Body-protector aanschaffen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Body-protector aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:21

die is vooral erg goed en comfortabel ;)

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:46

Ik zou kijken of je niet van iemand een bodyprotector kan lenen als het maar voor eventjes is, bij sommige ligt die zomaar in de kast en wordt er niets mee gedaan. Je moet hem natuurlijk wel passen en kijken of hij jou ook past dat is wel erg belangrijk.

Of je koopt een 2ehands ik heb zelf ook een 2e hands bodyprotector omdat ik hem toch niet vaak nodig heb en ik wist iemand die er vanaf wilde en hij pastte ideaal.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:31

De how's racesafe had ik ook al gezien inderdaad, ook de aeroware ofzo iets... Weet iemand ook toevallig waar deze in Zuid-Holland/Noord-Holland in de winkel zijn te passen? Vind het wel zo fijn om een bodyprotector in de winkel te passen zodat ik zeker weet dat ik de goede maat heb!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:21

evdpanne schreef:
De how's racesafe had ik ook al gezien inderdaad, ook de aeroware ofzo iets... Weet iemand ook toevallig waar deze in Zuid-Holland/Noord-Holland in de winkel zijn te passen? Vind het wel zo fijn om een bodyprotector in de winkel te passen zodat ik zeker weet dat ik de goede maat heb!

Geen idee, maar je kan het hier proberen (ligt in zuid/noord-holland:
http://www.braaafruitersport.nl/
http://www.ruitersport-levade.nl/
http://www.ruitersportoutlet.nl/
http://www.vanschieruitersport.nl/
http://www.post-ruitersport.nl/
http://www.freddysruitersport.nl/
http://www.vanrijs.nl/
http://www.divoza.nl/

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:24

Divoza heb ik al gehad, en daar gaven ze mij het stomme advies om er maar en stukje vanaf te knippen... Van Schie kan ik nog wel proberen die zit idd ook wel in de buurt!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:26

Kan je'm niet bestellen en als het niet past terug sturen?
Waarschijnlijk past het wel als je je eigen goed opmeet. :+

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:30

Evony schreef:
evdpanne schreef:
Ik ben ook op zoek naar een bodyprotector en misschien dat iemand hier mij tips kan geven ;). Ik heb ondertussen twee ruiterwinkels gehad (pasdedeux bij ons in de buurt en divoza zoetermeer). Bij pas de deux aantal aan gehad van harry's horse en imperial riding maar deze waren allemaal niet goed van maat (te groot boven maar wel kort genoeg of zaten boven weer goed en waren weer te lang.... lastig dus!). Bij pas de deux zeiden ze al dat een stuk afknippen niet mag en ook zeker niet is aan te raden in verband met de veiligheid. Bij Divoza kwamen ze juist wel met het idee en toen reageerde ik al gelijk met 'maar dat mag toch helemaal niet' en toen was het gelijk ja nou ja als je officieel gaat starten daarmee niet nee... Beetje stom advies dan en als ik het niet wist had ik het misschien nog wel gedaan ook....

Maar goed ik heb dus een maat L van kleding en ik ben niet zo lang (1.72 maar volgens mij gewoon een kort bovenlijf ofzo :=). Ook heb ik best wel grote borsten (cup E/F).... Hebben jullie misschien een idee welke bodyprotector bij mij past? Harry's Horse en Imperial Riding passen dus niet :P. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen aangezien zo'n ding lang mee gaat en het ook niet vervangen hoeft te worden bij een val ;). En daarnaast is mijn rug me veel meer waard dan een 99 euro ofzo ;).

Bij hows racesafe heb je ipv de gewone maten ook nog lengte maten bijvoorbeeld volwassenen small kort dus dat is al erg fijn.

Daar bij bestaat de body uit 2 delen een voor en een achterkant en dat zit aan elkaar met een veter, strak gestrikt dus kan je ook wat losser maken ivm borsten en zo!

Afbeelding

als je goed naar de zijkant kijkt zie je daar de veter!

en er zijn modellen in de aanbieding bij de eventingshop.nl !

ik las even stiekum mee, en vroeg me af of ik deze bodyprotector ergens kan passen? ben namelijk lang en vrij slank, dus heb nog geen bodyprotector kunnen vinden die over me laatste 2 ribben valt. durf het dus ook niet aan om de bodyprotector zo te bestellen.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:31

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:34

TinekeHorses schreef:
Kan je'm niet bestellen en als het niet past terug sturen?
Waarschijnlijk past het wel als je je eigen goed opmeet. :+

Dat kan wel idd, maar ik krijg liever gewoon advies. Weet zelf niet helemaal hoe zo'n ding moet zitten :P. Heb liever iemand die helpt die het wel weet ;).

