Niet aan de Ruiterpaden houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Candace

Re: Niet aan de Ruiterpaden houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:45

Lees even mn edit ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:55

Candace schreef:
Lees even mn edit ;)

op de wandelaars letten is niet genoeg
jij hebt niet op het wandelpad te rijden

ik mag met m'n fiets ook de snelweg niet op, ongeacht of ik oplet of er autos rijden :+

Het ging hier ook niet over penningen kopen, maar als je jezelf goed genoeg vindt om op wandelpaden etc te gaan rijden, ben dan ook stoer genoeg om die boete aan te pakken en sla dan niet op de vlucht
Daarmee verpest je het imago van de ruiterij, en dat is eeuwig zonde.

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:58

Ik heb, samen met een andere ruiter, precies hetzelfde gehad als jij. Alleen wij kwamen iemand van de milieupolitie tegen.
We rijden eigenlijk altijd braaf op ruiterpaden en dachten dus dat we netjes het pad volgden. Helaas bleek achteraf dat we het stukje bos hadden moeten verlaten, en een weg moesten oversteken, om op het ruiterpad te blijven. Terwijl het pad optisch wel gewoon door liep. Nooit doorgehad dus dat er vanaf daar (waar het pad nog maar amper 40 m. doorloopt!) geen ruiterpad-markering meer stond...
Allebei een boete van 50 euro ontvangen.

Zou het wel netjes vinden als de BOA's gewoon even wijzen op het feit dat je ergens bent waar je niet hoort met paard en dat ze je de kans geven om terug te keren naar de ruiterpaden. Als ze je dan nog een keer betrappen dan snap ik zo'n boete best wel. Dan doe je het duidelijk tegen beter weten in.
Maar in situatie's waarbij het gewoon niet goed duidelijk is waar je als ruiter heen moet vindt ik het heel flauw.

Wij hebben foto's gemaakt van de onduidelijke situatie en die als bezwaar opgetuurd, met het verzoek of ze dan misschien een bordje kunnen plaatsen waar aangegeven wordt dat je geacht wordt om de weg over te steken. Helaas nooit wat van terug gehoord, maar het valt wel te proberen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:59

Ik heb een boete gekregen, Niet op de ruiterpaden gereden. Maar de boete is nooit door gekomen..

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:04

Boswachters mogen zeker boetes uitdelen, ik heb van de zomer 60 euro moeten betalen omdat de boswachter in kwestie me al 5 a 6 waarschuwingen gegevan had. :o Achja 60 euro voor 5 jaar rondrijden zonder me aan de ruiterpaden te houden heb ik er wel voor over hoor :P
De ruiterpaden zijn hier ontzettend onlogisch aangelegd (één rondje midden in het bos met 1 pad ernaar toe, maar die is erg slecht onderhouden. (Rijden ze met nat weer met jeeps doorheen, paard zakt in stap a tot de koges weg). En nog één heel smal pad met een geultje van ong 50 cm breed en 15 cm diep in het midden. En een andere ligt direct naast het fietspad wat een nat gras/modderpad is (lekker handig als je ijzers onder hebt).
Daarnaast moet ik door het bos als ik naar de binnenmanege wil, als ik me dan aan de ruiterpaden moet houden doe ik er een kwartier langer over... Ja daag :wave:

Heb al zoooo vaak geklaagt erover maar ze doen er gewoon niks mee, heb zelf een lijstje met tips gegeven.
Ben sinds die boete trouwens nooit weer een boswachter tegengekomen(te paard). En voor die waarschuwingen in 4 jaar lang maar één keer. Ik rij liever over een goed pad waar geen wandelaars lopen, dan een slecht ruiterpad met allemaal kinderwagens en honden..

sanneXjessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:49

Candace schreef:
Nou ik doe het op een andere manier, als ik een boswachter zie heeft mn pony de tijd van zn leven; RENNUUUH!

Wij doen het zelfde, bij ons in bos allemaal bochten, denk maar niet dat hij op zijn fietsje ons bijhoud }>
Al zo'n 3x gebeurd :o

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 19:49

Bij mij waren ze met een auto :P
En die vervuilt het bos meer dan mijn pony O:)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:06

sanneXjessy schreef:
Candace schreef:
Nou ik doe het op een andere manier, als ik een boswachter zie heeft mn pony de tijd van zn leven; RENNUUUH!

Wij doen het zelfde, bij ons in bos allemaal bochten, denk maar niet dat hij op zijn fietsje ons bijhoud }>
Al zo'n 3x gebeurd :o

Bij mij zijn ze ook met de auto, maar wat ook goed werkt is gewoon zeggen dat je 15 bent :D

Gerlindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:01

ik rijd bijna altijd op bospaden waar ik niet mag komen, want tegenwoorden zijn er bij mij in de buurt helemaal geen ruiterpaden meer.
dus als ik niet op die andere paden rijd, kan ik helemaal nergens meer rijden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:57

Op onze vorige stal reed ik vaak buiten de ruiterpaden omdat die maar heel beperkt waren waardoor je altijd hetzelfde rondje moest rijden.
Iedereen van stal zei dat je gewoon je weg moest kiezen en dat er niet bekeurd werd.
En inderdaad, ben een paar keer staatsbosheer en de boswachter tegen komen en beide deden niks anders dan een praatje maken.

Op de huidige stal rij ik zelf vrijwel enkel over de ruiterpaden omdat deze er oneindig veel zijn.
Bijna alle stalgenoten doen het niet, dus als ik met hun rij heb ik vaak geen keuze.
Maar volgens hun wordt er hier ook niet bekeurd.

Mandy25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:10

Bij mij en mijn moeder is het wel voorgekomen, dat wij op het meer bij ons in de buurt reden en werden aangehouden. We kregen een waarschuwing. We wisten het dan ook niet.
Laatst reed ik er, maar het staat ook nergens aangegeven. Dan vind ik het best raar dat ze je dan toch en boete kunnen geven.
Als je bij ons in het duin van het pad afgaat, gaat het geloof ik dat het per hoef gaat dat je van het pad af bent. hier staat wel aangegeven dat je op de paden moet blijven. Dus dan vind ik het logisch, dat je bekeurt wordt.