Wie gaat er ook dit voorjaar naar Pradis in zuid-Franrijk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miranda1967

Re: Wie gaat er ook dit voorjaar naar Pradis in zuid-Franrijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:47

Cowgirlloesa bedankt voor je reactie en je leuke foto !
Is dat die arabier waar jij op zit ? ik vind die bonte ook zo leuk om te zien ..
Ik ga inderdaad volgende week vrijdag al en heb er zo'n zin in !
Ik vroeg me dat inderdaad ook af van die zadeltas..

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 13:13

Zadeltassen hebben ze daar. Dat is erg handig voor een flesje drinken, wat eten e.d. voor onderweg. Miranda: ik begrijp dat je vandaag heen gaat. Leuk hoor! Geniet ervan!

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 14:10

nee de 29e ga ik ,volgende week vrijdag dus .
Moet ik zelf voor flesjes drinken zorgen enzo ? ik heb vol pension genomen maar ik weet dus niet of je ook drinken meekrijgt voor onderweg ? past er ook een regenpak in die zadeltas ? (al hoop ik die niet te gebruiken !)

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:41

Oh fijn dat er zadeltassen zijn. Ik heb laatst een dekje gekocht met een tasje erop, maar daar past toch niet zoveel in bleek dit weekend. Ik heb afgelopen weekend namelijk een voorproefje genomen door 2,5 dagen in de Ardennen te rijden. Ik heb onwijs spierpijn nu, maar het was helemaal te gek!

Miranda, ik zou in ieder geval maar een flesje meenemen. Als je 'm leeg meeneemt, heb je op het vliegveld in ieder geval geen 'vloeistofprobleem' ;)
Veel plezier alvast!!! Laat je naderhand weten hoe het was?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:25

In de zadeltassen past aardig wat in. Regenpakken kan je heel klein vouwen ;). En daar kan je ook (flesjes) drinken kopen, dat schrijf je op en naderhand betaal je het. Zelf wat pakjes Sultana meenemen, is altijd handig, maar met hun kookkunsten kom je echt niet om van de honger...

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:01

Regenpakken?! Ik hoop het toch droog te houden in augustus ;-) Maar mijn rainlegs gaan sowieso mee!

Bedankt voor de tips in ieder geval!

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 09:28

Ben d'r weer ,met een leeg hoofd ,wat spierpijn ,maar met een fantastische herinnering en mooie foto's !!
(waar ik helaas zelf niet één keer op een paard opsta )wel naast mijn paardje.. maar mijn reisgenoten hebben wel foto's genomen van mij met hun camera onderweg want de mijne was te groot om mee te nemen op trip,we hebben elkaar beloofd om iedereen een dvd te sturen van zijn of haar foto's zodat ik dan ook actiefoto's van mezelf krijg.

Ik heb genoten van de paarden en de natuur, wat is het daar godsgruwelijk mooi ,je blijft kijken ..mooie route's met steile paden en natuurlijk net zulke steile afdalingingen,door beekjes ,door dorpjes en de heerlijke pic-nik tussen de middag met alleen het geluid van de paarden en de vogels maakte het helemaal af.
Marizzz je gaat genieten ! en een tip ,neem een klein fototoestel mee die in de zadeltas past dan neemt Monique onderweg foto's op leuke plekken van je.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:37

Leuk om te horen! Plaats je binnenkort even een foto hier dan?! Had je ook lekker weer? En moest je nou veel lopen naast 't paard?

Camera gaat inderdaad mee! Je hebt dus wel ruime gelegenheid om foto's te maken?
Ik ben nl. als voorproefje naar de Ardennen (Domaine du Menil) geweest eind april en toen had ik ook een kleine camera mee. Maar daar gingen we steeds net galopperen als ik mijn camera wilde pakken, dus uiteindelijk heb ik geeneen actiefoto gemaakt... Grr....

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 20:22

hoi marizzz,

Nee ik heb niet veel lange stukken moeten lopen maar een paar keer op onbetrouwbare afdalingen en na het rijden dan richting de picknick of het huis loop je de laatste 100 meter (bergafwaards) om de benen te strekken en voor het paard ook een cooling down.
Ja monique maakt foto's als je jouw fototoestel meegeeft ,alleen in galop heeft ze liever dat je je handen "aan het stuur" houd ,daarom had ik een helmcamera en heb een supermooie film gemaakt ,een vriend heeft er een leuke trailer van gemaakt en gaat nu thuis de film mooi bewerken (knippen en plakken) voor me de trailer kun je wel vast kijken als je wilt ;
http://wtrns.fr/O4NcGTWtpfGjiv

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:39

Helmcamera?! Wat gaaf! Hoe heb je dat gedaan?
(Ga vanavond de film thuis even downloaden)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:23

nou dat heb ik zo gedaan
[http://i150.photobucket.com/albums/s108/mirandabol-es/DSC02637.jpg/]

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:43

Afbeelding

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:47

is die witte zen? is die al zo wit geworden of is het een van de nieuwen?

of wacht dat is zeker ergens anders gemaakt?

