Sjaal tijdens het paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:47

Ik rijdt bijna nooit met sjaal. Maar 1 keer reed ik ermee en toen ben ik gevallen en mijn sjaal zat helemaal in de weg.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:50

Ik doe sinds kort ook alleen nog maar een coltrui aan als het echt koud is (lees -10), en anders mijn jas tot boven toe dicht... Die heeft zon opstaand kraagje. Heb er nooit een ongeluk of wat dan ook mee gehad, maar opeens voelde ik me niet meer fijn met een sjaal en had ik schrik dat ik m kwijt zou raken...
Ik ben eigenlijk blij dat ik nu zonder rij, maar dus geen ervaring of wat dan ook om dat te verantwoorden :) gewoon een gevoel...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 11:51

julius_juut schreef:
Pff, als je paard al schrikt omdat je kleding beweegt word het hoog tijd dat je wat schriktraining doet.
Kom op zeg, als dát al eng is, wat gebeurt er dan als er iets gebeurd waar je zelf weinig aan kunt doen? Je kunt niet van de rest van de mensen in de buurt eisen om in strakke kleding rond te lopen, je komt onderweg wel eens vlaggen tegen, voertuigen met losse bagagenetten enz.

Het gaat er om dat je het voor jezelf zo veilig mogelijk maakt. Dan wordt het risico al beperkt. De mensen om je heen heb je niets mee te maken, wel met jezelf en je eigen paard. Je hebt ook geen controle over je omgeving nee maar daar hebben we het nu ook niet over. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:49

julius_juut schreef:
Pff, als je paard al schrikt omdat je kleding beweegt word het hoog tijd dat je wat schriktraining doet.
Kom op zeg, als dát al eng is, wat gebeurt er dan als er iets gebeurd waar je zelf weinig aan kunt doen? Je kunt niet van de rest van de mensen in de buurt eisen om in strakke kleding rond te lopen, je komt onderweg wel eens vlaggen tegen, voertuigen met losse bagagenetten enz.

Schriktraining is in mijn ogen puur je eigen houding trainen, tegenover een paard... Je moet jezelf leren kordaat op te treden wanneer een paard angstig is.
Heb zelf ook eens de hele bak vol met allemaal 'enge' dingen gehad, en de eigenaresse van dat paard maar aanwijzingen geven aan mij, want dat het paard telkens weer schrok, lag puur aan mijn houding.
Paard is daarna nooit echt meer ergens van geschrokken... :n
Ja, een kat die ineens op de bakrand sprong (binnenbak).

Dus dat een paard zal schrikken van een loswapperend kledingstuk, vind ik meer dan logisch...

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 12:53

Ik rijd altijd met een soort fleece kol. Die trek je over je hoofd, (je kan er eventueel ook nog een muts van maken) zitten fijn om je nek heen en zijn lekker warm. En totaal niet gevaarlijk, want je kan er nergens mee achter blijven hangen.
Ze zijn al te koop bij de zeeman voor een paar euro!

bloempjess

Re: Sjaal tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:53

Ik rijd weleens met een sjaal, maar dan stop ik hem onder mijn jas, dat je een soort kraag krijgt en er niks rond flappert. Dan is t wel veilig lijkt mij.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:56

Ik stop mijn sjaal ook onder mijn jas. Kan niks mee gebeuren. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 20:08

Ik reed vroeger ook altijd met sjaal, maar dat ding werd altijd zo dik en dan vond ik mijn jas niet fijn meer zitten. Nu de oplossing gevonden in mijn caphoes, waardoor ook mijn oren warm blijven, want mijn oren kon ik nooit goed bedekken met een sjaal.
Er afvallen met een sjaal heb ik gelukkig nog nooit gehad, en ergens achter blijven hangen en dat ie dan als strop werkt lijkt me ook echt niet grappig := .

