Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Solleke_Noah schreef:Ik ken de TS en het draait idd om emotionele waarde. Het paard is niet bedoeld om nog mee te fokken/zwaar aan het werk te zetten. Ze wilt haar gewoon nog een mooi leven geven en recreatieve ritjes maken.
Dus reacties dat ze het paard moet laten staan en iets anders zoeken heeft ze niet veel aan.
vang schreef:De eigenaar vraagt er echter een hele hoge som voor, en verantwoordt dit met: 'omdat het een fries is'. Nu wou ik even checken of dit inderdaad een argument kan zijn, want Friezen zijn volgens mij wel een duurder ras. Maar ik had ook gelezen dat een fries enkel een fries is als hij papieren heeft, anders niet. Veel ken ik er niet van, vandaar dat ik het navraag. Een tegenbod doen is namelijk makkelijker als je goede argumenten hebt!
Groetjes
Jet schreef:Jolliegirl, het paard is nog niet gechipt, dan heb je toch geen slachtwaarde meer? Paarden die nu nog gechipt worden kunnen toch niet meer voor menselijke consumptie? Weet jij hoe het zit als je zo'n paard toch naar een slachterij brengt? Betaal je dan als eigenaar voor het schieten en laten afvoeren?
Zij mogen in principe al in hun handjes knijpen dat er überhaupt een geïnteresseerde is
Citaat:''Als de DA er gewoon een chip indrukt kan die prima geslacht worden.
Zonder chip mag je niet slachten.
Als je hem niet voor consumptie wilt, dan betaal je de slachtkosten. ''

Jolliegirl schreef:Geerke, het geld groeit mij niet op de rug.... dus '' je houd van paarden of niet'' vind ik echt heel gemeen overkomen.....
Ik heb het geld niet om een dier voor 1600 euro te kopen..
Maar ik hou WEL van paarden.....
En zo zullen er meer mensen zijn....
). Ik denk dat met de redenen die hier gegeven worden, je al een heel eind kunt komen met onderhandelen... Tinky12 schreef:Een Fries zonder papieren is gewoon een paard en (zeker gezien de huidige markt) gewoon niets waard.Tel daarbij de leeftijd + conditie en dat dat ze geen verplichte registratie heeft op en je komt uit op een symbolisch bedrag.
Of een Fries een duur ras is...tsja dat ligt aan de afstamming,leeftijd en prestaties,maar ook hier is de markt ingezakt en absurt hoge prijzen zijn een beetje verleden tijd.Zelfs al zou dit paard dus een goed papier hebben,is ze vanwege leeftijd en conditie niets waard.
De huidige eigenaar weet dat je een grote emotionele band hebt met dit dier en zo te horen zal hij het vel over je oren willen trekken.Je weet nu al dat je teveel voor haar gaat betalen...vraag en aanbod,wat wil je voor haar geven.