Paard van braaf naar onbetrouwbaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:12

misschien is het dan toch beter als je Fariq gewoon terug geeft aan Kirsten. Zij heeft namelijk helemaal geen problemen met hem en reed er zo mee weg. Ik ook trouwens in het najaar maar dat wist je al. Het is gewoon een gezonde AV en na een hele zomer dag en nacht in het land te hebben gelopen is het contrast met die vreselijke winterperiode gewoon erg groot geweest. Nu staat hij goed (heb het zelf gezien, hij staat daar prima) maar je had wat problemen met losgooien op de andere stal. Daar begon het mee, je bent nu het vertrouwen kwijt en dat voelt hij. Ik vind het nog steeds niet kunnen dat je zo maar de conclusie trekt dat er wat is gebeurt met hem. Kirsten en ik hebben namelijk helemaal geen problemen met hem en ook de mensen op de stal in Zeeland waren gek op hem. Fariq is naar jullie gegaan omdat dat voor hem de beste keuze was. Kirsten kon hem namelijk ook verkopen in plaats van hem aan jullie mee te geven in bruikleen voor onbepaalde tijd. Dat hij niet naar de smid is geweest is waar, daar heb ik het ook al met Kirsten over gehad, dat is hartstikke zonde want nu staat hij niet gelijk meer wat wel altijd zo was. Ze ziet dat zelf ook wel in maar door haar gezondheid is dit er niet van gekomen. Het was ook niet overdreven lang maar het duurt nu wel een poos voordat hij weer recht zal staan, je hebt daarin dan ook zeker een punt. Maar wat nu? Jullie hebben duidelijk niet genoeg "klik"? Moet hij worden opgehaald of ga je nog door met hem? Als het echt niet vooruit gaat is het voor jullie beiden niet goed. Wat ik ook al tegen je moeder zei; als hij al die tijd niet wordt gereden en je brengt hem dan alsnog terug na een jaar van wederzijds wantrouwen dan is hij verder van huis...
En wees even eerlijk; die oproep die je moeder plaatste voor een nichtije van haar die een Tinker of ander rustig paard zocht. Dat klinkt toch wel een beetje als jou? Niet waar? Of heb je een nicht die ook het vertrouwen kwijt is en nu Pirelli doet?

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:28

ladolcevita schreef:
misschien is het dan toch beter als je Fariq gewoon terug geeft aan Kirsten. Zij heeft namelijk helemaal geen problemen met hem en reed er zo mee weg. Ik ook trouwens in het najaar maar dat wist je al. Het is gewoon een gezonde AV en na een hele zomer dag en nacht in het land te hebben gelopen is het contrast met die vreselijke winterperiode gewoon erg groot geweest. Nu staat hij goed (heb het zelf gezien, hij staat daar prima) maar je had wat problemen met losgooien op de andere stal. Daar begon het mee, je bent nu het vertrouwen kwijt en dat voelt hij. Ik vind het nog steeds niet kunnen dat je zo maar de conclusie trekt dat er wat is gebeurt met hem. Kirsten en ik hebben namelijk helemaal geen problemen met hem en ook de mensen op de stal in Zeeland waren gek op hem. Fariq is naar jullie gegaan omdat dat voor hem de beste keuze was. Kirsten kon hem namelijk ook verkopen in plaats van hem aan jullie mee te geven in bruikleen voor onbepaalde tijd. Dat hij niet naar de smid is geweest is waar, daar heb ik het ook al met Kirsten over gehad, dat is hartstikke zonde want nu staat hij niet gelijk meer wat wel altijd zo was. Ze ziet dat zelf ook wel in maar door haar gezondheid is dit er niet van gekomen. Het was ook niet overdreven lang maar het duurt nu wel een poos voordat hij weer recht zal staan, je hebt daarin dan ook zeker een punt. Maar wat nu? Jullie hebben duidelijk niet genoeg "klik"? Moet hij worden opgehaald of ga je nog door met hem? Als het echt niet vooruit gaat is het voor jullie beiden niet goed. Wat ik ook al tegen je moeder zei; als hij al die tijd niet wordt gereden en je brengt hem dan alsnog terug na een jaar van wederzijds wantrouwen dan is hij verder van huis...
En wees even eerlijk; die oproep die je moeder plaatste voor een nichtije van haar die een Tinker of ander rustig paard zocht. Dat klinkt toch wel een beetje als jou? Niet waar? Of heb je een nicht die ook het vertrouwen kwijt is en nu Pirelli doet?

