Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
evdpanne schreef:De how's racesafe had ik ook al gezien inderdaad, ook de aeroware ofzo iets... Weet iemand ook toevallig waar deze in Zuid-Holland/Noord-Holland in de winkel zijn te passen? Vind het wel zo fijn om een bodyprotector in de winkel te passen zodat ik zeker weet dat ik de goede maat heb!
Evony schreef:evdpanne schreef:Ik ben ook op zoek naar een bodyprotector en misschien dat iemand hier mij tips kan geven. Ik heb ondertussen twee ruiterwinkels gehad (pasdedeux bij ons in de buurt en divoza zoetermeer). Bij pas de deux aantal aan gehad van harry's horse en imperial riding maar deze waren allemaal niet goed van maat (te groot boven maar wel kort genoeg of zaten boven weer goed en waren weer te lang.... lastig dus!). Bij pas de deux zeiden ze al dat een stuk afknippen niet mag en ook zeker niet is aan te raden in verband met de veiligheid. Bij Divoza kwamen ze juist wel met het idee en toen reageerde ik al gelijk met 'maar dat mag toch helemaal niet' en toen was het gelijk ja nou ja als je officieel gaat starten daarmee niet nee... Beetje stom advies dan en als ik het niet wist had ik het misschien nog wel gedaan ook....
Maar goed ik heb dus een maat L van kleding en ik ben niet zo lang (1.72 maar volgens mij gewoon een kort bovenlijf ofzo). Ook heb ik best wel grote borsten (cup E/F).... Hebben jullie misschien een idee welke bodyprotector bij mij past? Harry's Horse en Imperial Riding passen dus niet
. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen aangezien zo'n ding lang mee gaat en het ook niet vervangen hoeft te worden bij een val
. En daarnaast is mijn rug me veel meer waard dan een 99 euro ofzo
.
Bij hows racesafe heb je ipv de gewone maten ook nog lengte maten bijvoorbeeld volwassenen small kort dus dat is al erg fijn.
Daar bij bestaat de body uit 2 delen een voor en een achterkant en dat zit aan elkaar met een veter, strak gestrikt dus kan je ook wat losser maken ivm borsten en zo!
als je goed naar de zijkant kijkt zie je daar de veter!
en er zijn modellen in de aanbieding bij de eventingshop.nl !

. Er kwam een fiets van boven uit de bosjes zetten (zo'n crosser) die hoorde daar ook helemaal niet te rijden. Ik schrok er ook best van dat ie ineens achter ons langs dook... Shaggy was al even onrustig dus dacht dat er misschien een ander paard aan kwam, maar die fietser had ik ook niet zien aankomen. En we zaten net op het paadje naar beneden het bos uit, dus shaggy in galop naar beneden het fietspad op en daar had ik hem weer stil.
. Cap is uiteindelijk ook maar 1 laagje, maar beschermt wel, natuurlijk nooit helemaal maar wel meer dan wanneer je het niet draagt... Maar je moet wel een goed passende hebben inderdaad, daarom wil ik ook gewoon goed advies! idefix4 schreef:En ik ken juist een voorbeeld van een bodyprotector die juist schade veroorzaakte. Meisje viel van haar paard en als ze hem niet had gedragen, was ze er lachend weer opgeklommen. Ze had er wel één aan en ze kon met haar arm niet adequaat reageren. Gevolg gebroken sleutelbeen. Volgens de arts die alles mocht maken, was de protector niet op maat. Op de groei kopen is dus heel fout. En veel ouders redeneren vaak wel zo. Ik niet, mijn dochter heeft geen bodyprotector aan.
Anthea schreef:idefix4 schreef:En ik ken juist een voorbeeld van een bodyprotector die juist schade veroorzaakte. Meisje viel van haar paard en als ze hem niet had gedragen, was ze er lachend weer opgeklommen. Ze had er wel één aan en ze kon met haar arm niet adequaat reageren. Gevolg gebroken sleutelbeen. Volgens de arts die alles mocht maken, was de protector niet op maat. Op de groei kopen is dus heel fout. En veel ouders redeneren vaak wel zo. Ik niet, mijn dochter heeft geen bodyprotector aan.
Dit is dan ook niet de schuld van de bodyprotector, maar die van haarzelf. Je koopt toch ook geen te grote cap??
Ouders hadden hun onkunde toegegeven en zijn voor een goed advies naar een gerenomeerde ruitershop gegaan met het kind en hebben zich daar laten adviseren. Dan mag je er als ouder van uit gaan, dat je voldoende actie hebt ondernomen. Bij ons op de club hebben mensen hun rug, benen, armen, sleutelbenen al gebroken. Maar tot nu toe nog geen ongelukken die voorkomen hadden kunnen worden als ze zo'n ding droegen. Sterker nog: Die éne die hem droeg ging ook met een gescheurde rugwervel de ambulance in. Nope ik snap het nut er niet van. Net als van een cap overigens, maar die draag ik dan weer wel en mijn dochter ook. Da's verplicht op de club namelijk. En buiten is het met takken wel makkelijk.