkoming van het verspreiden van schimmels en huidziekten. >;)

Ja dat lijkt mij ook zo! Bij ons op de manege hebben we dat iedegeval wel voor ieder paard een apart poets tasje, maargoed daar vroeg ts niet om, ik zou gewoon naar een ruitersport zaak zelf gaan en je cap meenemen, kan ze gelijk passen!

Ik rij ook op een manege en daar hebben ze gewoon allemaal borstels die alle pony`s/paarden gebruiken. Vind het dus verstandig van TS ;) Idd zo`n poetstas ik handig maar of daar je cap ook bij kan :?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:17

Danseresje schreef:
Wil geen poetskist, want wil hem ook makkelijk mee kunnen nemen op de fiets. Een tas kan je vaak met zo'n lange band over je schouder gooien.

~Danseresje

Toen ik nog op de manege reed, Had je een poetskist om er bij te horen, _O- Hoe groter hoe beter.
Op een gegeve moment helemaal een gereedschapskist gekocht, die zo breed is waar je met zijn 2en naast elkaar nog makkelijk op kan zitten.
Kon ook mee op de fiets :')
Maar goed, vind het nu onzin, er kon wel makkelijk een cap bij, halster + touw, eten en drinken voor een hele dag, hoevenvet, zadelvet, paarden-
snoepjes bak ect.

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:18

Het hoeft toch niet persé een poetstas te zijn? kan je niet gewoon een leuke grote tas meenemen waar alles inpast? :P

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 23:23

Hahaha cchanny, lol.

Shirly_Bob,wat ik wil voorkomen is dat ik met een enorme tas aan kom zetten voor mijn 4 borstels, hoevenkrabber, paardensnoepjes, flesje water en cap. Ow en in de winter een lekkere dikke trui. Was vanavond nog een heel geprop :j! Daarom wil ik geen sporttas, die zijn vaak gelijk heel groot.

~Danseresje