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:58

Wat een gave trailer!!!! En echt een super leuk idee om die camera op je helm te doen. Zit die nou alleen met een elastiek om je helm heen vast, of heb je 'm bovenop ook nog vastzitten?

Ik heb gelijk zin om te gaan, maar moet nog even wachten... Waren het leuke paarden?

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:15

nee hoor paardenfreak je hebt gelijk dat is inderdaad Zen ,mooi is hij he ?!

Marizzz ik ben ook helemaal weg van de trailer !
die camera zit heel strak met een rubberen band,we hebben echt getest hij valt er echt niet af en we zijn door een dennenbos gegaan waar hij best wat te verduren kreeg maar hij zit echt goed en hij geeft zo'n scherp beeld .
Ja het zijn allemaal leuke paarden ,ik reed op Nomad echt een schatje maar dat zijn ze allemaal eigenlijk.
Mijn bergschoenen waren echt top om daar te rijden en dus soms te lopen en ik had chaps die luchtdoorlatend waren en dat zat echt heerlijk ,ik wil niet anders meer rijden moet niet meer aan laarzen denken zelfs haha
Ikzelf heb een whiplash en ben de laatste dag niet mee gegaan met rijden ik had net voor ik daarheen ging een nekwervel verschoven en had veel last en wilde het niet forceren ,dus heb ik de laatste dag Maurice geholpen met de picknick opbouwen enzo en dat vond vond ik ook erg gezellig om eens mee te maken .
Ik mag zowiezo niet klagen ik ben op vrijdag aangekomen en toen mocht ik al mee om de paarden naar huis te rijden die in een wei verderop stonden en zaterdag ook ,op zondag een halve dagtrip en maandag een hele dag gereden dus ik had alles bij elkaar wel heel veel gereden en ik hoop de volgende keer hem wel helemaal uit te rijden.
Je zal het echt naar je zin hebben.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 13:20

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 13:21

Afbeelding

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:04

Dat ziet er mooi uit! Dat die andere paarden zo netjes verderop bleven staan. Ik was laatst in de Ardennen en toen waren de paarden niet bij het water weg te slaan ;-) Dat was trouwens 2,5 dag rijden en ik was helemaal gebroken! Dus ik snap best dat je met je nekklachten niet de hele week hebt gereden. Ik zal wel moeten: ik doe de trail...

Ik ga inderdaad ook van die chaps meenemen, want mijn kunstleren chaps zijn volgens mij veel te heet! En ik ga ook eens nadenken over zo'n helmcamera. Ik heb nog een oude kleine camera die ik misschien wel op mijn cap kan bevestigen. Ben helemaal enthousiast haha!

Vanavond ga ik de treinkaartjes boeken! Dan is alles geregeld :)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:39

Ik ben ook een half week geweest hoor ,om het uit te proberen ivm m'n nek.
Als ik 100% gezond zou zijn had ik ook de trail genomen want ze hebben alles tot in de puntjes geregeld.
Oh ja een tip ; neem een klein fototoestel mee,de mijne paste niet in de zadeltas en heb daardoor minder foto's van mezelf,gelukkig hebben mijn reisgenoten me foto's gestuurd.
Ga jij alleen of met een vriendin ?

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:17

Ah vandaar! Fijn dat het in ieder geval nog lukte dan met je nek.

Ik heb een grote en een kleine camera, dus ik zal de kleine dan in de zadeltas stoppen. Ik heb van mijn Ardennen tripje van laatst helemaal geen foto's, achteraf echt heel jammer.

Ik heb alleen geboekt (er wilde niemand mee), maar ik reis samen met 2 meiden met de trein, dus dat is wel gezellig. Er komen in ieder geval nog meer mensen die alleen hebben geboekt, dus dat scheelt. En ach, je hebt toch altijd 1 ding gemeen: paarden :)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 14:43

precies daarom vond ik het ook niet erg om alleen te gaan,wanneer ging jij ook alweer precies in Juli maar welke datum ?

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:46

30 juli!! Nog 2,5e maand wachten... Toch gek dat zich nog niemand anders in het topic heeft gemeld die ook gaat. Als ik op de website kijk, zijn er toch steeds minder plaatsen beschikbaar!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:01

Heb het filmpje gezien. Jammer dat het zo voorbij flitste had nog wel meer willen zien! En leuk dat je op Nomad hebt gereden. Fijn paardje! Daar heb ik 2x een week op gereden.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 12:24

als het goed is is de echte film in de maak ,mijn oud collega is er erg druk mee ,geloof ik .
Ja Nomad is echt een schatje en luisterd erg goed.
Marizzz ja gek he dat zijn zeker mensen die niet eens van bokt.nl afweten..
30 juli dat duurt idd nog even maar heb je het wel lekker nog tegoed ,ik heb het al achter de rug moet je maar denken .

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:51

@it_is_me: ben je al 2x geweest? dan moet het wel leuk zijn geweest, anders ging je niet nog een keer!

@miranda: Als de film af is, kunnen wij 'm dan zien? :) (youtube?) En zijn er nog meer lieve paarden? Ik heb om de allerbraafste gevraagd haha!