Als je even goed naar de oproep kijkt zal je zien dat er nergens staat dat mijn nichtje (14) geen vertrouwen heeft
Ze verzorgt nu een shetlander en doet hiermee parelli dit heeft ze gezien en vind dat erg leuk om te doen
Alleen word ze groot voor de shet en aangezien haar ouders niet rijk zijn en niet zomaar even een paardje kunnen aaanschaffen ,heb ik de oproep geplaatst

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 12:32

Dan moet Kirsten voor haar zelf praten en niet op msn (toen ik hem net had) me overal gelijk in geven en zelf ook aangeven dat ze denkt dat er zeker in Berkenwoude wat gebeurd was omdat ze het ook heel vreemd vind en hem zo niet kent, en niet een ander het woord laten doen.
Toen we hem op gingen halen stond Kirsten ook met de schrik in haar benen omdat Fariq voordat we aankwamen over een paard zijn stalbox heen dook, met zijn voorbenen. Dat zij zei: ''Zo ken ik hem niet!'' Dus ik vind dit allemaal een beetje onzin.
We hebben ook contact met die mensen waar hij bij in Berkenwoude stond, en ook die vertelde dat hij heel nerveus en schrikkerig was, en dat hij regelmatig bokte onder het zadel en ervandoor ging. Dat hadden we via het AV forum gevraagd, kan het je zo allemaal laten lezen.

Ze kan er zelf niet voor zorgen, dat weet ik, dus wat gaat er dan met dat beestje gebeuren? Gaat hij weer van hand tot hand? Weer verhuizen? Weer een andere stal? Weer andere mensen?
Dat hij naar mij is gegaan vind ik ook de beste keuze, want ik zet me er 100% voor in om hem weer de oude te krijgen en ga niet zomaar met m'n witte vlaggetje wapperen en het opgeven.
Dat ik er niet op rijd, vind ik niet zonde, een paard verleerd dat echt niet. En ik doe Parelli, dat is mijn manier, en zo doe ik het ook en niet anders.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:42

Kirsten laat niet voor niets een hoop door mij regelen. Ze is ziek en moet weer onder het mes, straks is ze weer een poos niet bereikbaar etc.
Maar ze gaat echt niet dood of zo dus dat is van tijdelijke aard. In die tijd kan ze rustig nadenken over wat het beste voor hem is. Nu ze zich wat beter voelt denkt ze er ook aan hem weer zelf te gaan doen als dit aan de orde zou zijn. Maar dat er in Fariq zijn belang wordt gehandeld dat staat buiten kijf. Persoonlijk denk ik dat hij het beste op zijn plaats is met lange afstandsritten, dat vind hij echt leuk, dat zit in zijn genen en dat is het gezondst voor hem. Maar gezien zijn hoefstand kan dat voorlopig niet. Er is wel altijd een mooi plekkie voor hem tussen mijn merries, dat hadden we eigenlijk veel eerder moeten doen maar nogmaals; Kirsten dacht dat hij bij jou het beste uit zou zijn. Nu echter komen er alleen maar negatieve berichten over hem en fimpjes waarop hij onregelmatig loopt. Natuurlijjk is dat laatste niet jouw schuld. Maar het is wel zuur gezien ze hem voor een redelijk bedrag kon verkopen en dat niet heeft gedaan gezien ze liever met jullie in zee ging. Op dit moment is er geen koper voor Fariq, daar gaat het dus niet om. (voordat er iemand gaat gillen dat ik dit uit financieel oogpunt doe). Maar ik wil nu OF van het gezeik af zijn dat het niet goed gaat OF ik haal hem volgende week op en ga aan zijn voeten werken zodat hij in de toekomst mee kan trainen en we een echt passend adres voor hem kunnen zoeken. Dat paardje is notabene volledig verkeersmak, loopt op beide handen mooi recht, is netjes aan de hulpen en heeft werklust voor tien! Ik erger me dus WEL aan het feit dat je er uit angst niets mee doet. Want het ligt aan jou; jij bent bang niet Fariq! En daar wilde ik je mee helpen maar dat mag niet van je moeder, die wil geen bemoeienis van Kirstens kant. Maar wat ik me nu afvraag; is Fraiq echt het erste paard waar je problemen mee hebt? Of had je al eerder teleurstellingen? Oh nee, dat was natuurlijk je nichtje...

