Wat vinden jullie van deze lease overeenkomst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:43

Vjestagirl schreef:
avalonnancy, wat is een gediplomeerd ruiter in jouw contract?

iemand met een ruiterbewijs, of orun opleiding ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:50

Ik heb een paar (hele flauwe) opmerkingen toegevoegd, waar je mank op kunt gaan.
Verder mis ik informatie/afspraken over bv hoe het paard verzekerd is en wiens aansprakelijkheid het paard is in welke situaties. Zijn er bv ook afspraken over buitenrijden? En als gebruiker dat zonder zadel en hoofdstel en met alleen een touwtje om de hals gaat doen, wat vind jij daar dan van?

Missmoonie86 schreef:
Lease overeenkomst:
Mevrouw Missmoonie ,eigenaar Ukkie
De heer/mevrouw ( je eigen naam ) wonende
te( je woonplaats) hierna te noemen “gebruiker”.
Betreft het leasepaard ‘Ukkie
Zijn als volgt overeengekomen:

* Met ingang van datum 28 Januari least gebruiker van Missmoonie het
bovengenoemde paard voor een overeengekomen bedrag van 200,-euro per maand

* Het overeengekomen bedrag van 200,- euro betaalt de gebruiker voor de 1e dag
van elke maand. Dit kan contant betaalt worden.
* OK, dat KAN contant betaald worden. Maar het KAN dus ook per bank of postduif? Concreter, gewoon duidelijke afspraak maken.

* Deze lease-overeenkomst geeft de gebruiker recht tot het zelfstandig rijden per maand.
* Wat is "zelfstandig rijden per maand" ?

* Het is toegestaan om les te nemen van een gediplomeerde instructeur/instructrice
De kosten zijn voor eigen rekening.
* voor eigen rekening van wie? Gebruiker of verleaser? Duidelijker omschrijven.

* De gebruiker verzorgt het leasepaard volgens de maatstaven van Missmoonie.
*Nutteloze regel als je niet precies omschrijft wat jouw maatstaven zijn.

* Indien het leasepaard door blessure of ziekte niet als leasepaard kan worden ingezet dan
zorgt Missmoonie voor een passende oplossing tenzij de gebruiker schuldig is aan
blessure.
* "Passende oplossing" kan voor sommige mensen ook het beschikbaar stellen van een eikenhouten hobbelpaard zijn. Concreter omschrijven. En hoe denk jij helder te krijgen danwel te bewijzen dat de gebruiker 'schuldig' is aan een blessure?

* Missmoonie stelt voor het leasepaard tuigage/dekens beschikbaar. Deze kunt u vinden
in de zadelkast van uw leasepaard, hiervan mag u gebruik maken, dit is echter niet verplicht.

* De gebruiker mag niet toestaan dat vrienden of kennissen op het leasepaard rijden.
* dus wildvreemden mag ze wel laten rijden? Kun je beter van maken dat uitsluitend gebruiker mag rijden en verder niemand.

* Extra kosten zoals: hoefijzers, dierenarts, fysiotherapeut zijn voor de
gebruiker. Het is gebruiker niet toegestaan zonder overleg met eigenaar extra kosten te
maken voor hoefsmid of dierenarts, fysiotherapeut. Indien de eigenaar akkoord gaat met extra
kosten zijn deze voor rekening van de gebruiker.

* Papieren zoals paspoort en dergelijke welke nodig zijn voor het rijden van concoursen
kunnen bij Missmoonie worden opgevraagd en dienen direct na afloop van de wedstrijd te
worden ingeleverd.

* Bij het vervoeren van het leasepaard is de gebruiker verplicht deze te vervoeren in een
goede paardentrailer/vrachtwagen en goed te beschermen, dat wil zeggen het paard draagt
been of transportbeschermers, bij koud weer een deken en als het paard bezweet is een
zweetdeken.

* Zonder wederzijdse schriftelijke opzegging wordt deze lease-overeenkomst maandelijks
automatisch verlengd

* Bij beëindiging van deze lease-overeenkomst dienen zowel Missmoonie als gebruiker
uiterlijk 1 maand vooraf schriftelijk op te zeggen.

Hierbij verklaar ik dat ik deze overeenkomst gelezen hebt en hiermee accoord gaat.

Eigenaar Ukkie: Leaser :

Graag jullie reactie

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 02:17

PP >> TAO

San87

Re: Wat vinden jullie van deze lease overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:13

Bij beëindiging van deze lease-overeenkomst dienen zowel Missmoonie als gebruiker

Als ik jou was zou ik hier ook nog even over nadenken of het anders verwoorden. Wat nou als het jou niet bevalt en je per direct er mee wil stoppen? Het blijft immers jou paard.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:18

Sonja schreef:
Ik heb een paar (hele flauwe) opmerkingen toegevoegd, waar je mank op kunt gaan.
Verder mis ik informatie/afspraken over bv hoe het paard verzekerd is en wiens aansprakelijkheid het paard is in welke situaties. Zijn er bv ook afspraken over buitenrijden? En als gebruiker dat zonder zadel en hoofdstel en met alleen een touwtje om de hals gaat doen, wat vind jij daar dan van?

