Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amziss schreef:Ik heb een vraag aan alle mensen die een paard op een pension stalling of manege hebben staan (geen lease of huur parden dus.) Bij mij op de manege zie ik veel mensen en kinderen die een eigen paard er hebben staan, ik trouwens niet ,ik rijd er 1x per week ik zou elke dag willen rijden, maar daar heb ik de tijd gewoon niet voor. Ik snap maar niet hoe al die mensen het voor mekaar krijgen om en naar school te gaan en te studeren en je paard te verzorgen.
![]()
Mijn vraag:
- komen jullie elke dag naar de stal en hoelang, van hoe laat tot hoe laat.
ik kom iedere dag op stal. ongeveer 2 tot 3 uur per dag.
- wanneer op de dag
vaak 's middags of 's avonds. ligt aan me rooster voor die dag
- hoe zit het dan met werk, of school, of studie.
ik studeer nu. vaak heb ik 's ochtends en/of 's middags colleges en daarna ga ik naar stal toe. 's avonds, in vrije uren en in het weekend studeer ik.
- is het een ramp als je er plotseling een dag net kan zijn. enz.
als ik een keer echt niet kan of bijv ziek ben ofzo is er altijd wel een stalgenootje die mijn paard voor die dag wil doen.
Ik hoop graag van mensen hun verhaal te horen.
groetjes!!

, Bv. bij overrijssel 150 euro per maand, nou bij mijn buurt (zuid holland) zit dat al gauw tussen de 350 en 400 euro per maand
!! Ik zal graag jullie verhaal hierover willen horen
Dat is echt goedkoop vergeleken mijn manege en alles word bij jou al gedaan! Echt goed. Bij onze manege is vol pension en met de grootste stal 495 euro per maand, en het goedkoopste 355 per maand. Ik vind dit echt duur dan ben je per jaar iets van 5000 euro kwijt ofzo ( Kwijt is een groot woord hé, je krijgt er wel iets heel groots voor terug, je eigen paard!) Ik rij zelf alleen 1x per week les en straks ook nog een aantal privélessen en buitenritten apart.
VERAx schreef:Ikzelf doe VWO, en hoor van veel mensen uit mijn klas; oh ik ben dagelijks misschien wel een uur tot anderhalf uur bezig aan huiswerk. Ik ben meestal 10 minuutjes per dag bezig, maar ik werk dan ook knoerhard op school om zoveel mogelijk af te krijgen. Ook leren etc plan ik goed in zodat ik elke dag tijd heb.
Ik ga dan ook elke dag (met uitzondering van woensdag) naar mijn paard, meestal ga ik gelijk na het eten zodat ik voor het eten nog even tijd heb om te leren en 's avonds.
Als ik een dagje écht niet kan is dat geen probleem, er word gewoon uitgemest en gevoerd voor me en mijn paard komt dan ook gewoon op de wei
. En je gaat er echt elke dag heen? Want ik ben op zommige dagen pas om 4 uit van school
, naar huis is een halfuur fietsen. En dan kijk ik een half uur tv, en om 6 uur ga ik eten en om half 7 begin ik met mijn huiswer tot 8.30 ofzo?? En na die tijd zou ik dan bv. niet zo veel tijd over hebben voor een paard
, de dichtsbijzijndste pensionstal is al 20 min. met de auto, en ik slaap
om half 10. Hoe zit dat dan bij jou??? 
amziss schreef:VERAx schreef:Ikzelf doe VWO, en hoor van veel mensen uit mijn klas; oh ik ben dagelijks misschien wel een uur tot anderhalf uur bezig aan huiswerk. Ik ben meestal 10 minuutjes per dag bezig, maar ik werk dan ook knoerhard op school om zoveel mogelijk af te krijgen. Ook leren etc plan ik goed in zodat ik elke dag tijd heb.
Ik ga dan ook elke dag (met uitzondering van woensdag) naar mijn paard, meestal ga ik gelijk na het eten zodat ik voor het eten nog even tijd heb om te leren en 's avonds.
Als ik een dagje écht niet kan is dat geen probleem, er word gewoon uitgemest en gevoerd voor me en mijn paard komt dan ook gewoon op de wei
Ik zit zelf ook op het vwo, maar ik ben toch wel langer bezig aan mijn huiswerk dan 10 minuutjes. En je gaat er echt elke dag heen? Want ik ben op zommige dagen pas om 4 uit van school
, naar huis is een halfuur fietsen. En dan kijk ik een half uur tv, en om 6 uur ga ik eten en om half 7 begin ik met mijn huiswer tot 8.30 ofzo?? En na die tijd zou ik dan bv. niet zo veel tijd over hebben voor een paard
, de dichtsbijzijndste pensionstal is al 20 min. met de auto, en ik slaap
om half 10. Hoe zit dat dan bij jou???
Dus als je bijvoorbeeld elke dag om half 7 opstaat ( ik dus
) om vervolgens te douzzen tot 7 uur en 8.15 op weg gaat naar school is het niet mogelijk je paard in half-pension te zetten ,want als je er elke ochtend heen moet hoe laat moetje wel niet opstaan
? Of kunnen de klusjes ook in de middag? ( lijkt me niet eigenlijk, voeren, uitmesten, in de wei zetten enz.)
amziss schreef:Mijn vraag:
- komen jullie elke dag naar de stal en hoelang, van hoe laat tot hoe laat.
Nee, ik kom op dinsdag, donderdag en het weekend. Dinsdag avond, de rest overdag wanneer ik tijd/zin heb
- wanneer op de dag
zie vorige
- hoe zit het dan met werk, of school, of studie.
dinsdagavond na het werk, donderdag en weekend ben ik vrij
- is het een ramp als je er plotseling een dag net kan zijn. enz.
Nee, wel even wat regelen met bijv een stalgenoot
Ik hoop graag van mensen hun verhaal te horen.
groetjes!!