Ik snap dat je het niet zo maar op wil geven maar uit je verhaal blijkt dat Fariq helemaal niet op jullie Parelli benadering zit te wachten.
En verkondig aub niet meer op je profiel dat je hem gekocht hebt (heb het zefl nooit gelezen maar dit begreep ik van andere lezers) want we weten allemaal dat dat niet waar is en daar mee jaag je natuurlijk wel Kirsten op de kast en maak je haar erg ongerust. Het paard is van Kirsten. Jij hebt hem in bruikleen. Normaal zou ik dit soort zaken ook per PB doen maar juist om die reden wil ik dat iedereen weet hoe het echt zit.
mvg

Dilan1993

Re: Paard van braaf naar onbetrouwbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:33

Hoe lang heb jij dit paard al, TS? Het kan namelijk zijn dat hij door de verhuizing(en) een beetje uit z'n doen is. Mijn arabier had zo'n 4 maanden nodig om een beetje tot rust te komen op z'n nieuwe stal. (Woon ook in Zeeland trouwens)

Maar ik denk eerder dat jouw angst overslaat op je paard, als ik de andere berichten doorlees. Paarden zijn altijd gevoelig, zeker in de omgang met mensen. Maar een arabier is heel intelligent en veel gevoelig dan de meeste paarden. Mijn paard voelt het meteen als ik bang/ onderdanig ben. Hier heeft hij, toen hij net gecastreerd was, misbruik van gemaakt, en goed ook! Maar nu ik steeds meer vertrouwen in hem krijg, en dus ene leiderspositie kan innemen, is onze band ook sterker aan het worden.

retivi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:47

Lastige situatie, maar zeker op te lossen!
Het klinkt alsof Fariq door alle verhuizingen en andere verzorgers zich wat meer in zichzelf is gaan keren.
Hij zal minder snel vrienden met jou worden, maar ook met andere paarden. Ga maar eens na wat het met jouzelf doet als je iedere keer zou verhuizen, net nieuwe vrienden en mensen gevonden die je kan vertrouwen en hop, daar ga je weer.
Blijven volhouden en lekker veel tijd met hem doorbrengen! Op een gegeven moment zal hij weer naar je toe komen en je vertrouwen.
Ik denk dat de click weer zeker terug zal komen. Geef hem de tijd!

De osteopaat laten komen is nooit slecht, wellicht dat hij ook wat knellingen heeft. Hier zou ook het bokken vandaan kunnen komen.

KatrienVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:01

@ladolcevita: Dit lijkt me niet echt de plaats om jullie persoonlijke zaken uit te vechten, zeker als jij niet zelf de eigenaresse van het paard bent. Bovendien is het niet bepaald leesbaar geschreven...

TS: Ik ken inderdaad ook paarden die na een verhuizing een tijd uit hun normale doen zijn. Zeker nu ze de laatste tijd zo weinig buiten hebben kunnen staan. Probeer hem vertrouwen te geven, zolang je zelf het vertrouwen niet hebt om te rijden zou ik lekker met Parelli aan de gang blijven!

