Lo_tte schreef:
Moet je aan je 25 berichten komen?

Ik ben benieuwd of iemand een antwoord heeft, lijkt mij voornamelijk ontspannend..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Teuntje_ schreef:Ik vind het wel in interessante vraag, mijn merrie rolt vooral na het rijden, in de zomer vaker (waarschijnlijk omdat ze dan meer zweet), dan in de winter.
saarie schreef:Ik laat de mijne altijd na het rijden zo snel mogelijk rollen. Dat is dus: ik ben klaar met uitdraven, stap 1 rondje, stap af, alles eraf, halster om, ze zet drie passen en gaat rollen. Daarna zweetdeken op en aan de hand uitstappen. Ze vindt het heerlijk en ik vind het een goede beloning na een training
. Teuntje_ schreef:Ik vind het wel in interessante vraag, mijn merrie rolt vooral na het rijden, in de zomer vaker (waarschijnlijk omdat ze dan meer zweet), dan in de winter.
Ik volg dit topic even
troi schreef:Allemaal leuk en aardig zo'n theorie maar dat kun je toch onmogelijk meten/aannemelijk maken? Zoals je in je OP had gezet: waaruit blijkt het? Maar waaruit zou het kunnen blijken dan? Welk gedrag verwacht jij bij een paard dat rolt om energieen van zich af te krijgen? Waarin is dit gedrag anders dan van een paard dat rolt om het zweet weg te krijgen?
marjoleinark schreef:als er een ruiter op een paard heeft gezeten is het volgens mij niet goed om gelijk de volgende ruiter erop te zetten. (gebeurd vaak)
de eerste ruiter gaat met een bepaald emotie energie op het paard zitten (angst) en brengt dit over aan het paard. de volgende ruiter heeft weer een hele andere emotie en energie (frustratie). het paard neemt al deze gevoelens over. sensitief. maar hoe kan het paard nou deze gevoelens los laten waardoor de gedachten weer leeg zijn. waardoor het paard weer een nieuwe ruiter met zijn of haar energieën aan kan.
ik ken wel dat een paard zijn spieren rekt en strekt door middel van rollen. niet iedere ruiter gaat met de beweging van het paard mee. daarom is het ook goed om een paard te laten rollen.
LindyH schreef:Ik geloof niet zo in het afschudden van energieën enzo. Wel in het losmaken van de spieren en het verzorgen van de vacht. En dat zal mentaal ook wel een positieve invloed hebben.
Meestal kan het wel 's avonds, maar overdag rijden er vaak andere mensen en de paddock is of te hard of verzopen