Paard te koop. Hoe lang duurde het bij jullie en..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

depaardenjuf

Re: Paard te koop. Hoe lang duurde het bij jullie en..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 15:26

Pfoe.. Ja, ik ben ook bang voor de klap. Elke keer als ik een reactie heb op de advertentie zit ik al meteen met tranen in mijn ogen.. Het is ook zo definitief meteen.

CaesarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:32

Mijn vorige paard was binnen 3 weken verkocht aan de 1e die kwam kijken. Voor mijn gevoel de ideale plek; volwassen eigenaar, meerdere paardenvriendjes, lekker in de natuur rijden en 24/7 buiten. Helaas was mijn paard daar totaal niet op haar plek en ging ze haar frustatie uiten. Zo denk je dat je het beste met je paard voor hebt, maar blijkt ze daar achteraf helemaal niet gelukkig te zijn. Achteraf is het helemaal goed gekomen en wilde de fokker haar terugnemen waardoor alle partijen en het paard er goed vanaf gekomen zijn.

Dus zo zie je maar... een verkoop waarvan je denkt dat je je paard het beter laat hebben dan bij jou, wil niet altijd zeggen dat het paard er gelijk gelukkig is. Dat kun je zelf niet regelen, dat is helaas niet anders!

Mijn nieuwe paard had ik ook heel snel gekocht! Vond haar meteen geweldig en klikte meteen. Na de 2e keer rijden zijn we de stallen met spoed gaan verbouwen en kon ze komen. Met de vorige eigenaresse heb ik ook nog steeds contact. Vind het leuk om haar op de hoogte te houden of om eens iets te vragen! Ik vind dat het tussen eigenaren ook enigszins moet klikken, geeft toch een stukje "vertrouwen".

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:43

Mijn moeder verkocht er 1 van mij die nieteens te koop was :') wat was ik kwaad. En nogsteeds vind ik het verschrikkelijk om hem te zien, omdat ik hem graag in de sport terug had willen zien. Helaas loopt hij nu te kachelen bij een meisje uit de buurt alsof hij een 30 jarige manege pony is, volgens mij moet hij nu 9 of 10 zijn.

Heb mijn ZZ spring merrie ook te koop gehad maar die is nogsteeds niet verkocht. Daar gaan we dus eerst mee fokken en dan kan daarna mijn kleine zusje erop.

Mijn paard komt een dezer dagen te koop en in het voorjaar nog een pony die ik eerst heb gereden en toen mijn andere zusje.

depaardenjuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 15:47

Vind je het niet lastig Mistid? Of wisselen jullie vaker van paard?
Ik heb de mijne echt aangeschaft met bedoeling 'maatje voor het leven'.

Maarja, mijn leven loopt gewoon anders. En het beste voor hem is nu een ander baasje. Maar joh, als je had verteld dat mijn opa/oma op sterven ligt dan had ik me net zo gevoeld.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:57

Mijn Haflinger heeft in 2007 best even te koop gestaan, uiteindelijk is hij voor een paar 100 euro minder dan de vraagprijs verkocht aan iemand die ik kende. Dan wist ik zeker dat hij goed terecht zou komen.

De vorige heb ik in 2010 verkocht en die heeft ongeveer 2 mnd. te koop gestaan. Was ook niet voor iedereen geschikt qua rijden, dat scheelt ook...

Van beide paarden weet ik waar ze zijn en dat ze het goed hebben :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:16

Vintage schreef:
Vind je het niet lastig Mistid? Of wisselen jullie vaker van paard?
Ik heb de mijne echt aangeschaft met bedoeling 'maatje voor het leven'.

Maarja, mijn leven loopt gewoon anders. En het beste voor hem is nu een ander baasje. Maar joh, als je had verteld dat mijn opa/oma op sterven ligt dan had ik me net zo gevoeld.

Ik ben opgegroeid met het komen en gaan. Heb altijd paarden om me heen gehad die vaak ook weer vertrokken. Natuurlijk is het jammer als er een weg gaat, maar er komt altijd weer iets terug.

Ik ben niet zo van maatje voor het leven, ik ben echt van de sport. Natuurlijk knuffel ik ze wel enzo, maar ik wil zelf ook verder komen. Met de pony's kan je als je er te groot voor bent of 18 jaar bent niet meer verder in het springen, dat wordt een drama met de afstanden. Mijn huidige paard gaat weg omdat mijn moeder niet meer mee wil op concours met hem sinds een jaar, en ik in dat jaar heb ondervonden hoe lastig het is om dan toch op wedstrijden te geraken. Mijn moeder heeft echt helemaal niets met dat paard en mijn zusjes kunnen er ook niet op. Als ik slaag en ga studeren heb ik niet de mogelijkheid hem elke dag te rijden en kan het dus voorkomen dat hij 2 of 3 dagen achter elkaar stil staat. Als ik tussendoor ook nog graag wat concoursen wil rijden kan dat gewoon niet. Ik heb nu een nieuw paard gekocht (moeten haar nog ophalen) om verder op te leiden en verderop in het jaar misschien een keer mee te nemen op concours.