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:19

niet leesbaar? :D

Wie gooit er nou alles op een forum neer? Niet ik. Er wordt gewoon beweert dat hij is mishandeld!
De reden waarom ik het niet per PB doe heb ik ook duidelijk gemaakt.
Maar ik heb gesproken dus verder ga ik hier ook niet mee.
Ik hoor wel van Kirsten hoe het afloopt en als ik een box op moet strooien.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 17:56

Ik vind het behoorlijk onvolwassen, als ik dat zo mag zeggen. Het is inderdaad niet leesbaar, ik heb nergens geschreven dat ik bang van hem ben, of dat ik angstig ben, of dat ik denk dat hij is mishandeld.
Ik vind het prima dat jij niets voor de methode Parelli voelt, maar dat betekent niet dat je je mening moet opdringen en moet gaan dreigen met hem volgende week ophalen, want je hebt er niets over te zeggen behalve Kirsten. Of heeft zij je niet verteld dat we een contract hebben?
Daarmee heb ik ook alles gezegd, Amber :)

Verder ga ik inderdaad door met Parelli en hoop ik van de zomer te mogen gaan rijden onder begeleiding van m'n instructeur. We beginnen gelijk zonder zadel etc.
Ik geef 'm zeker de tijd die nodig is, hij heeft ook behoeften, maar soms zitten we inderdaad in een dal en zie ik even helemaal geen klik meer.
Soms is 'ie er toch wel, hij hinnikt als ik op stal aankom, en hangt wel erg aan mij. Maar sommige dagen voel ik die klik ook weer helemaal niet en heb ik de neiging om sneller op te geven.
Door Parelli hebben we al kleine dingen (angsten) eruit gehaald, zoals zijn neus aanraken, en ik merk wel dat hij grondwerk erg leuk vind, maar wel een hele sterke eigen wil en soms ietwat dominant. Hij leert snel, en is heel erg slim, soms slimmer dan mij :+ en daar moet ik mee leren omgaan.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:08

En wie is hier nu degene die zomaar zonder iets te melden zonder dat de eigenaar van de stal jullie kent
Onbeschoft op een zondag avond langs gaan?
Terwijl die man zijn vrouw ongeneselijk ziek is en net uit t ziekenhuis was
Dat noem ik echt onbeschoft
Tuurlijk was t geen probleem ,tuurlijk mag je binnen ,maar normaal gesproken doe je zoiets niet als je een beetje fatsoen i hebt
Kirsten is altijd welkom we hebben niks te verbergen fariq staat er goed bij ,hij krijgt alles wat hij verdient
behalve dan de ritjes wat jij zo graag zou willen zien
Want tenslotte is een paard toch om op te rijden? of niet

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:32

Wat heeft een controle nou voor zin als we het van te voren aankondigen? En bovendien wist ik al dat het een pensionstal was en je daar savonds gewoon op het erf mag als je dat wil. We hebben ons ook netjes voorgesteld en het was erg gezellig met de broer van Huib. Je denkt toch zeker niet dat ik 400 km ga rijden om dan om te keren? Bovendien; het is haar paard. Al komt ze iedere dag kijken, dat is haar goed recht. Maar nogmaals; hij stond er erg netjes bij. Keurig gepoetst, schone stal, mooi ruwvoer. Dat was een hele geruststelling. En is het nog leesbaar? ;)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:45

ik hou me er verder buiten ;-)
maar het schrikachtige en bange kan ook van een vitamine e tekort komen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:46

ladolcevita schreef:
Wat heeft een controle nou voor zin als we het van te voren aankondigen? En bovendien wist ik al dat het een pensionstal was en je daar savonds gewoon op het erf mag als je dat wil. We hebben ons ook netjes voorgesteld en het was erg gezellig met de broer van Huib. Je denkt toch zeker niet dat ik 400 km ga rijden om dan om te keren? Bovendien; het is haar paard. Al komt ze iedere dag kijken, dat is haar goed recht. Maar nogmaals; hij stond er erg netjes bij. Keurig gepoetst, schone stal, mooi ruwvoer. Dat was een hele geruststelling. En is het nog leesbaar? ;)

Dan ben je even verkeerd geinformeerd Het is dus geen pensionstal Maar een Priveboerderij een groot verschil
En t is geen broer van Huib maar een zwager en die vertelde me ook de andere dag dat je zoiets normaal gesproken niet doet En al zeker niet op een Zondag avond
Terwijl ik nog gezegd heb dat zijn vrouw ongeneselijk ziek is ,een beetje normaal denkend mens haalt zulke dingen niet in zijn hoofd maar ach ik heb wel 400 km gereden dus fiets it we gaan gewoon

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 18:50

timokyana schreef:
ik hou me er verder buiten ;-)
maar het schrikachtige en bange kan ook van een vitamine e tekort komen.