Missmoonie86 schreef:
Lease overeenkomst:
Mevrouw Missmoonie ,eigenaar Ukkie
De heer/mevrouw ( je eigen naam ) wonende
te( je woonplaats) hierna te noemen “gebruiker”.
Betreft het leasepaard ‘Ukkie
Zijn als volgt overeengekomen:

Bedankt voor de aanvulling, het heeft me toch aant denken gezet en heb de lease overeenkomst aangepast.
Ook even bij een collega van me op het werk laten nakijken :D Hartstikke bedankt voor de aanvulling ;)

* Met ingang van datum 28 Januari least gebruiker van Missmoonie het
bovengenoemde paard voor een overeengekomen bedrag van 200,-euro per maand

* Het overeengekomen bedrag van 200,- euro betaalt de gebruiker voor de 1e dag
van elke maand. Dit kan contant betaalt worden.
* OK, dat KAN contant betaald worden. Maar het KAN dus ook per bank of postduif? Concreter, gewoon duidelijke afspraak maken.

* Deze lease-overeenkomst geeft de gebruiker recht tot het zelfstandig rijden per maand.
* Wat is "zelfstandig rijden per maand" ?

* Het is toegestaan om les te nemen van een gediplomeerde instructeur/instructrice
De kosten zijn voor eigen rekening.
* voor eigen rekening van wie? Gebruiker of verleaser? Duidelijker omschrijven.

* De gebruiker verzorgt het leasepaard volgens de maatstaven van Missmoonie.
*Nutteloze regel als je niet precies omschrijft wat jouw maatstaven zijn.

* Indien het leasepaard door blessure of ziekte niet als leasepaard kan worden ingezet dan
zorgt Missmoonie voor een passende oplossing tenzij de gebruiker schuldig is aan
blessure.
* "Passende oplossing" kan voor sommige mensen ook het beschikbaar stellen van een eikenhouten hobbelpaard zijn. Concreter omschrijven. En hoe denk jij helder te krijgen danwel te bewijzen dat de gebruiker 'schuldig' is aan een blessure?

* Missmoonie stelt voor het leasepaard tuigage/dekens beschikbaar. Deze kunt u vinden
in de zadelkast van uw leasepaard, hiervan mag u gebruik maken, dit is echter niet verplicht.

* De gebruiker mag niet toestaan dat vrienden of kennissen op het leasepaard rijden.
* dus wildvreemden mag ze wel laten rijden? Kun je beter van maken dat uitsluitend gebruiker mag rijden en verder niemand.

* Extra kosten zoals: hoefijzers, dierenarts, fysiotherapeut zijn voor de
gebruiker. Het is gebruiker niet toegestaan zonder overleg met eigenaar extra kosten te
maken voor hoefsmid of dierenarts, fysiotherapeut. Indien de eigenaar akkoord gaat met extra
kosten zijn deze voor rekening van de gebruiker.

* Papieren zoals paspoort en dergelijke welke nodig zijn voor het rijden van concoursen
kunnen bij Missmoonie worden opgevraagd en dienen direct na afloop van de wedstrijd te
worden ingeleverd.

* Bij het vervoeren van het leasepaard is de gebruiker verplicht deze te vervoeren in een
goede paardentrailer/vrachtwagen en goed te beschermen, dat wil zeggen het paard draagt
been of transportbeschermers, bij koud weer een deken en als het paard bezweet is een
zweetdeken.

* Zonder wederzijdse schriftelijke opzegging wordt deze lease-overeenkomst maandelijks
automatisch verlengd

* Bij beëindiging van deze lease-overeenkomst dienen zowel Missmoonie als gebruiker

Hierbij verklaar ik dat ik deze overeenkomst gelezen hebt en hiermee accoord gaat.

Eigenaar Ukkie: Leaser :

Graag jullie reactie

jamiroquai

Re: Wat vinden jullie van deze lease overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 18:22

- Opeggen schriftelijk en aangetekend.
- paard voorzien van een gezondheidsverklaring niet ouder dan ...... uur ínleveren'.

Als de leaser slim is, laat ze een korte gezondheidskeuring doen voor de aankoop. Als ze niet met hem verder wil, dan voorzien van gezondheidsverklaringen inleveren. ( Mijn paard kreeg gezondheidsproblemen in de proeftijd, waar niemand iets aan kon doen. Dat kan een hoop ellende besparen)