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:35

Het probleem is dat er niet veel winkels zijn met een ruime keus aan bp's.
Daarnaast heeft het personeel er in de meeste gevallen nul verstand van...
Zo jammer, dat ding hoort gewoon goed te zitten als je op een paard zit, anders zit het voor geen meter..

Kan je alleen de How's racesafe aanbevelen, rest vond ik niet zitten.
Maar die zijn nogal prijzig, hoewel internetshoppen wel wat op kan leveren..
En BR heeft ook een blokjesbp, maar heb geen idee hoe die zit.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:38

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:44

Ik heb ook zowel die van hh gepast en eentje met blokjes. Ik ben gegaan voor deze:
Afbeelding
Wel duur, maar misschien ook tweedehands te krijgen.
Ik merk er nauwelijks iets van als ik ermee rij. Hij is heel soepel.
Je moet je bp wel echt even passen, dus dat is wel een nadeel van tweedehands. En je moet er even mee zitten.
Ik vond die van HH wel vervelend zitten omdat het twee platen zijn en dus niet soepel is. Het is wel goedkoper, volgens mij, maar het is dan wel echt de moeite waard om wat extra neer te leggen voor een goede.

Zoals al gezegd, ongelukken gebeuren ook, juist, met de meest brave paarden. Dus als je er één vind die lekker zit dan is dat toch alleen maar mooi meegenomen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:56

Bij ons is in de buurt iemand van dr paard af gevallen, net tegen een lantaarnpaal aan.... Die is nu vanaf dr middel verlamt. Vlak daarvoor is mijn paard buiten geschrokken en het bos uit geraced het fietspad op waar ik hem gelukkig wel weer snel terug had. Gelukkig ook blijven zitten maar het zet je wel aan het denken! Mijn pony is over het algemeen heel braaf maar kan dus ook echt wel eens schrikken... En als je dan in het bos tegen een boom aan komt of idd langs de weg tegen een lantaarnpaal heb ik er toch liever een bodyprotector tussen. Het beschermt wel iets!

En tja mijn rug is me wel veel waard! Dus dan maar een wat duurdere bodyprotector die goed zit en die je dan ook sneller aantrekt...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:02

Dus jij hebt er wel één aangeschaft. Waar schrok Shaddy van dan? Dat is toch zo'n coole vent, die nergens van op kijkt? Begint hij wat frisser te worden?
Ik weet niet hoor, dan moet je bij alles een bodyprotector aan. En als de klap hard zat is heb je er ook niks aan. Ik denk niet dat deze persoon er baat bij had gehad als ze er één had aangehad, want dan maak je wel een flinke smak!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:04

@Krips: Ik vraag me altijd af of die klittenband dingen aan de zijkant niet na een tijdje rijden losser gaan zitten..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:04

En ik ken juist een voorbeeld van een bodyprotector die juist schade veroorzaakte. Meisje viel van haar paard en als ze hem niet had gedragen, was ze er lachend weer opgeklommen. Ze had er wel één aan en ze kon met haar arm niet adequaat reageren. Gevolg gebroken sleutelbeen. Volgens de arts die alles mocht maken, was de protector niet op maat. Op de groei kopen is dus heel fout. En veel ouders redeneren vaak wel zo. Ik niet, mijn dochter heeft geen bodyprotector aan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:07

Ik heb er nog geen eentje, maar ben wel op zoek ;). Er kwam een fiets van boven uit de bosjes zetten (zo'n crosser) die hoorde daar ook helemaal niet te rijden. Ik schrok er ook best van dat ie ineens achter ons langs dook... Shaggy was al even onrustig dus dacht dat er misschien een ander paard aan kwam, maar die fietser had ik ook niet zien aankomen. En we zaten net op het paadje naar beneden het bos uit, dus shaggy in galop naar beneden het fietspad op en daar had ik hem weer stil.

Een bodyprotector is wel extra laag bescherming. Het is niet voor niks ontworpen ;). Cap is uiteindelijk ook maar 1 laagje, maar beschermt wel, natuurlijk nooit helemaal maar wel meer dan wanneer je het niet draagt... Maar je moet wel een goed passende hebben inderdaad, daarom wil ik ook gewoon goed advies!

Sacalip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:35

Je kan gewoon een tweedehands bodyprotector aanschaffen :j .
Als ze heel van buiten zijn, zijn ze ook heel van binnen! Zo simpel is het hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:36

idefix4 schreef:
En ik ken juist een voorbeeld van een bodyprotector die juist schade veroorzaakte. Meisje viel van haar paard en als ze hem niet had gedragen, was ze er lachend weer opgeklommen. Ze had er wel één aan en ze kon met haar arm niet adequaat reageren. Gevolg gebroken sleutelbeen. Volgens de arts die alles mocht maken, was de protector niet op maat. Op de groei kopen is dus heel fout. En veel ouders redeneren vaak wel zo. Ik niet, mijn dochter heeft geen bodyprotector aan.