Inderdaad :) vergeten haha, we hebben ook zijn voer aangepast en hij krijgt nu zoveel mogelijk ruwvoer (alleen nog maar hooi, geen kuil) en subli ponybrok. Geen appels meer, muesli etc.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:56

Geef die pony gewoon even wat tijd! Laat het parelli even voor wat het is, want ook dat vraagt mentaal veel van hem. Halstertje om, lekker poetsen en wandelen even geen dingen die hij "moet" . Je zal zien, dan komt het allemaal goed.. 3 maanden is niks.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:01

Op het gekibbel ga ik niet in, en wat er geregeld is gaat niemand wat aan.

Ontopic, geestelijk vind ik dat er veel gewisseld is met dit paardje, en idd zou hiervan stress gedrag kunnen komen. Kun je niet wegpoetsen.

daarnaast zou TS nog kunnen denken aan lichamelijke problemen, een paard is een vluchtdier, en zit iets hem niet lekker, dan kunnen ze als het ware ongeconcentreerd, en steeds op het punt van 'ontploffen' staan.

Ik zou dus zeker een ostheopate laten komen, een goed bekend staande, dat zijn de mensen, die heel veel gebieden kunnen behandelen. Aan de hand met wat hij/zij vind, kun je het geestelijke deel benaderen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 19:16

@luve_rozes, er komt volgende week een osteopaat langs (Speksnijder).

Hij loopt linksvoor onregelmatig. Dolcevita heeft dat van te voren op filmpjes dus al gezien, wat ik dan niet snap is waarom je dan die zondag, waar ik niet bij was, er op gaat rijden. :? Ik rij al niet voor niets, gewoon omdat ik niet helderziend ben en niet weet wat er aan de hand is. Geen vertrouwen, PIJN?, gewoon het weer, of.... ik weet het nog steeds niet. Ik hoop dat dat aankomende vrijdag duidelijk word.
Ik kan daar gewoon met mijn pet niet bij, of ik begrijp het verkeerd.
Kijk, omdat hij onregelmatig loopt hoeft hij nog geen pijn te hebben, maar hij kan het je niet vertellen, waarom risico lopen... tot op heden heb ik nog niet kunnen uitsluiten dat hij geen pijn heeft.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:31

La dolcevita

Wie zijn geld is het ?Moet jij de stalling betalen ,betaal jij de tandarts? hoefsmid ,ostheopaat?
Parelli lessen ?
Volgens betalen wij alle kosten die er aan Fariq gemaakt worden en dat is onze keuze ,omdat wij het beste met Fariq voor hebben
Jullie zien Fariq niet dagelijks en wij wel ,bij ons komt hij elke dag in de hand en uit zijn stal
En wij zien gewoon dat hij veranderd is vergeleken met vorig jaar of was ook de schuld van me dochter dat hij toen zo braaf was ?

En als wij t vermoeden hebben dat Fariq ergens pijn heeft willen we dit graag na laten kijken koste wat het kost
We hebben ervoor getekend dat we Fariq alle zorg geven die hij nodig heeft ,en die kom ik na

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:21

Rust en regelmaat. Het is een oud gezegde, maar in dit geval lijkt het me goed voor dit paardje. Mijn 3/4 arabier/1/4 new forest was ook erg gestresst, nadat ze een paar maanden ergens anders had gestaan. Ze bleef maar ijsberen. Een aantal van jou problemen komen me bekend voor, zoals het omver lopen. Normaal zou ze dat niet in haar hoofd halen, maar als ze erg heet/ gestresst is, wil dat wel eens voorkomen.
Uiteindelijk heb ik haar dag en nacht met een maatje in de paddock gezet, met steeds 5 volle hooinetten door de hele paddock heen. Na een paar weken was ze zichzelf weer.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 23:35

Ik vind het een beetje raar wat er hier aan persoonlijks in dit topic besproken wordt .... ????? Blijkbaar kennen jullie elkaar? Affijn ik snap er niet veel meer van zo.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:04

yentl2010 schreef:
La dolcevita

Wie zijn geld is het ?Moet jij de stalling betalen ,betaal jij de tandarts? hoefsmid ,ostheopaat?
Parelli lessen ?
Volgens betalen wij alle kosten die er aan Fariq gemaakt worden en dat is onze keuze ,omdat wij het beste met Fariq voor hebben
Jullie zien Fariq niet dagelijks en wij wel ,bij ons komt hij elke dag in de hand en uit zijn stal
En wij zien gewoon dat hij veranderd is vergeleken met vorig jaar of was ook de schuld van me dochter dat hij toen zo braaf was ?

