Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Partij 2 wordt hier afgeschilderd als een vreselijk verkeerd iemand, maar vergeet niet dat aan elk verhaal 2 kanten zitten!hutch84 schreef:het paard valt niet onder de boedel scheiding volgens mijn advocaat

Buitenzorg schreef:hutch84 schreef:het paard valt niet onder de boedel scheiding volgens mijn advocaat
De waarde wel
Toen ik ging scheiden hadden wij ook gezamenlijk een paard. De waarde is bepaald en de helft van het geld kwam aan mijn ex toe.
Omdat ik destijds niet alleen voor en een kind en een paard kon zorgen financieel is dat paard verkocht en de netto opbrengst is verdeeld tussen hem en mij.
In jouw geval wil jij Hutch houden dus zal de eerste optie opgaan. Waarde bepalen en geld verdelen.
Volgens mij valt een paard (en andere dieren) onder roerende goederen.
Of hij zijn deel van Hutch dan aan jou wil "verkopen" is een kwestie tussen jullie. Als hij perse Hutch wil houden en jij ook, heb je een patstelling en zal je naar de rechter moeten.
Echter kan je ook kijken naar jouw eis(en) en daar wat in schrappen, zodat hij geneigd is om zijn deel van Hutch aan jou te "verkopen".
Oh, enne, ik heb getemd, ik zou in dit topic GEEN namen noemen van de betrokken partijen als ik jou was
hutch84 schreef:euh patselling?
was da

Cassidy schreef:En dit is een reactie van wie? Floortje M of je huidige advocaat?
Voor iedereen die ooit er aan denkt om een paard samen met iemand aan te schaffen en deze op beider naam te zetten: niet doen! Je krijgt er geheid heibel van...