bijrijder voor jonge pony.........jullie mening aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Re: bijrijder voor jonge pony.........jullie mening aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:57

Er zijn genoeg volwassen ruiters die erg klein zijn (ik ben zelf 1m50), en dus nog prima op een C pony passen. Gewoon even zoeken :)

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:42

Ik zou eens gaan kijken bij maneges in de buurt en daar een advertentie achter laten op het prikbord, er zijn genoeg mensen die naar lessen en wellicht een bijrijdpony willen hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:31

rachel_j schreef:
Duhelo schreef:
ook rekening houden, op een trainingsstal staat ze pakweg max 2 maand in trainig, wordt goed doorgereden, en wordt dan door uw dochter enkel de basis gereden, gegarandeert dat pony weer verkeerde dingen oppikt of terug stijf wordt.
denk dat het ook beter is om pony op langere termijn standaard 1 of 2 maal per week door een "betere" ruiter te laten rijden, zodat het stapsgewijs kan opbouwen, en lekkr soepel blijft.voor je dochter ook beter als ze oefeningen kan leren dat de pony al kent :)

euh ik weet niet hoe je op het idee komt dat hij stijf zou zijn??

zowiezo is ieder niet getraind paard in meer of mindere mate stijf, ieder paard heeft een betere en een slechtere kant.
een goede ruiter kan het paard op beide zijden even soepel krijgen, maar als dit maar enkele weken getraind wordt, en daarna terug op het land gezet wordt of enkel gereden wordt door een ruiter die dat nog niet aanvoelt, dan zal het dier gegarandeerd terug in zijn "oude" gewoontes hervallen, en terug een betere en een slechtere kant ontwikkelen.
Daarvan denk ik dat het beter is om de pony wekelijks te laten rijden door een ruiter die dat wél voelt, en de pony losmaakt/soepelhoud, tot je dochter genoeg ervaring heeft om het zelf aan te voelen en eruit te rijden ;)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 18:37

dat is ook hetgene wat ik zoek, eerst dient de pony goed dressuurmatig doorgereden te worden, en dan natuurlijk wel onderhouden, dat is logisch anders heeft het allemaal geen zin.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:23

dan zou je denk ik beter voor een goede bijrijder gaan (of eventueel combi, eerst trainingsstal en dan bijrijder, maar zou mijn keus niet zijn)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 23:41

ik wil hem niet naar een trainingsstal brengen, dus de keuze valt op een bijrijder , die de pony dan ook voor langere tijd kan/wil rijden.
dus mocht er iemand intresse hebben, stuur me maar een pb!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:07

Misschien is het dan handig om je woonplaats te vermelden.

Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:10

ik ben ook maar 1,58 en 15 dus denk dat je wel iemand kan zoeken in je omgeven die hem wil inrijden
zijn wel kleinere meisjes/jongens.

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:13

Zoeken naar mensen die aan huis les geven, en dan misschien vragen of ze ook aan huis willen inrijden?