buitenrijden in het bos of langs de weg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Re: buitenrijden in het bos of langs de weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:04

Vooral langs de weg.

Mijn paardje staat in de Betuwe, Maurik om precies te zijn. Mooie fruitomgeving, maar niet ideaal te paard eigenlijk. Er zijn hier en daar wat bredere beren waar je een keer een galopje kunt pakken, maar wel te weinig naar mijn zin...
Onderlangs de dijk kun je ook wel op veel plekken, maar daar is de bodem eigenlijk maar zelden goed. Ofwel het is zo nat dat je tot aan je enkels wegzakt, ofwel het sis hardgebakken en ongelijke klei. (de klei kan in de zomer echt knoerthard zijn)

ik ben 1 x met mn paardje de pont over geweest naar Amerongen. Daar kun je de Utrechtse heuvelrug op.
Maar een auto- en vrachtwagenpontje over de Rijn is ook niet echt ideaal voor een paard.
Ik wil dat wel vaker gaan doen, maar ik moet dan zeker in het begin een ervaren paard mee naast mijn paard, en eigenlijk altijd op zondag-ochtend vroeg, omdat er dan niet veel verkeer is.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:05

Liefst op afgelegen wegen, beetje door de weilanden, langs het water. In het bos vind pony niet zo leuk, word heel druk en schrikachtig, zou niet weten waarom maar het is niet ontspannend.

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:10

Ik woon langs de krommerijn dus daar kan je ook geweldig rijden en ook lekker het water in dus mij hoor je ook niet klagen ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 13:14

Voordat ik bij de mooie plekjes ben, moet ik zeker over wat 80 km wegen. Ach ik klaag niet, ik vind het wel prima zo :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:18

Hier in de buurt is jammer genoeg geen bos o.i.d. dus ik rij als
ik naar buiten ga langs de weg. Paard is gelukkig heel verkeersmak
maar galloperen doe ik niet :n Dat vind ik te gevaarlijk.
Een paar keer per jaar gaan we naar het bos/strand in Schoorl met de trailer.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 15:33

Mijn verzorgpaard staat in Dreischor dus ik moet door de polders rijden, dus langs de weg :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:52

Geen directe uitrijmogelijkheid vanuit stal, dus hier gaat het paard eerst de trailer op voor we in het bos of op de hei zijn. De weg waarlangs je eventueel naar het bos zou kunnen is niet zo geschikt, dat is een smalle dijk waar heel hard gereden wordt, die moet je eerst 3 km uit rijden, en dan heb je eerst een heel saai stuk bos waar je door heen moet.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:55

Wij wonen op het platteland en het bos is vlakbij. Maar ik rij ook regelmatig door de dorpen en landerijen heen hier omdat mijn merrie heel brafa en makkelijk is. Bos heeft mijn absolute voorkeur maar eens heerlijk van dorp naar dorp rijden vind ik ook erg leuk

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:34

In de Holterberg, meestal door het bos dus. Ook stukken heidegebied of tussen de weilanden door, klein meertje/vijver erbij :). Maar ook zo af en toe wel eens stukken door de woonwijk heen, ligt er maar net aan waar ik zin aan heb :Y).
We hebben hier alles behalve een strand.