Dit is dan ook niet de schuld van de bodyprotector, maar die van haarzelf. Je koopt toch ook geen te grote cap?? :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:39

Een bp is inderdaad geen garantie dat je niets krijgt, maar het vangt een stuk van de klap op.
Ik ben benieuwd in hoeveel van de gevallen een bp niet passend is, volgens mij ontzettend vaak. Of ik zie het gewoon te vaak (lees ook teveel op bokt dat hij niet fijn zit, omhoog kruipt, te lang is).
Echt ontzettend slecht van de verkopers en hele slechte promotie..

Hier vind je de maten van de racesafe:
http://www.treehouseonline.co.uk/sizes/6

En op één van de foto's staat hoe de correcte lengte moet zijn:
http://www.treehouseonline.co.uk/product/5

Op Ebay vind je ze nog wel eens tweedehands, en nieuw zijn ze er ook een stuk goedkoper.

Nou Anthea, ik ben bang dat er hele slechte passervice is, waardoor heel veel mensen denken een goed passende te hebben terwijl hij echt voor geen meter past..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:44

Anthea schreef:
idefix4 schreef:

Dit is dan ook niet de schuld van de bodyprotector, maar die van haarzelf. Je koopt toch ook geen te grote cap?? :+

Kamsel: In dit verhaal, was het hetzelfde gegaan idd! :j Ouders hadden hun onkunde toegegeven en zijn voor een goed advies naar een gerenomeerde ruitershop gegaan met het kind en hebben zich daar laten adviseren. Dan mag je er als ouder van uit gaan, dat je voldoende actie hebt ondernomen. Bij ons op de club hebben mensen hun rug, benen, armen, sleutelbenen al gebroken. Maar tot nu toe nog geen ongelukken die voorkomen hadden kunnen worden als ze zo'n ding droegen. Sterker nog: Die éne die hem droeg ging ook met een gescheurde rugwervel de ambulance in. Nope ik snap het nut er niet van. Net als van een cap overigens, maar die draag ik dan weer wel en mijn dochter ook. Da's verplicht op de club namelijk. En buiten is het met takken wel makkelijk.

Zo'n verhaal als jij vertelt Esther, hebben Frank en Sabrina ook meegemaakt. Liep allemaal ook goed af.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:54

Ach ja ik denk toch wel dat de bodyprotector iets van de klap opvangt... Net als een cap... Het kan toch het verschil zijn tussen een hersenschudding of in coma belanden. Hersenschudding is vervelend maar daar kan je nog wel goed van herstellen... Als het erger is herstel je misschien niet meer of duurt het in ieder geval veel langer...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:56

Tja, daar gedijt die markt op. ;)
Heb je je zadel nog steeds in de verkoop? Is je paardje inmiddels voorzien van wat anders, want je was er mee bezig toch?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:59

Maar je kunt je natuurlijk afvragen wat de schade was geweest zonder bp, misschien wel een volledige dwarsleasie? (paste die bp wel goed?)

Bij één winkel wisten ze er helemaal niets van af, bij winkel 2 was ik met een vriendin en haar vriendin, daar hebben 2 van ons de verkeerde maat meegekregen.. Na de 1e x rijden hebben we ze teruggebracht en de goede maat meegenomen (toen zijn we overigens wél goed geholpen).
En een andere vriendin heeft ook een niet passende meegekregen (bij winkel 3), ze heeft er een stuk afgeknipt, maar volgens mij is hij helemaal te groot voor haar.
Oja en we zijn geen van allen nog in de groei :D
Laatst bijgewerkt door kamsel op 07-02-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:59

Als je verhalen hoort dat een cap met een val in tweeën is gebroken dan vind ik het echt ontzettend raar dat je het nut er niet van snapt..

Ik rij met bodyprotector en cap. Ben met mijn bp 2 keer gevallen en had nergens last van, maar die draag ik voornamelijk omdat ik een paard heb wat overal spoken ziet en dit geeft mij net wat meer zelfvertrouwen. :)

Overigens vind ik zelf de kans dat je een bodyprotector hebt die niet past zo ontzettend klein! Je moet goed opletten dat de achterkant niet tegen je zadel aankomt en of je wel naar achteren kan leunen bij een afsprong zonder dat je last hebt van je BP. Ze zijn zo ontzettend verstelbaar! Ik heb er eentje van Kieffer die ik ook echt al jaren heb, en reken maar dat ik helaas een heleboel ben aangekomen maar hup ik maak 'm wat breder en wat langer en hij past. :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-11 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt