Paard gaat vaak 'zitten', waarom??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 22:42

funnyhorses schreef:
Tja wie weet he?
Misschien kun je het vergelijken met een slapende voet effect(of een ander pijntje) bij jezelf,dat heb je ook niet constant maar als je het hebt dan neem je ook een voor jou makkelijke houding aan.
Of misschien ooit iets pijnlijks gehad in zn leven en op die manier geleerd te ontlasten met als gevolg dat het nu een aanwensel is.
Hou het gewoon goed in de gaten,bijv als ie ineens veel doet struikelen ofzo.

Dacht ook dat hij het zich gewoon gemakkelijker maakt :p (ik zit ook liever dan ik lang moet staan :D )
Ik heb hem al een jaar of 3, en hij deed het wel al op de treiler (uit angst), op de vorige stal deed hij het soms (daar was het wel altijd veel drukker)
op deze stal is het heeeeeel rustig, en het is net dat hij van de rust geniet :p

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 22:45

MeFlower schreef:
Stel dat het een gewoonte is die verder geen kwaad kan....
Dan is het toch wel erg grappig eigenlijk.... :o
Sorry, ik weet dat je liever wel met hem de trailer in wilt, maar zoals ik hierboven las:
"Oogjes toe, een tevreden gezicht", dan zie ik het al helemaal voor me, zo schattig haha! <3

Maargoed, je wilt natuurlijk wel zeker weten dat het medisch niets is.

haha, ja ik moest ook heel erg lachen in het begin, en soms duw ik dan aan zn kont en heeft hij echt geen zin om zich te verzetten XD
En in de trailer is een probleem, maar dat hebben we zelf veroorzaakt eig (mn papa, door te hard te remmen), en ik weet dat hij nooit meer rustig in de trailer zal zijn, heb het wel vaak geprobeerd maar het werd eig hoe langer hoe erger,
maar ja, als hij echt zoo bang is kan ik er toch niks mee aanvangen. Dan blijf ik liever thuis (of mss binnen een paar jaartjes zelf een vrachtwagentje aanschaffen)
XD

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:45

Nou als ik jou was zou ik me niet al te ongerust maken hoor.
Als er verder geen rare dingen zijn tijdens rijden end. dan zal het wel bij zijn aard horen.Ik denk dat het een soort van steun zoeken is,zeker omdat je zegt dat ie in de trailer onrustig is.
Dus zodra hij op een kleine ruimte staat (gang of box) dan zal ie natuurlijk meteen die steun opzoeken.Wie weet heeft ie lichte vorm van claustrofobie?! ;)

Maar vragen kost niks dus ik zou het zeker eens in de groep gooien als je een veearts tegen komt!
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 18-01-11 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 22:47

funnyhorses schreef:
Nou als ik jou was zou ik me niet al te ongerust maken hoor.
Als er verder geen rare dingen zijn tijdens rijden end. dan zal het wel bij zijn aard horen.Maar vragen kost niks dus ik zou het zeker eens in de groep gooien als je een veearts tegen komt!

Ja, bedankt voor de reacties enzo.
K vroeg me eig af of er nog meer mensen waren die dit herkenden of ooit gezien hadden XD
Vond het op zich wel grappig :p
Maar als de da nog eens komt, ga ik het zeker zeggen!

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:36

Coeur schreef:
haha, ja ik moest ook heel erg lachen in het begin, en soms duw ik dan aan zn kont en heeft hij echt geen zin om zich te verzetten XD
En in de trailer is een probleem, maar dat hebben we zelf veroorzaakt eig (mn papa, door te hard te remmen), en ik weet dat hij nooit meer rustig in de trailer zal zijn, heb het wel vaak geprobeerd maar het werd eig hoe langer hoe erger,
maar ja, als hij echt zoo bang is kan ik er toch niks mee aanvangen. Dan blijf ik liever thuis (of mss binnen een paar jaartjes zelf een vrachtwagentje aanschaffen)
XD

Gelukkig ben je niet boos geworden omdat ik het grappig vond. Maar dat is jammer dat hij niet rustig is in de trailer.
Als je van dit gedrag (zitten) afwilt kun je misschien iets met vrijheidsdressuur doen, waardoor je hem beloont als hij bepaald gedrag vertoont, zodat hij merkt dat 'zitten' niets oplevert. Maar ik fantaseer maar zo wat.

Coeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:01

XD
[/quote]

Gelukkig ben je niet boos geworden omdat ik het grappig vond. Maar dat is jammer dat hij niet rustig is in de trailer.
Als je van dit gedrag (zitten) afwilt kun je misschien iets met vrijheidsdressuur doen, waardoor je hem beloont als hij bepaald gedrag vertoont, zodat hij merkt dat 'zitten' niets oplevert. Maar ik fantaseer maar zo wat.[/quote]

Hihi, nee tuurlijk ben ik er ni boos om XD vind het zelf ook altijd zo'n grappig zicht :p
Denk niet dat ik het hem ga afleren, want als hij het in zn stal doet ben ik er toch niet bij om het evt af te leren, en eigenlijk vind ik het niet zo erg. hij doet er niks mis mee...
En als hij dat graag wilt, dan is dat voor mij eig niet echt een probleem :p

mellietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:19

die van mij staat wel eens met een achterbeen geleund op de wasbak. Staat ie op de wasplaats met zijn been opgetild op de rand van de wasbak te leunen :D. Hij is verder kerngezond en niet de enige op stal die dit doet(gelukkig hahahaha) Ik kan er wel om lachen als ie zo staat te dromen <3 .

Ik snap dat je wel wilt weten of er niets aan de hand is en idd erg lastig met de trailer.