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:02

Ik rijd nooit met sjaal, geen vervelende ervaringen mee, maar vind het gewoon niet fijn.

missielissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:03

als je bijv onder je jas hebt dan kan een sjaal vol,gens mij geen kwaad. het houdt je nek warm en zit goed genoeg vast.
maar als je hem los hebt hangen dan gaat ie heel snel los dus dan kan het wel gevaarlijk zijn.

Olga7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:06

Macs schreef:
Mijn verzorgpaard schrikt daar sowieso niet van, en ik heb dan een driehoeksjaal, die ik aan de voorkant aan elkaar vastknoop zodat hij niet los kan. Dan zit hij half onder mijn jas.

Haha dat heb en doe ik precies 't zelfde! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:09

julius_juut schreef:

Als ze dat vanuit een ooghoek zien schrikken ze wel.

ontopic: ik rijd nooit met een sjaal,ik kan niet tegen een sjaal/kol om mijn nek, krijg ik enorme jeuk van.
Ik heb het ook heel warm als ik rijd,in de winter rij ik rustig zonder jas.

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:42

ik rijd met een soort kol :brr: , die kan helemaal niet los gaan }>

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:46

ik kan gwn met sjaal waperende zweetdeken en zelfs plastic zaken rijden dat maakt m niets uit <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:49

Ik rij ook vaak met n sjaal om. Gewoon omslaan en de uiteinden goed wegstoppen. Kan d'r niets gebeuren. Kraag van mn jas eroverheen.

ireentje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:11

ik heb zelf ook vaak een sjaal om, zo'n ding die je ook als muts kan gebruiken door het elastiek aan te trekken. ik zorg er dan voor dat ik het elastiek aan de onderkant heb en onder mijn trui/jas zodat daar niks achter kan blijven haken. zo is het lekker warm en veilig

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:13

Ik rij ook weleens met sjaal. Gewoon de uiteinden goed wegstoppen achter trui of jas en dan is er niks aan het handje lijkt me.

xBlondie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:11

Nooit bij stilgestaan eigenlijk? Ik rijd in de winter wel met sjaal ja, maar dat komt omdat ik van die handige jassen gekocht hebt waar je wel een sjaal voor moet hebben. :P Maar ik doe hem wel altijd in mijn jas, niet dat er iets wappert of zo.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:13

Bellissima_ schreef:
Ik draai mijn sjaal ongeveer 2 keer om mijn nek, en doe de uiteinden helemaal in mijn shirt, trui erover + jas erover en dan heeft mijn paard er denk ik weinig last van..

zo deed ik het ook altijd, nooit geen last mee gehad hoor ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:16

ik altijd met een sjaal en de uiteinde doe ik in mijn vest. In de bak hebben wij geen enge obstakels waar ik achter kan blijven hangen. Mijn paard schrikt eerder van losse jassen die over de bakrand hangen. :=

vosjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:20

Ik rijd het liefst met zo'n losse fleece kol. Super warm en kan niet los gaan/afwaaien oid.

pompidou2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:26

En capuchon dan? En sieraden? En sporen zijn ook gevaarlijk, stel je valt verkeerd, spoor in je reet. En je capbandje kan ook aan een tak blijven hangen als je paard schrikt en je gaat door de bosjes heen. Teugels zijn ook gevaarlijk, kunnen ook overal blijven hangen, kan je paard in gaan staan als je valt.. enz enz.. Wat kun je nog wel aan dan, alles is gevaarlijk eigenlijk..

lloesje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:30

ik rij eigenlijk altijd met sjaal, doe hem dan wel altijd al het losse onder mijn jas alleen de bovenkant niet die doe ik om mijn mond :X
maar ik heb verder eigenlijk nooit los spul aan voor als het waait en mijn paard schrikt ervan

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:34

Ik rij regelmatig met sjaal als het koud is, maar stop hem wel goed onder m'n jas

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:37

Nou ik doe echt mijn sjaal aan hoor..brr..

Stop de uiteinden in mijn jas/trui, gewoon omdat ik het hinderlijk vind dat die uiteinden telkens langs mijn
gezicht flapperen.