En als wij t vermoeden hebben dat Fariq ergens pijn heeft willen we dit graag na laten kijken koste wat het kost
We hebben ervoor getekend dat we Fariq alle zorg geven die hij nodig heeft ,en die kom ik na

....en jullie vinden het daarom heel normaal he dat je daarom een paard wat je in bruikleen hebt op 2 verschillende fora zwart maakt als onhandelbaar en zelfs onbetrouwbaar???
Kan je je daar nou echt niets bij voorstellen? Jullie kraken hem helemaal af op internet. Dat paard heeft nu een slechte naam door jullie spookverhalen! Je vraagt openbaar wat mensen denken maar als je dan geen antwoord krijgt wat je zint wordt je boos!

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:11

Leslie90 schreef:
@luve_rozes, er komt volgende week een osteopaat langs (Speksnijder).

Hij loopt linksvoor onregelmatig. Dolcevita heeft dat van te voren op filmpjes dus al gezien, wat ik dan niet snap is waarom je dan die zondag, waar ik niet bij was, er op gaat rijden. :? Ik rij al niet voor niets, gewoon omdat ik niet helderziend ben en niet weet wat er aan de hand is. Geen vertrouwen, PIJN?, gewoon het weer, of.... ik weet het nog steeds niet. Ik hoop dat dat aankomende vrijdag duidelijk word.
Ik kan daar gewoon met mijn pet niet bij, of ik begrijp het verkeerd.
Kijk, omdat hij onregelmatig loopt hoeft hij nog geen pijn te hebben, maar hij kan het je niet vertellen, waarom risico lopen... tot op heden heb ik nog niet kunnen uitsluiten dat hij geen pijn heeft.

ik ben niet gaan rijden, aub wel goed lezen! Kirsten is er zelf even opgeklommen om te kijken wat er waar was van jouw verhaal. Niets dus, hij staat ongelijk en daardoor loopt hij niet mooi regelmatig. Maar hij vond het heerlijk, niets bokken of onbetrouwbaar. Zo, zonder zadel, met zijn halstertje, gaf meteen na die lieverd. Parelli veroorzaakt veel draaien rond te gewrichten, dat kan meer kwaad dan een stukje rechtuit rijden in stap. Maar dat hij niets doet was wel duidelijk, net als in Zeeland. Je klimt er op en hij zegt; OK! Wat gaan we doen voor leuks?! stop met hem zwart te maken. Dat kan je niet maken. Het is een schat van een dier die blijkbaar iemand nodig heeft met meer ervaring.
Laatst bijgewerkt door ladolcevita op 29-01-11 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:12

yentl2010 schreef:
ladolcevita schreef:

Dan ben je even verkeerd geinformeerd Het is dus geen pensionstal Maar een Priveboerderij een groot verschil
En t is geen broer van Huib maar een zwager en die vertelde me ook de andere dag dat je zoiets normaal gesproken niet doet En al zeker niet op een Zondag avond
Terwijl ik nog gezegd heb dat zijn vrouw ongeneselijk ziek is ,een beetje normaal denkend mens haalt zulke dingen niet in zijn hoofd maar ach ik heb wel 400 km gereden dus fiets it we gaan gewoon

klets niet, wat zou jij doen als je hoort dat je paard ineens onhandelbaar geworden is???
een NORMAAL DENKEND MENS stapt dan in de auto en gaat kijken wat er van waar is!!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:14

Ik heb getemd. Er wordt topic ruimte verspild aan een ruzie die jullie prive moeten houden. Dit doe je toch niet op internet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 16:19

Ik heb gisteravond al getemd maar tot mijn grote verbazing is er niks mee gedaan :?