Mijn oude B pony staat hier nog wel, die blijft waarschijnlijk ook voor altijd.

Ik heb ook gewoon liever niet dat ze bij mij overlijden :o . Afscheid nemen in de zin van verkopen vind ik veel makkelijker dan ze tot hun dood houden.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:25

Ik heb een veulen verkocht en een jaarling. Het veulen is naar bokker teuntje111 gegaan. Dat ging heel snel, volgens mij was dat met 6 dagen. Met haar heb ik nog steeds contact, en ik ga er af en toe nog heen. Jaarling heeft heel lang te koop gestaan. Ik raakte hem maar niet kwijt en met 7 mnd heb ik hem naar de opfok gebracht voor een jaar. Nu is hij dan ook verkocht, en heb hem nu 1x opgezocht. Hij staat nu op Terschelling, dus daar ga je niet zo "even" langs. Ik vind het prettig dat ik ze nog altijd op mag zoeken als ik dat wil. Emotioneel is het vreselijk. Het eerste veulen heb ik gefokt met het idee om hem zelf te houden. Zijn vader was mijn favoriete hengst, en die zou naar het buitenland verhuizen. Helaas kon ik hem toch niet houden. Jaarling was een ongelukje, maar was ook vreselijk om afstand van te doen. Mijn merrie heb ik nu bijna 8 jaar, en die blijft hopelijk nog lang bij me!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:38

Met de NMPRS ruin heb ik zo'n 2 maanden over gedaan. Vond dat wel snel, want er zijn al zo veel shetlanders op de markt. Hij is nu naar een kinderboerderij gegaan, en heb er een goed gevoel over. Ben daar nog een aantal keren geweest. En als ik wil kan ik altijd komen kijken. Heb er ook nog mooi voor betaald gekregen!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:27

bij ons duren sommige shets heel lang en andere heel kort. we hebben wel een paar mensen die wel eens terug komen, omdat ze graag nog een pony willen. (de andere zal wel goed bevallen zijn)
niet dat wij handelaren of fokkers zijn. wij fokken af en toe een veulen met papieren.
maar momenteel hebben wij ook nog een zwart merrie veulen met best goede papieren. die staat al lang te koop maar met al dat rot weer is het ook niets geworden. straks als de zon weer gaat schijnen gaat de verkoop vast beter ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:08

Ik heb geen ervaring met een paard verkopen, maar ik weet nog dat ik in de tijd dat ik een paard zocht voor mezelf, ik nogal vaak op advertenties zat te kijken en vaak mijn f5 knop induwde :o
uiteindelijk stond mijn huidige paard misschien iets van een 5 minuten op kapaza en had ik al gebeld naar de eigenaresse. De dag erop ging ik langs voor een proefritje en de dag nadien stond ie al op het erf :) Het rare was dat er nog 3 mensen zouden langskomen om proef te rijden! Er was dus vrij veel interesse, was in april
Het kan dus héél vlug gaan, al zie ik op bokt ook paarden die na een halfjaar nog niet verkocht zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:14

mammaslamma schreef:
Onze NF ruin heeft 10 dagen op MP en Sporthorses gestaan en is verkocht.
In de eerste week 1 bezichtiging en nog 1 in de wacht,maar er mailde iemand uit Zweden voor info en filmpjes en de koop was gedaan.
Over 2 weken gaat hij op transport, naar de kou, kan ik nog een paar keer fijn op hem naar buiten.

We hadden zelf gedacht dat het wel even kon duren, ook de vraagprijs en de recessie, maar we zijn niet gezakt en toch snel verkocht, mazzel eigenlijk...

Ik neem aan dat je wel eerst betaald hebt gekregen voordat je m op transport zet? En bij voorkeur met een bankovermaking en niet met een cheque? Er zijn nogal wat fraudeurs actief en zou zonde zijn als dat nu ook het geval is. Kan heel goed dat het gewoon een goede koper is hoor maar dek jezelf wel in....

Ik heb mijn jonkie 5 maanden te koop gehad en uiteindelijk verkocht aan het meisje wat er tijdelijk mee reed om dr in beweging te houden na het inrijden. Ze was er zo weg van dat ze haar zelf heeft gekocht terwijl dat niet de bedoeling was.... :) Ik heb wel een heel aantal kopers erbij gehad maar telkens was ze het net niet of ik vond de mensen niet geschikt genoeg. Nu is ze heel erg goed terechtgekomen en de huidige eigenaresse is er helemaal wijs mee! Beter kon ik het niet treffen!