wordt niet betaald, pony terughalen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:20

Kim90 schreef:
Ik zou aanbellen en zeggen dat als er nu niet contact afgerekend wordt hij direct mee gaat in de trailer.
Ben benieuwd of er een contractje gemaakt is.

En voor de volgende keer: Pony niet mee zonder betalen..

Helemaal mee eens!!!

En als ze het zogenaamd aan de balie bij de bank hebben geregeld, krijgen ze daar ook een bewijs van!!!

hannico09

Re: wordt niet betaald, pony terughalen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 15:24

Die mensen wonen daar dus niet, dus aanbellen heeft weinig zin....

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:25

Zou de pony graag ophalen...omdat ik er geen lekker bij zou hebben dat die arme pony bij die mensen moest blijven staan.
Wat er al gezegd is als ze geen €100,00 kunnen betalen hoe voeren ze dat arme beest dan?

hannico09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 15:27

volgens mij is het geen kwestie van niet kunnen betalen.....

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:28

Verwacht je dat ze binnenkort wel betalen. Hoe ga je het oplossen wanneer ze dit niet doen?

carolientje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:29

Gewoon pony terug halen!!!! Ze houden niet aan afspraak en jij hebt de paspoort dus jij bent off eigenaar!!! Niks overmaken qua geld!!!

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:32

Inderdaad, gelijk ophalen!

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:33

meteen ophalen zou ik zeggen...
als je het mij vraagt had ik m zo weer van de wei gehaald de dag dat je m gebracht hebt en te horen kreeg dat ze het geld niet bij zich hadden!
maar dat is achteraf en heb je nu niets meer aan.

ik zou er heen gaan en inladen, dan een sms sturen met de text dat de pony weer bij jou is.

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:33

carolientje6 schreef:
Gewoon pony terug halen!!!! Ze houden niet aan afspraak en jij hebt de paspoort dus jij bent off eigenaar!!! Niks overmaken qua geld!!!

Paspoort is geen eigendomsbewijs

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:37

Ik dacht er niet eens een minuut over na. Hup, weer lekker mee naar huis met de trailer! Als 100 euro al teveel is om netjes af te rekenen.
Dat een paspoort geen eigendomsbewijs is zou mij niets kunnen schelen. Zij hebben ook niets waarop ze aan kunnen tonen dat het hun pony is.
Mee naar huis dat beesje!

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:38

RedZone schreef:
carolientje6 schreef:

Maar als je het paspoort heb, kan je toch aanvragen aan de mensen die dat paspoort hebben gemaakt (staat erin) en bijv. een mail sturen en dan op je naam laten zetten? Volgens mij had ik dit pas gelezen, als het fout is sorry :o

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:40

Ik dacht van niet, maar dat zou best wel kunnen als je het gelezen hebt.

Dit is wat ik vind:
Ten eerste is het paspoort géén geldig eigendomsbewijs, dat het paspoort op je naam staat betekend niet dat je de rechtmatige eigenaar bent van een paard/pony. Een schriftelijke koopovereenkomst is dat wel.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:41

xTamay: Op naam zetten kan bij het stamboek waar het paard ingeschreven staat, hiervoor heb je wel het paspoort nodig aangezien je die dan moet insturen, je adres erin gezet wordt en weer teruggestuurd wordt.

Edit: een betalingsbewijs is ook een bewijs van eigendom..
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 19-01-11 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Citaat:

Maar als je het paspoort heb, kan je toch aanvragen aan de mensen die dat paspoort hebben gemaakt (staat erin) en bijv. een mail sturen en dan op je naam laten zetten? Volgens mij had ik dit pas gelezen, als het fout is sorry :o[/quote]

En dan nog is het geen eigendomsbewijs! Ook stamboekpapieren op jouw naam zijn GEEN eigendomsbewijs, een chip op jouw naam ook niet!

Chubby

hannico09 schreef:
Ik heb hem dus niet meegegeven, maar daar naar toe gebracht. Toen hij al in de wei liep met z' n nieuwe vriendjes, hoorde ik pas dat ze nu geen geld bij hadden.

Ik had 'm daar sowieso al niet achtergelaten. Of nu geld overhandigen, of pony weer terug de trailer in.

Zou er dus vanmiddag heen rijden met de trailer, daar aangekomen bellen dat ze het geld nu contant kunnen komen overhandigen en anders pony weer inladen en meenemen.

superwoman

Kim90 schreef:
Ik zou aanbellen en zeggen dat als er nu niet contact afgerekend wordt hij direct mee gaat in de trailer.
Ben benieuwd of er een contractje gemaakt is.

En voor de volgende keer: Pony niet mee zonder betalen..

Ik zou hem eerst in de trailer mee naar huis nemen en dan pas laten weten wat ik heb gedaan of mochten de mensen er bij staan ook stug de pony inladen en hen overdonderen :D Als je dat ergens anders moet uitvechten sta je niet zo sterk namelijk, want ze kunnen je wel beletten om de pony in te laden.

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:44

vanmiddag inderdaad trailer pakken. niet betalen? paard mee terug!
Maar paspoort is geen eigendomsbewijs..

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:45

PercyLeen schreef:
Paspoort is in Ned GEEN eigendomsbewijs! Jij moet kunnen aantonen dat je financieel verantwoordelijk bent geweest voor het dier

Zover was ik ook nog wel.. :+ maar de pony staat daar 2 weken, toon maar eens aan dat je daar 2 weken 'financieel verantwoordelijk' voor bent.

Wat ik me af vroeg was: Is een pony 'verkocht' als er niet betaald is. Want een pony die niet verkocht is, is met eigendomsbewijs toch nog gewoon van de eigenaar.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:47

ik zou niet zo lang wachten en vragen op bokt. Zo simpel is het, niet betalen = geen pony punt uit.
Ik zou je pony maar eens gaan terughalen en pas weer meegeven als je de 100 euro hebt ontvangen.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:49

grote sterke vent en een knuppel meenemen, haha.

TS; als je hun adres niet eens weet, dan geef je je paard toch niet mee ? :oo
Verder kun je bij de gemeente bellen en vragen wie de eigenaar is van het landje, dat zijn dan zij, of de eigenaar van het landje weet anders wel wie het huurt van hem. Zeg dan uiteraard niet het hele verhaal, anders krijg je geheid geen antwoord :+

Edit: Als zij niet kunnen bewijzen dat ze hem gekocht hebben, en kopen kun je alleen als er geld betaald is, al is het een euro...
Dan is ie toch nogsteeds van jou? Als ze het paard van jou gratis gekregen zouden hebben zouden ze ook een eigendoms overeenkomst moeten hebben..

En deze mensen hebben niks!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:51

Wat een geratel over paspoort is geen eigendomsbewijs, koopcontracten, aantonen wie de eigenaar is... die pony staat er nog maar kort, die mensen hebben niet betaald en dus is het hun pony niet. Gewoon ophalen en klaar. Het zou een ander verhaal worden als dat beest daar al maanden lang zou staan, want dan heb je het over onderhoudskosten etc.

Niet wachten, trailer achter de auto en pony halen. Laat ze eerst maar eens met geld over de brug komen.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 19-01-11 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:54

Gewoon je pony terug halen, zodra het dier weer thuis is een mailtje sturen dat je de pony hebt terug gehaald omdat hij/zij nog steeds niet betaald is.
Ik zou het ook maar snel doen, straks verkopen ze het dier snel door en is het einde helemaal zoek.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:55

gewoon de pony ophalen.. en je hebt hun achternaam en nummer toch wel? Dan kan je geloof ik zo googelen op welk adres ze wonen.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 15:55

Wil je de mensen wel nog als baasjes voor de pony?

Zo nee: pony inladen, thuis middels telebankieren het bedrag terugstorten dat ze wél hebben betaald. Klaar.

Zo ja: pony inladen, netjes bellen als je daar vertrekt (zodat ze niet eens met een lege wei geconfronteerd worden met het risico van diefstalaangifte) dat de pony nu weer mee gaat en dat ze óf de resterende 100,- overmaken óf ze het al betaalde bedrag teruggestort krijgen.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:00

inladen en meenemen,straks verkopen ze het beestje door.